شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1111511
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: در مورد فضای مجازی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق است فضای مجازی ما رها شده است و در این مسیر درمان به فیلترکردن صرف نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی انسان، اظهار داشت: انسان باتقوا کسی است که وقتی در مورد موضوعی مطمئن نیست، آن را قطعی بیان نمی‌کند، خود را از دروغ گفتن و شایعة دروغ حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: فرد باتقوا کسی است که دنبال مال حرام که هیچ، به دنبال مال شبه ناک، هرچند زیاد و راحت الوصول باشد، نمی‌رود، به جایی که نباید نگاه کند، نگاه نمی‌کند.

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: در یک‌کلام تقوا یعنی آنکه انسان به حالتی برسد که وقتی به گناه رسید، بتواند خودش را کنترل کند.

وی با بیان این که تقوا مصونیت است، نه، ابراز داشت: بعضی می‌گویند: تقوا کار هر کسی نیست، تنها ویژگی عالمان بزرگ است.

حجت‌الاسلام غروی افزود: شهید مطهری می‌فرمایند: تقوا مصونیت است نه محدودیت، مثل‌اینکه شما وقتی کفش می‌پوشید، محدودیتی ایجاد نمی‌شود، بلکه پایتان از کثیف‌شدن و شیشه و خار و خاشاک مصون می‌ماند.

وی ادامه داد: انسان باتقوا به‌خاطر روحیه‌ای که در او ایجاد شده، مصونیتی پیدا کرده که وقتی به خلاف و گناهی می‌رسد، به‌راحتی خودش را کنترل می‌کند.

وی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت فرمایشاتی داشتند که قابل تأمل است: ایشان فرمودند: نظر قطعی جمهوری اسلامی این است که دولتهایی که قمار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق کار قرار میدهند ضرر خواهند کرد، باخت منتظر اینهاست دارند اشتباه می‌کنند. به قول اروپایی‌ها روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند.

امام جمعه سلفچگان به فضای مجازی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در مورد فضای مجازی نیاز به برنامه ریزی دقیق است فضای مجازی ما رها شده است و در این مسیر درمان به فیلتر کردن صرف نیست.

وی ادامه داد: باید در مورد سواد رسانه کار شود ما از این نقطه موجود که پر از خطر است تا رسیدن به نقطه مطلوب فرصت‌ها و تهدیدها در پیش داریم باید از فرصت‌ها استفاده شود و تهدیدها نیز تبدیل به فرصت شود و راهش این است که مسئولین ارشد شورای عالی فضای مجازی به حرف مقام معظم رهبری گوش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهراسادات IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    فیلتر هم الان نیست به اسم فیلتر کنارش اومدن فیلترشکن قوی پولی میفروشن و کاسبی می کنن که از زمان سابق هم که فیلتر نبود الان راحت تر و پرسرعت تر باز میشه و از بچه کوچک تا پیرمرد دم مرگ همه مست و مدهوش این فضای آلوده هستند هر چند فضای مجازی سالم و دینی هم هست ولی کسی داخلش نیست