پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
علینژاد

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

زنگ خطر بزرگترین اعتصاب کادر درمان در تاریخ آمریکا زده شد

تارنمای سی ان ان گزارش داد، بیش از ۷۵ هزار نفر از کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی که در صدها مرکز کنسرسیوم پزشکی «کیسر پرمننت» (به عنوان کارفرما) کار می‌کنند، قصد دارند در صورت عدم توافق بر سر مطالبات خود در قراردادکاری جدید به مدت سه روز از ۴ تا ۷ اکتبر (۱۵-۱۲ مهر) اعتصاب کنند. در حالی که مدیریت بیمارستان ها، پزشکان و پرستاران بخشی از اعتصاب کنندگان نیستند اما به گفته کارشناسان، بیمارانی که از کیسر پرمننت به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان غیرانتفاعی سرویس بهداشت و درمان آمریکا خدمات می گیرند، احتمالا تاثیر اعتصاب را حس خواهند کرد. کارکنانی که در سراسر ایالت های کالیفرنیا، کلرادو، اورگان، واشنگتن، ویرجینیا و واشنگتن دی سی اعتصاب خواهند کرد، بخشی از ائتلافی متشکل از هشت اتحادیه هستند که در طیف گسترده ای از پست های پشتیبانی مراقبت های بهداشتی شامل دستیاران پرستاران، تکنسین اشعه ایکس، داروسازان و اپتومتریست ها و غیره کار می کنند. رنه سالدانا (Renee Saldana) سخنگوی اتحادیه SEIU-UHW که کارکنانش قصد اعتصاب را دارند گفته است اعضای این اتحادیه حدود ۴۰ درصد از کل کارکنان کنسرسیوم کیسیر پرمننت را تشکیل می دهند. هیلاری کاستا سخنگوی کیسر پرمننت، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان گفت پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده است و از کارگران خواست تا با فراخوان‌ها برای اعتصاب مخالفت کنند. اعتصاب کوتاه مدت ممکن است تاثیر چندانی در درامد کیسرپرمننت نداشته باشد. بر خلاف سیستم پزشکی رایگان سنتی آمریکا بیماران مرکز کیسر برای دریافت خدمات بهداشت و درمانی حق عضویت می پردازند. بر اساس گزارش این مرکز که در تارنمای متعلق به آن منتشر شده است، کیسر پرمننت ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار عضو و ۳۹ بیمارستان و ۶۲۲ اداره پزشکی دارد. اتحادیه SEIU-UHW وعده داده اگر توافقی درباره قرارداد کاری اعضایش حاصل نشود، اعتصابات «طولانی و قوی تری» را در ماه نوامبر (آبان /آذر) به راه خواهد انداخت. تا آن زمان مهلت قراردادهای برخی دیگر از کارکنان اتحادیه های کارگری در واشنگتن به پایان می رسد و به نظر می رسد کارکنان بیشتری به صفوف اعتصاب کنندگان بپیوندند. در تارنمای این اتحادیه آمده است: این نهاد افزایش دستمزد کارمندانش برای مقابله با هزینه های فزاینده زندگی، حفاظت از مشاغل در مقابل برون سپاری و کارمندان موقت، به روز رسانی مزایای پزشکی بازنشستگان و توقف طرح رسیدگی به «بحران کمبود نیرو» را که باعث شده فشار کاری زیادی بر روی کارمندان وارد شود، خواستار است. سالدانا گفت کارکنان تحت فشار هستند. آنها از بدترین بحران سلامت جهانی عبور کردند و نگران پرداخت اجاره خانه های خود هستند. آنها از این که خانه های خود را از دست بدهند و مجبور شوند در خودروهای خود زندگی .اتحادیه SEIU-UHW گزارش داده که دو طرف مذاکره کننده هنوز اختلاف زیادی دارند. این اتحادیه افزایش ۶.۵ درصدی دستمزدها در دو سال اول قرارداد چهارساله کار و افزایش ۵.۷۵ درصدی در دو سال بعدی آن را خواستار است. این در حالیست که کیسر پرمننت حداکثر ۴ درصد افزایش را برای دو سال اول قرارداد و ۳ درصد افزایش برای دو سال آینده پیشنهاد کرده است.

منبع: ایرنا

ایران رکورد شناورهای موشک‌انداز را شکست

ناوشکن جمهوری اسلامی «سبلان» رکورد تعداد موشک‌های کروز در شناورهای نیروهای مسلح کشورمان را شکست و روی آن ۱۲ موشک کروز ضدکشتی نصب شد. دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش از افزایش موشک‌های کروز دریایی ناوشکن سبلان خبر داد. فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این ناوشکن به ۱۲ موشک کروز ضد کشتی مجهز شده است و بزودی از این دستاورد رونمایی خواهد شد. ناوشکن سبلان از سری ناوشکن‌های کلاس الوند است که پیش از انقلاب اسلامی و با نام «رستم» از کشور انگلستان خریداری شده است. این ناوشکن در دوران دفاع مقدس و در جریان درگیری با نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس دچار آسیب جدی شد، اما پس از چند سال توسط متخصصان داخلی تعمیر و دوباره به چرخه عملیاتی بازگشت. سبلان با وزن حدود ۱۵۰۰ تن تا پیش از این به ۴ موشک کروز ضد کشتی قادر و قدیر مجهز بوده و تاکنون در ۱۳ ناوگروه نیروی دریایی ارتش حضور یافته است. ناوشکن «سبلان» در قالب ناوگروه بیست و چهارم به همراه ناو لجستیک «خارک»، با عبور از اقیانوس هند، خلیج بنگال، تنگه مالاکا و دریای چین، برای اولین بار وارد بزرگترین اقیانوس جهان شد و پس از طی ۱۳ هزار کیلومتر و ۴۰ روز دریانوردی در این ماموریت، در اسکله شماره ۷ بندر ژان ژیانگ ناوگان دریایی جنوبی چین پهلو گرفت و در مسیر بازگشت نیز، ناوگروه ارتش برای اولین بار در بندر «کلمبو» سریلانکا توقف داشت. اما این ماموریت نکته دیگری هم داشت و در هنگام عبور شناورهای ایرانی از تنگه مالاکا، این ناوگروه با ناوشکن آمریکایی به شماره بدنه DDG۱۰۶ مواجه می‌شود.موشک‌های کروز به‌علت اینکه بخش اعظم مسیر پروازی آن‌ها در فاز پیمایشی (کروز) طی می‌شود، به این نام مشهور شده‌اند. این موشک‌ها در نمونه‌های دوربرد، عمدتاً ساختار و پیکربندی شبیه به هواپیماها دارند در نتیجه قابلیت پرواز در مسیرهای مختلف و غیرمستقیم در این دسته از موشک‌های کروز به‌راحتی ایجاد می‌شود. قابلیت پرواز در ارتفاع چندمتری سطح آب برای نمونه‌های ضدکشتی و پرواز در فاصله کمتر از ۲۰ متری عوارض زمینی از ویژگی‌های موشک‌های کروز است که به پنهان ماندن آن‌ها از دید انواع حسگرهای دشمن کمک می‌کند.

منبع: خبرنگاران جوان

دلال خون ترند شد

هشتگ انگلیسی مسیح علینژاد کاسب خون است به طور ویژه در فضای مجازی از سوی طرفداران پهلوی ترند و فراگیر شده است در پی درج هشتگ «من_وکالتم_را_پس_ میگیرم» هشتگی با عنوان انگلیسی «MasihAlinejad_blood_dealer» در هفته نخست مهرماه علیه مسیح علینژاد ترند شده که عمده گردانندگان آن سلطنت‌طلبان هستند. موضوعی که به نظر می‌رسد نشانگر انشقاق در اردوگاه براندازان است. نخستین‌بار کاربری با نام «مسافری از لی لی پوت» که خود را از حامیان پهلوی نامیده، ساعت ۴ بعدازظهرِ ۳۰ شهریورماه، هشتگی با عنوان «MasihAlinejad_blood_dealer» در توئیتر منتشر کرد که گویا قرار بود سرمنشا پویشی فراگیر علیه مسیح علینژاد، فعال سیاسی ضد نظام باشد؛ هشتگی که در هفته نخست مهرماه تقریبا هر روز در توئیتر فارسی از ترندهای نخست بود و همچنان انتشار آن ادامه دارد. داده‌کاوی و تحلیل توئیت‌های منتشر شده درباره این هشتگ که مشروح آن در گزارش زیر آمده نشان می‌دهد هشتگ انگلیسی «مسیح علینژاد کاسب خون» است به طور ویژه از سوی طرفداران پهلوی و در واکنش و یا به انحراف بردن هشتگ وکالتم_را_پس_ میگیرم ترند و فراگیر شده است.

منبع: خبرنگاران جوان

ایران بر سکوی سوم مسابقات قرآن کرواسی ایستاد

نماینده کشورمان در بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی، رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم را کسب کرد. هشتم مهرماه با پایان یافتن رقابت‌های بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی، افراد برتر این رویداد در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل شدند. بر همین اساس در رشته حفظ کل قرآن کریم علی غلام‌آزاد از کشورمان رتبه سوم این مسابقات را به دست آورد. در این رشته شرکت‌کنندگانی از کشورهای سوئد و لیبی به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند. در رشته حفظ پنج جزء نیز شرکت‌کنندگانی از کشورهای کرواسی، الجزایر و پرتغال به ترتیب اول تا سوم شدند. همچنین در رشته قرائت تحقیق نمایندگان کشورهای مقدونیه شمالی، کرواسی و ترکیه حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند. در رشته حفظ ۱۵ جزء نیز نماینده کشور بوسنی و هرزگوین اول شد، نماینده فرانسه رتبه دوم را کسب کرد و نماینده کشور تونس نیز به رتبه سوم دست یافت. در این مسابقات ۱۳ شرکت کننده در رشته قرائت تحقیق، هشت شرکت کننده در رشته حفظ پنج جزء، ۱۵ شرکت کننده در رشته حفظ ۱۵ جزء و ۳۲ شرکت کننده در رشته حفظ کل قرآن کریم حضور داشتند. هیئت داوران این مسابقات از کشورهای کرواسی، بوسنی، ترکیه، عمان و قطر بودند. از ایران هر ساله و به صورت یک سال در میان یک قاری و یک حافظ در این رویداد حضور می‌یابند.

منبع: خبرنگاران جوان

تونل جدید صهیونیست ها حفر شد

رژیم صهیونیستی همزمان با اعیاد یهودی، تونل تازه‌ای را در زیر مسجد الاقصی افتتاح کرده که از سطح زیرین صحن براق تا قصرهای اموی امتداد یافته است. این تونل جدید موجب یهودی‌سازی بسیاری از آثار و نشانه‌های شهر قدس و مسجد الاقصی شده و در راستای ترویج ایده وجود معبد ادعایی سلیمان است. این تونل از منطقه باب المغاربه در شهرک سلوان شروع شده و به سمت صحن براق و از آنجا به سمت قصرهای اموی امتداد یافته است. این تونل ۲۰۰ متر طول و ۱۲ متر ارتفاع دارد. در داخل این تونل یک نمایشگاه عکس دایر شده که رژیم صهیونیستی مدعی است تاریخ قدس را به تصویر کشیده است. همچنین در جریان عبور از این تونل، یک فایل ویدئویی ۳ دقیقه‌ای پیرامون معبد کذایی و دروغین یهودیان در زیر مسجد الاقصی به ۳ زبان عربی، انگلیسی و عبری به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: مهر

دکتر عقاب دستگیر شد

فرهاد زندی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هوشیاری و رصد اطلاعاتی بخش فضای مجازی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، قاچاقچی گونه‌های حیات وحش که از طرق مختلف به ویژه آگهی در فضای مجازی اقدام به فروش گونه‌های ارزشمند و نادر حیات وحش ایران بخصوص پرندگان شکاری و همچنین برخی گونه‌های «سایتیس» می‌کرد طی عملیات مأموران اجرایی یگان حفاظت استان دستگیر شد. وی در تشریح این خبر با اشاره به اینکه این فرد متخلف و سابقه دار با اقدام به درج آگهی و نمایش‌های خاص، گونه‌های ممنوعه و در حال انقراض و یا حمایت شده را خرید و فروش می‌کرد، افزود: پس از اخذ دستور قضائی، مأموران اجرایی محیط زیست ضمن ورود به سکونت گاه این فرد، اقدام به بازرسی محل و دستگیری متخلف کردند. زندی با تاکید بر اینکه محل نگهداری گونه‌های حیات وحش توسط این فرد از مدتی قبل با هماهنگی‌های لازم تحت نظر و رصد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بود، گفت: مأموران در بازرسی از سکونت گاه این متخلف ۷ جانور مشتمل بر گونه‌هایی همچون بالابان، عقاب طلایی، عقاب پرپا، لیل، راکون، گربه وحشی و همچنین چهار تاکسیدرمی از گونه‌های بالابان، شاهین، ترم تای به همراه پنج عدد چشم بند مخصوص حمل پرندگان شکاری را کشف و ضبط کردند. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این متخلف ملقب به «دکتر عقاب» بوده و فعالیت گسترده ای در فضای مجازی داشته، اظهار داشت: فرد دستگیر شده در فضای مجازی ضمن نمایش گونه‌های حیات وحش و پرندگان کمیاب، اقدام به خرید و فروش و قاچاق گونه‌ها به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز می‌کرد. زندی با تاکید بر اینکه متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تحویل شد، اظهار داشت: گونه‌های جانوری کشف شده برای بررسی سلامت و قابلیت بازگشت به طبیعت به مراکز نگهداری حیات وحش و کلینیک‌های مربوطه تحویل داده شدند. وی با اشاره به اینکه همچنین از ابتدای سال تاکنون ۷ عملیات مشابه در برخورد با متخلفان قاچاق پرندگان توسط مأموران یگان حفاظت استان صورت گرفته و تعداد ۴ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: در علمیات های مذکور در مجموع تعداد ۲۱ پرنده شکاری شامل سارگپه، دلیجه، کرکس، عقاب، جغد و سایر پرندگان شکاری کشف و ضبط شد. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده خرید و فروش، نگهداری و یا شکار غیرمجاز گونه‌های حیات وحش، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست و یا شماره تماس ۷۷۳۵۹۵۶۴ یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

منبع: مهر

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز به کار کرد

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و شرکت نمایندگان و اساتید دانشگاه از کشورهای مختلف اسلامی در سالن اجلاس سران آغاز شد. بر اساس این گزارش، سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک» با حضور بیش از سه هزار نفر از علما و فرهیختگان ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود. به دنبال اعلام هفته وحدت از سوی بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره) و بر اساس راهبرد جمهوری اسلامی ایران در تقویت وحدت اسلامی بین مسلمانان، تصمیم به برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، توسط متولیان و مسئولان امر گرفته شد. از سال هزار و سیصد و شصت و نه سازمان تبلیغات اسلامی متولی برگزاری چهار دوره از این کنفرانس بوده اما پس از تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که به دستور مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) صورت گرفت و رسالت تقریبی آن، اجرای این مهم بر عهده مجمع گذاشته شد. گفتنی است مهمانان کنفرانس بین المللی وحدت از بین شخصیت‌های فرهیخته، علما و مفتیان و شخصیت‌های سیاسی کشورهای اسلامی، اساتید دانشگاه‌ها و سایر مجامع علمی و فرهنگی داخل و خارج کشور انتخاب می‌شوند. تاکنون صدها متفکر، عالم، اندیشمند و فعال فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، از سراسر جهان و جمع کثیری از علما و متفکران شیعه و اهل سنت از مناطق مختلف کشور در این کنفرانس شرکت کرده و به ارائه مقاله، سخنرانی و بیان دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند.

منبع: مهر

حمله تروریستی در استانبول ناکام ماند

دو مهاجم انتحاری که قصد حمله تروریستی به پارلمان و وزارت کشور ترکیه را داشتند، پیش از ورود به این مکان کشته شدند.برخی رسانه ها امروز یکشنبه از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب نزدیک ساختمان پارلمان ترکیه و برخی دیگر نیز از انفجار در مقابل ساختمان وزارت کشور خبر دادند. وزارت کشور ترکیه، این انفجار را تروریستی اعلام کرد و افزود: دو تروریست مقابل ساختمان وزارت کشور هدف قرار گرفتند که یکی از آنها پیش از منفجر کردن خود توسط نیروهای امنیتی کشته شد و فرد دیگر توانست خود را منفجر کند. «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه گفت: در جریان حمله این دو فرد تروریست، دو نفر از ماموران پلیس امنیتی ترکیه نیز به صورت جزئی مجروح شدند. بنا به اعلام تارنمای خبری استار، دفتر دادستان عمومی آنکارا تحقیقاتی را در مورد این حمله تروریستی آغاز و در این خصوص ممنوعیت دسترسی عمومی به محل حادثه و ممنوعیت انتشار اطلاعات جزئی را صادر کرد.

منبع: ایرنا

آژانس بین المللی انرژی اتمی به اسرائیل رای منفی داد

آژانس بین المللی انرژی اتمی به پیش نویس قطعنامه ای برای تصویب رسمی نام "کشور فلسطین" رای مثبت داد که از آن می‌توان به سیلی به رژیم صهیونیستی و پیروزی بزرگی برای فلسطین یاد کرد.این تصمیم آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان شصت و هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اتریش گرفته شده است. آژانس گزارش داد که کنفرانس عمومی این سازمان روز پنجشنبه قطعنامه مصر به نمایندگی از فلسطین برای تصویب نامگذاری کشور فلسطین به صورت رسمی در آژانس را تصویب کرده است. براساس این گزارش و بدون اشاره به جزییات آن، آژانس امتیازات و حقوق مهمی دیگری نیز به فلسطین داده است. خبرگزاری وفا فلسطین، ۹۲ کشور در راستای حمایت از پیش نویس قطعنامه تحت عنوان «وضعیت فلسطین» در آژانس بین المللی انرژی اتمی رأی دادند، درحالی که ۲۱ کشور دیگر به این قطعنامه رأی ممتنع داده و تنها پنج کشور مخالفت خود را با آن اعلام کردند. این پیش نویس ارائه شده از سوی مصر، مورد حمایت کشورهای عربی دیگر (که به نامشان اشاره نشده) و گروه ۷۷، چین و ترکیه قرار گرفت. این اقدام در چارچوب تلاش رهبران فلسطینی برای دستیابی به عضویت کامل در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیگر آژانس‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

ایران اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: از منظر جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بدون عمل مقامات سوئدی در محکومیت و مخالفت با تعرض به قرآن کریم کافی نیست.سخنگوی وزارت خارجه گفت: متأسّفانه همچنان شاهد تکرار جسارت به مقدسات اسلامی در اقدامی مغایر با مبانی اصیل حقوق بشر هستیم. این اقدامات نفرت پراکنانه، هتاکی و تعرض به حقوق و ارزش‌های بیش از دو میلیارد مسلمان، در مقابل حضور منفعل پلیس سوئد که حفظ امنیت و ممانعت از تعرض به حقوق دیگران مهمترین مسئولیت آن بشمار می‌رود، صورت گرفته است که البته از ذهن مردم آزاداندیش و حقیقت جوی جهان هرگز پاک نخواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: از منظر جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بدون عمل مقامات سوئدی در محکومیت و مخالفت با تعرض به قرآن کریم کافی نیست. بر این اساس از دولت سوئد انتظار می‌رود ضمن پایبندی جدی به اصول بنیادین حقوق بشر و تلاش برای ترویج اخلاق و همزیستی مسالمت آمیز ادیان از طریق انجام اقدامات عملی و موثر، به بدیهی‌ترین مطالبه مسلمانان و موحدان جهان مسئولانه پاسخ دهد. سلوان مومیکا، پناهجوی عراقی بار دیگر در اقدامی موهن، نسخه ای از قرآن کریم را در شهر مالموی سوئد به آتش کشید. این اقدام اهانت آمیز با حمایت پلیس سوئد انجام شد و پلیس حتی ۲ نفر از معترضان به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را بازداشت کرد.

منبع: شبکه خبر

تل آویو همچنان در تسخیر ضد نتانیاهو ماند

تظاهرات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو برگزار شد.تل آویو شاهد تظاهرات هزاران نفر در اعتراض به سیاستهای کابینه نتانیاهو و تغییرات قضایی پیشنهادی آن بود.علاوه بر تل آویو، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند با وجود تعطیلات عید سوکوت یهودیان، در شهر رخووت هم حدود هزار نفر علیه تغییرات قضایی تظاهرات کردند. شبکه المیادین، تصاویر زنده‌ای را از تظاهرات تل آویو پخش کرد.

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha