شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هفته وحدت

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء (سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: قرآن کریم یکی از عمده‌ترین و سازنده‌ترین اهداف رسالت نبی مکرم اسلام را تألیف قلوب و ایجاد اُنس و اُلفت و تفاهم به جای خصومت و دشمنی بیان می‌دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم مریم میرکریمی در جمع کارکنان و شماری از اساتید موسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان با گرامیداشت هفته وحدت و با استناد به کلامی از مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) گفت: وجود نبیّ مکرّم اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بزرگترین مایه وحدت در همه ادوار اسلامی بوده و امروز هم می‌تواند باشد.

وی افزود: وحدت و انسجام، اتفاق و اتحاد، همبستگی و همدلی مسلمانان از تعالیم روح بخش اسلام و از اصول فرهنگ قرآن است؛ قرآن کریم یکی از عمده‌ترین و سازنده‌ترین اهداف رسالت نبی مکرم اسلام را تألیف قلوب و ایجاد انس و الفت و تفاهم به جای خصومت و دشمنی بیان می‌دارد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلام(صلی‌الله‌وعلیه‌وآله) که خداوند رحمان در قرآن کریم ایشان را رحمة للعالمین و اسوۀ حسنه‌ای برای جمیع مسلمانان بلکه برای انسانیت و تمامی اعصار دانسته و با شعار قرآنی و الهی «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» بشریت را به وحدت و اتحاد حول محور توحید، عدالت و آزادی حقیقی فرا می‌خواند.

میرکریمی خاطرنشان کرد: آنجا که قرآن کریم «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَة» را مطرح می‌سازد، بدیهی است که از مفهوم «امت واحده» فقط اتحاد جغرافیایی را دنبال نمی‌کند بلکه تمام مسلمانان را برادر همدیگر دانسته و از آنان می‌خواهد که بین برادران خود را اصلاح کنند.

وی اظهار کرد: وحدت که همواره مورد ملاحظه و دقت تمام پیشوایان و بزرگان دین مبین اسلام بوده و به حق نیاز جامعه اسلامی در تمام زمان‌ها به ویژه امروز است، باید در اذهان آحاد مسلمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

مدیر مرکز پژوهش‌های اسلامی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان ادامه داد: امروز هر مسلمانی که خواهان عزت، اقتدار و ایستادگی مسلمانان در مقابل مستکبران عالم است، نباید از کوچک‌ترین تلاشی در جهت ایجاد وحدت دریغ کند.

میرکریمی در پایان تأکید کرد: فرصت ِبسیار مغتنم و معناداری است تا تمامی مذاهب اسلامی در فضایی آرمانی و آکنده از صمیمیت و در دایره معارف و آموزه‌های نورانی دین اسلام، با بهره‌بردن از اخلاق و سنت حسنۀ نبی مکرم اسلام به مقوله همگرایی و هم افزایی برای شناسایی، تحقق بسترها و راهکارهای تقویت، تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی اندیشیده و با تبعیت از مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با بصیرت و هوشیاری کامل، به هوش باشند تا آسیبی به نظام و مملکت وارد نشود و راه پرافتخار کنونی با قوت و صلابت ادامه یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha