شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
ز

حوزه / همزمان با ولادت پیامبراکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) آیین اختتامیه پنجمین دو سالانه خوشنویسی «هل اتی» با تقدیر از برگزیدگان، در خانه تاریخی طباطبایی های کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان همزمان با ولادت پیامبراکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) شب گذشته آیین اختتامیه پنجمین دو سالانه خوشنویسی «هل اتی» با تقدیر از برگزیدگان این رویداد در خانه تاریخی طباطبایی های کاشان برگزار شد.

حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان با بیان اینکه از ابتدای دولت مردمی منظومه جشنواره های تبیین کلید خورده است گفت: موضوع اصلی این منظومه برای اولین بار پیرامون توجه به ویژگی های هنرمند انقلابی با برگزاری پنجمین دو سالانه خوشنویسی «هل اتی» در کاشان برگزار شد .

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرآن را کتاب تبیین و جلوگیری از انحرافات دانست و یاد آورشد: مقام معظم رهبری فرمودند قرآن چون منطق و استدلال محکمی دارد به آن هجمه وارد می شود .

وی به نقش رسانه ها در رفع گله مندی مقام معظم رهبری پیرامون تبلیغ اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در برابر جنگ ترکیبی و شناختی دشمن قرار داریم با تقویت رسانه های داخلی و انقلابی باید جلوی هجمه های دشمن علیه ملت ایران گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تبلیغ و ترویج مبانی دینی جای کار داریم گفت: کاشان با قدمت ۷ هزارساله هنرهای مختلفی از جمله تمدن و تدین هنرهای دینی در آن نهادینه شده است، لذا این هنرها با برگزاری جشنواره های قرآنی و دینی باید در این شهر بیش از پیش حفظ شود .

در ابتدای این مراسم پس از ارائه گزارش رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی ورزشی کاشان پیرامون جشنواره، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی این شهرستان نیز کار هنری را فرا ارزشی دانست و گفت: هنر وسیله کشف استعدادهااست.

ضابطی تصریح کرد: آثاری که به پنجمین دو سالانه خوشنویسی «هل اتی» از هنرمندان جوان و پیشکسوت سراسر کشور ارسال شد ماندگار و ارزشمنداست.

سخنرانی رئیس انجمن خوشنویسان کشور، اجرای سرود امام مهربان توسط گروه تواشیح صراط کاشان و تجلیل از برگزیدگان پنجمین دو سالانه خوشنویسی «هل اتی» از ۱۹ استان کشور در رشته های خوشنویسی نستعلیق ، شکسته و نسخ از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha