چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کتابخانه عمومی

حوزه/ کتابخانه عمومی شهید آوینی شهر چغادک پس از باز طراحی و تعمیرات اساسی با حضور مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، کتابخانه عمومی شهید آوینی شهر چغادک پس از بازطراحی و تعمیرات اساسی، با برگزاری نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش چغادک صبح امروز با حضور مدیر حوزه علمیه استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر و جمعی از مسئولین بازگشایی شد.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ضمن تشکر از دست اندرکاران تعمیر و بازسازی این کتابخانه و با بیان اینکه جدای از مشکل زیرساختی کتابخانه‌ها در سطح کلان، ما مشکل کتابخوانی داریم، اظهار داشت: مشکل اصلی ما در سطح کلان، کمبود کتابخوان است به همین دلیل از حیث نرم افزاری لازم است بر روی این مسئله جدی‌تر عمل شود.

امام جمعه چغادک، تأکید کرد: باید طرحی اندیشیده و فرهنگ سازی شود که مردم خصوصاً قشر جوان بیشتر جذب فضاهای کتابخانه‌ای و به طبع آن ترویج فرهنگ مطالعه شود.

حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر هم با بیان اینکه رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی بر بازطراحی کتابخانه‌ها و گسترش بخش‌های کودک و نوجوان است، اظهار کرد: ایجاد جلوه‌های بصری یکی از کارهایی است که افراد را جهت استفاده از کتابخانه ترغیب و تشویق می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به بودجه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی جهت بازطراحی کتابخانه چغادک در مرحله اول، افزود: کارهایی که تاکنون در کتابخانه عمومی شهید آوینی در حوزه عمرانی انجام شده در مرحله اول بازطراحی این کتابخانه است و در مرحله دوم بنا داریم با کمک شهرداری و فرمانداری، تمامی تجهیزات آن را با امکانات بروز و استاندارد تعویض کنیم.

صالح رحیمی فرماندار بوشهر نیز در این نشست با قدردانی از افرادی که در این پروژه مشارکت داشتند و با اشاره به اهمیت امر کتاب و کتابخوانی، گفت: کتاب از مقوله‌هایی است که خواندن آن باعث رشد فکر و اندیشه و باز شدن دید انسان می‌شود.

فرماندار بوشهر یادآور شد: امروز دنیا متفاوت از گذشته شده و ساختار آن تغییر کرده و به سرعت در حال حرکت به سمت تکنولوژی‌های پیشرفته و هوش مصنوعی است، ما هم باید در حوزه کتاب و کتابخوانی متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی با راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال به این سمت حرکت کنیم.

علی زارعی شهردار چغادک نیز با بیان اینکه کتابخانه سرمایه گذاری برای آینده شهر است، تصریح کرد: کتابخانه شهید آوینی تنها کتابخانه چغادک است که در بخش شرقی چغادک واقع شده و به‌خاطر بُعد مسافت، مردم بخش غربی از نعمت کتابخانه محروم هستند، شهرداری و شورای شهر چغادک این آمادگی را دارد که در این بخش، زمینی جهت ساخت کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار دهد.

در پایان این نشست از غلامحسین پورمحمد مسئول کتابخانه عمومی شهید آوینی شهر چغادک و سایر دست اندرکاران بازطراحی و تعمیر این کتابخانه با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha