یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فلسطین

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد، انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

حماس آماده مذاکرات آتش‌بس شد

سخنگوی جنبش حماس دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با الجزیره با اعلام توان بالای مقاومت فلسطین برای نبردی بلند مدت، گفت: حماس آماده آتش‌بس با «اسرائیل» است.در شرایطی که عملیات «طوفان الاقصی» وارد سومین روز خود شده است و کماکان میزان تلفات صهیونیست‌ها افزایش پیدا می‌کند، موسی ابومرزوق، سخنگوی جنبش حماس از آمادگی مقاومت غزه برای گفت‌وگوی بر سر آتش‌بس احتمالی با رژیم صهیونیستی خبر داد. این مقام بلندپایه حماس روز دوشنبه در تماس تلفنی با شبکه تلویزیونی الجزیره، با بیان اینکه حماس به اهداف مورد نظر خود دست یافته، در پاسخ به این سوال که آیا حماس، آماده آتش‌بس است، افزود: حماس از گفت‌وگو برای آتش‌بس استقبال می‌کند و پذیرای «پیشنهادی از این نوع» و «تمامی گفت‌وگوهای سیاسی» است. در شرایطی که عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی هم اکنون علیه اشغالگران صهیونیست ادامه دارد، منابع فلسطینی اعلام کردند که رژیم اشغالگر قدس در تازه‌ترین جنایت جنگی خود با محاصره شدید نوار غزه اقدام به قطع جریان برق و بستن آب شرب بر روی ساکنان باریکه غزه کرد. گفتنی است نیروهای مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه (۱۵ مهر) در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنیمت گرفته‌شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد.

منبع: مهر

نجباء به آمریکا هشدار نظامی داد

اکرم الکعبی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی ضمن دعوت از ملت آزاده عراق برای شرکت در راهپیمایی میلیونی حمایت از فلسطین، بار دیگر به دولت‌های پشتیبان اسرائیل گوشزد کرد که اگر در صدد گسترش دامنه جنگ باشند، با حماسه حیدری مقاومت مواجه خواهند شد. وی گفت: از همه برادران و عزیزان دعوت می‌کنیم که در تظاهرات میلیونی روز جمعه مشارکت کنند و با احترام به درخواست برگزارکنندگان مراسم، فقط پرچم‌های عراق و فلسطین را به اهتزاز درآورند. خدا به شما جزای خیر دهد. دبیرکل جنبش نجباء اعلام کرد: بار دیگر تأکید می‌کنیم که در صورت گسترش دایره جنگ توسط رژیم صهیونیستی، پهپادها و موشک‌های مقاومت حماسه‌ای حیدری خواهند آفرید و هرگونه دخالت آمریکای شرور یا هر کشور دیگری علیه ملت فلسطین، با پاسخ نظامی سخت روبرو خواهد شد. پیش از این هم، مقتدی صدر خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در بغداد در روز جمعه و آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی شد. بر اساس این گزارش، رهبر جریان صدر عراق امروز دوشنبه از عراقی‌ها خواست که در تظاهرات میلیونی یکپارچه در روز جمعه شرکت کنند و پرچم‌های فلسطین را به حرکت درآورند و پرچم رژیم صهیونیستی را بسوزانند. مقتدی صدر بیان کرد: وظیفه ما به عنوان عراقی‌های مبارز و مقاوم علیه اشغالگران آمریکایی و همه دوستداران آرمان فلسطین، شرکت در تظاهرات میلیونی مسالمت آمیز یکپارچه در میدان التحریر است تا ندای جهاد از بغداد پایتخت عراق به کل جهان برسد. ما پرچم‌های اسرائیلی را آتش می زنیم و پرچم‌های فلسطین را به اهتزار درمی آوریم. رهبر جریان صدر اعلام کرد: امید است که این تظاهرات آنها (صهیونیست‌ها) را دچار تشتت کند و آمریکای شرور بزرگ را به عنوان حامی تروریسم رژیم صهیونیستی علیه عزیزان ما در فلسطین به وحشت اندازد، تا فلسطین و قدس شریف به آغوش حق بازگردد. وی افزود: وعده ما تظاهرات در روز جمعه و پس از نماز جمعه یکپارچه در حرکت میلیونی از همه استان‌ها است تا به ظالمین ثابت کنیم که حامی مقاومت هستیم.

منبع: مهر

کنکور ۱۴۰۳ تغییر نکرد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص بررسی مصوبه رد شده از سوی شورای نگهبان در خصوص اصلاح قانون کنکور، گفت: فرآیند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ از منظر داوطلب و سازمان سنجش آغاز شده و هیچگونه تغییری در روند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ را نخواهیم پذیرفت.عبدالرسول پورعباس در تشریح نشست فوق العاده امروزکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: روال عادی مجلس پس از اینکه شورای نگهبان نسبت به مصوبات صحن علنی مجلس اظهار نظر می‌کند، این است که مصوبات برای تحلیل و بررسی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌شود که نشست امروز به همین منظور در کمیسیون آموزش برگزار شد. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: بر این اساس، اتفاقی که برای کنکور ۱۴۰۳ رخ می‌‎دهد همان است که قبلا در اطلاعیه سازمان سنجش اعلام شده و هیچ گونه تغییری نخواهد داشت؛ داوطلبان ۱۴۰۳ بدانند که کنکور در ۲ نوبت اردیبهشت و تیرماه برگزار می‌شود و سوابق تحصیلی تأثیر ۵۰ درصدی خواهد داشت. وی ادامه داد: همچنین دروس عمومی در کنکور حذف خواهد شد ضمن اینکه آموزش و پرورش فرصت ترمیم معدل را در خردادماه گذاشته تا داوطلبان معدل خود را ترمیم کنند و امسال همچنین سوابق تحصیلی در پایه یازدهم و دهم سوابق در نظر گرفته خواهد شد. پورعباس یادآور شد: مباحثی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس مطرح می‌شود، بحث‌های کارشناسی برای سال‌های بعدی بوده که ممکن است به نتیجه برسد یا نرسد. فرآیند برگزاری آزمون ۱۴۰۳ از منظر داوطلب و سازمان سنجش آغاز شده و هیچ گونه تغییری را نخواهیم پذیرفت و بر همین روال کار را ادامه خواهیم داد.

منبع: شبکه خبر

ریاض از فلسطین اعلام حمایت کرد

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز دوشنبه در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن بررسی آخرین تحولات جنگ در اراضی اشغالی گفت: عربستان همچنان در کنار فلسطین خواهد بود و برای صلح ملت فلسطین و منطقه خاورمیانه تلاش خواهد کرد. بر پایه این گزارش، بن سلمان در گفت‌وگوی تلفنی خود با محمود عباس، با تاکید بر ادامه حمایت اصولی ریاض از ملت فلسطین اعلام کرد که عربستان سعودی همه تلاش خود را برای بازگشت آرامش و ثبات به فلسطین انجام خواهد داد. از سوی دیگر، محمود عباس نیز با تقدیر از حمایت اصولی ریاض از موضع ملت فلسطین آخرین تحولات در فلسطین اشغالی را با ولیعهد سعودی مورد بررسی و رایزنی قرار داد. گفتنی است نیروهای مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه (۱۵ مهر) در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنیمت گرفته‌شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد.

منبع: مهر

اتحادیه عرب نشست فوق‌العاده برگزار کرد

حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب امروز دوشنبه در سومین روز از عملیات غرورآفرین نیروهای مقاومت فلسطین علیه اشغالگران قدس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی روز چهارشنبه هفته جاری در مقر اتحادیه عرب در قاهره دیدار می‌کنند. معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این خصوص گفت: در این نشست فوق العاده به ریاست مراکش رؤسای دستگاه دیپلماسی (کشورهای عضو) درباره ابزار اقدام سیاسی در سطح عربی و بین المللی به منظور توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه گفتگو خواهند کرد. عملیات طوفان الاقصی برای سومین روز متوالی ادامه دارد و رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سهمگینی را به صهیونیست‌ها وارد می‌کنند. این درحالی است که نظامیان صهیونیست تنها یک راهبرد را در دستور کار خود قرار داده اند و آن کشتار بی رحمانه غیرنظامیان است. وزارت بهداشت غزه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار شهیدان به ۵۶۰ و زخمی‌ها به ۲۹۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

منبع: مهر

بهاباد پیشتاز گران‌ترین محصول کشاورزی جهان شد

یکی از کارشناسان جهاد کشاورزی از زعفران به عنوان گران‌ترین محصول کشاورزی یاد کرد و گفت: شهرستان بهاباد یکی از مناطق پیشتاز در تولید این محصول ارزشمند است.جنتی در دوره آموزشی کاشت، داشت و برداشت زعفران در بهاباد بر اهمیت کاشت، داشت و برداشت محصول زعفران تاکید کرد و گفت: زعفران از نظر آبی بسیار کم آبخواه بوده و گونه مناسبی برای تغییر الگوی کشت است و این گیاه در مناطق نیمه گرمسیری و در نقاطی که دارای زمستان‌های ملایم و تابستان گرم و خشک باشد، به خوبی رشد می کند. وی اظهار داشت: دوره رشد این محصول مصادف با پاییز، زمستان و اوایل بهار است و در این ایام به هوای مناسب و معتدلی نیاز دارد. جنتی، زعفران را به عنوان گران‌بهاترین محصول کشاورزی و دارویی جهان که جایگاه ویژه‌ای در بین محصولات صنعتی و صادراتی ایران دارد، معرفی کرد و افزود: تحقیقات نشان می‌دهند که زعفران اثر قابل توجهی در پیشگیری از سرطان کبد دارد و مهمترین خاصیت زعفران که از قدیم الایام از آن استفاده می‌شده، درمان افسردگی است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد نیز با اشاره به برگزاری دوره آموزشی یک روزه کاشت، داشت و برداشت محصول استراتژیک زعفران در جهاد کشاورزی بهاباد گفت: در این کارگاه آموزشی بیش از ۵۰ بهره‌بردار زعفران شرکت کردند. علی اکبر رحمتیان افزود: دوره آموزشی کاشت، داشت و برداشت زعفران با تدریس محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی با هدف آموزش بهره برداران در زمینه تغذیه، آبیاری، آفات و بیماری ها و افزایش عملکرد زعفران در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد برگزار شد. در این کلاس همچنین در مورد شناخت پیاز مناسب، آماده سازی زمین، نحوه صحیح کاشت پیاز در هرنوع خاک، چگونگی هرس علف‌های هرز، مراحل و چگونگی آبیاری، کودهای مناسب و برداشت و مراحل و نوع تمیز کردن و خشک کردن زعفران، توضیحاتی به کشاورزان ارائه و به سئوالات آنها پاسخ داده شد. شهرستان بهاباد عمده تولید کننده زعفران طلای سرخ در استان یزد است.

منبع: مهر

تایباد لرزید

در حالی که پس لرزه‌های زلزله شدید افغانستان هنوز ادامه دارد شهر تایباد نیز ساعتی پیش لرزید.شرق ایران و غرب افغانستان از روز شنبه و پس از زلزله‌های شدید ولایت هرات همچنان روی خط زلزله قرار دارند و پس لرزه‌های زیادی این مناطق را به لرزه انداخته است. براساس داده‌های مرکز لرزه نگاری ایران ساعت ۱۷ و ۱۷ دقیقه عصر دوشنبه زمین لرزه‌ای به قدرت ۲.۵ ریشتر و در عمق ۶ کیلومتری تایباد را لرزاند که می‌تواند در امتداد زلزله‌های هرات تلقی شود.

منبع: مهر

آمریکا از اعزام نیرو به اسرائیل عقب نشینی کرد

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه شب گفت: ایالات متحده قصدی برای ارسال نیرو به اسرائیل ندارد.کربی در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر افزود: ایالات متحده وضعیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تغییر داده است. وی بدون اشاره به تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و در حمایت کامل از تل آویو در کشتار مردم فلسطین مدعی شد:نگران خشونت‌هایی هستیم که حماس مرتکب می‌شود. کربی گفت: به دنبال آن نیستیم که شاهد تنش [در خاورمیانه] باشیم و به اسرائیل برای دفاع از خود کمک خواهیم کرد. وی ادامه داد: اعزام ناو هواپیمابر به منطقه پیامی قوی است که جای هیچ تردیدی در آن باقی نمی‌ماند. کربی بدون اشاره به شهادت بیش از ۷۰۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و شهادت شماری از کودکان و صدها زن مدعی شد: کشته و زخمی شدن هزاران تن در اسرائیل پیش از این رخ نداده است. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که بایدن همچنان باور دارد که تشکیل دو کشور مستقل یک مسأله بسیار لازم و ضروری است. وی در عین حال افزود که اقدامات خشونت‌آمیز در ساعات گذشته به نزدیک شدن به راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل کمک نخواهد کرد. کربی بدون اشاره به مردم فلسطین و رنج و درد آنها تنها گفت که مهم این است که اسرائیلی‌ها در یک کشور آزاد و امن زندگی کنند. سخنان کربی مبنی بر منتفی بودن اعزام نیرو به سرزمین‌های اشغالی درحالی گفته می‌شود که مقامات آمریکایی در پی وحشت و غافلگیری رژیم اسرائیل از عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کرده اند که از این رژیم حمایت خواهند کرد و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ۲۴ ساعت نخست این جنگ و حملات متقابل طرفین به یکدیگر، دو بار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد. تارنمای آمریکایی آکسیوس روز دوشنبه ۱۷ مهرماه در گزارشی به نقل از سه منبع اسرائیلی و آمریکایی که در جریان تماس رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو قرار گرفتند، گزارش داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بایدن گفته است: "ما باید وارد غزه شویم. "ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد ۳۰۰ هزار سرباز ذخیره را به حالت آماده باش درآورده است. بایدن در طول تماس خود با نتانیاهو، موضوع اسیران اسرائیلی در غزه را مطرح کرده است اما نتانیاهو در پاسخ گفت: "ما باید وارد غزه شویم. اکنون نمی توانیم مذاکره کنیم. "به گفته یک منبع آمریکایی، انتظار می رود بایدن جنگ فعلی غزه را به شیوه ای مشابه با جنگ سال ۲۰۲۱ غزه اداره کند. آمریکا در آن زمان از اسرائیل به صورت عمومی حمایت کرد و با نتانیاهو و دیگر رهبران منطقه تعامل دیپلماتیک مکرر و کم رنگی داشت. رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی‌نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند که ضربه مهلکی به صهیونیستها وارد کرده است. با آغاز عملیات و فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود. در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند که به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، یک هزار و ۱۰۰ صهیونیست تاکنون به هلاکت رسیده، ۲ هزار و ۷۴۱ نفر نیز زخمی شدند. همچنین روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست‌های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت د هها صهیونیست دیگر توسط گروه‌های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود هستند.

منبع: ایرنا

رئیس جمهور مهمان فارس می‌شود

استاندار فارس، آخرین تغییرات برنامه‌های سفر آقای رئیسی به این استان را تشریح کرد و گفت: رئیس جمهور در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر، مهمان مردم استان فارس می‌شود.محمدهادی ایمانیه، امروز ۱۷ مهر در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های سفر رئیس جمهور و هیئت دولت پرداخت و گفت: سفر آقای رئیسی و هیئت دولت از صبح پنجشنبه ۲۰ مهر آغاز خواهد شد و تا جمعه شب ۲۱ مهر ادامه خواهد داشت.استاندار فارس افزود: دیدار رئیس جمهور با آحاد مردم استان در شهر شیراز، پنجشنبه بعدازظهر ساعت ۱۵:۳۰ در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام، بدون نیاز به کارت ورود انجام می‌شود و صبح جمعه نیز رئیس جمهور دیدار مردمی در شهرستان رستم با مردم خواهند داشت. وی با دعوت از مردم برای حضور پرشور در دیدار مردمی با رئیس جمهور، تصریح کرد: استان فارس می‌تواند در این دیدار جلوه‌ای از حمایت مردم از دولت جمهوری اسلامی باشد، بنابراین نباید اختلاف سلیقه‌ها موجب حضور نیافتن شود. ایمانیه، تحولات اخیر منطقه غرب آسیا را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در این برهه از زمان که جهان اسلام شفاف و عریان رو در روی دشمن قرار گرفته و ایران پایگاه جبهه مقاومت است، انعکاس قاب تصویر پرشور از شیراز می‌تواند پایتخت جلوه دادن مرکز اصلی مقاومت ایران اسلامی باشد. استاندار فارس نخستین برنامه سفر رئیس جمهور به استان را بازدید و افتتاح شش قطعه آزادراه شیراز ـ اصفهان عنوان کرد و ادامه داد: آزادراه شیراز ـ اصفهان از ابتدای تصویب این طرح دارای ۶ قطعه بوده که اکنون دو قطعه نیز اضافه شده و ۶ قطعه اول دارای همه استاندارد و ایمنی‌های لازم برای افتتاح است. وی با بیان اینکه قطعه ۷ آزادراه به صورت کامل آماده نیست، گفت: پس از گذشت کاربران جاده‌ای از قطعه هفتم وارد جاده شیراز- سپیدان خواهند شد و به دلیل اینکه منطقه گویم در محور سپیدان دارای عرض جاده کم و ترافیک بسیار است تدابیری برای مدیریت جاده گویم مثل یک طرفه کردن این محور در ساعات پر ترافیک از طرف پلیس، هدایت خودروهای پارک شده در خیابان جمهوری به زمین‌های آزاد اطراف و استفاده از جاده بلوار کتاب صدرا تا غرب گویم اندیشیده شده است؛ همچنین تجهیزات غیرضروری کارگاهی شهرداری شیراز برای عبور و مرور روان در محور خروجی سپیدان جمع آوری خواهد شد. ایمانیه، تصریح کرد: مصوبه دولت در خصوص قطعه ۸ گرفته شده و با مشارکت ۷۰ درصدی وزارت راه و ۳۰ درصدی وزارت دفاع این قطعه نیز کلنگ زنی خواهد شد تا آغازی بر آزاد راه شیراز- بوشهر باشد.

منبع: شبکه خبر

رژیم صهیونیستی تغییر آرایش داد

یکی از نتایج عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی، انتقال آرایش دفاعی رژیم صهیونیستی به داخل و ترس فزاینده از گشایش جبهه‌های جدید در خارج است.با گذشت سه روز از عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی هنوز هیچ نشانه‌ای از تلاش و توان ارتش صهیونیستی برای بازپس گیری مناطق تحت تصرف نیروهای حماس دیده نمی‌شود و ارتش این رژیم برخلاف جنگ‌های قبلی به تقویت استحکامات نظامی خود در داخل اقدام کرده است.الایام به نقل از شاهدان عینی نوشت: کماندوهای القسام (شاخه نظامی حماس) با آزادی نسبی و بدون مقاومت قابل ذکر از جانب نیروهای زمینی رژیم اشغالگر از مرزها تردد می‌کنند و وارد مناطقی می‌شوند که روز نخست عملیات آنجا را منهدم کردند. نیرویی از القسام، مجهز به خودروهای تمام چرخ و موتورسیکلت بعد از دو ساعت درگیری با اشغالگران، موفق به اعمال کنترل بر سایت نظامی کیسوفیم در شرق منطقه القراره در جنوب نوار غزه شدند. با وجود اینکه رژیم صهیونیستی اعلام کرده به زودی کنترل منطقه مجاور مرزهای شرقی نوار غزه را به دست خواهد گرفت، رزمندگان القسام دوباره موفق شدند با وجود حضور پهپادها و نیروی هوایی رژیم، به شهرک کفرغزه نفوذ کنند. عناصر مقاومت برای نفوذ به مرزها و عبور از آن تا مسافت طولانی، تقریبا مشکلی ندارند هر چند که نیروهای نظامی اسرائیلی به صورت فشرده در منطقه حضور دارند. طبق این گزارش، روز دوم عملیات نیز ابوعبیده سخنگوی القسام از جایگزینی نیروهای در حال عملیات در عمق خاک اشغالی خبر داد و گفت: نیروهای جدید جایگزین رزمندگان شدند و تقویت تجهیزاتی و نفراتی در چند محور به شیوه خاص، انجام شد. شواهد موجود حاکی از این است که رژیم صهیونیستی امید خود را برای کنترل شهرک‌های واقع درنوار مرزی جنوب غزه و جنوب لبنان از دست داده است و به تخلیه این شهرک‌ها اقدام کرده است و بدین ترتیب آرایش دفاعی خود را به داخل فلسطین اشغالی منتقل کرده است.

منبع: شبکه خبر

ایران پاسخ تهدید های تو خالی را داد

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: هر اقدام احمقانه‌ای علیه ایران با پاسخ ویرانگر مواجه خواهد شد.ناصرکنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: درباره تهدیدات مطرح شده، طبیعتاً ملت فلسطین حق دارد که در مقابل رژیمی که بیش از ۷۵ سال حقوق آنان را نقض کرده، از توانایی خود برای رفع تجاوز استفاده کند. این اقدامی است که فلسطینی‌ها دارند انجام می‌دهند و حق مشروع است. در خصوص تهدیدات علیه ایران نیز هر اقدام احمقانه‌ای درباره ایران با پاسخی ویرانگر مواجه خواهد شد. کنعانی: طرح اتهاماتی درباره نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی برای توجیه شکست رژیم صهیونیستی استکنعانی گفت: طرح اتهاماتی درباره نقش ایران با انگیزه‌های مختلفی از جمله برای توجیه شکست رژیم صهیونیستی و همچنین توجیه کمک همه جانبه غربی‌ها به این رژیم است. این اتهامات به هیچ عنوان از مسوولیت‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی آن کم نمی‌کند. مقاومت فلسطین هم اعلام کرد اعزام ناو به منطقه به معنای دخالت مستقیم آمریکا در این مسأله و جنایات اشغالگران است. این ملت فلسطین است که باید درباره آتش بس تصمیم گیری کند و ایران نقشی در این زمینه ندارد. تلاش ایران این است که کشورهای اسلامی را حول محور حقوق فلسطینیان متحد کند.

منبع: شبکه خبر

ارتش به فناوری جدید درگیری هوایی دست یافت

سرتیپ الهامی گفت: عملیات رهگیری و درگیری هوایی مبتنی بر پهپاد و درگیری هوایی توسط موشک محمول بر پهپاد جت توسط ارتش محقق شده است. امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش امشب در دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با سلام و درود بر روح شهدا مردم همدان را مردمی مجاهد از جنس شهید همدانی و شهیدان مظلوم سوباشی دانست و اظهار کرد: خانواده شهدا با تقدیم فرزندان خود به وطن و اسلام به کشور و مردم امنیت و آرامش و حیثیت و عزت دادند. وی با بیان اینکه در مقابل صبر خانواده شهیدان سر تکریم فرود می‌آوریم و قدردان آن‌ها هستیم گفت: دشمنان نمی‌خواهند یاد و نام شهدا در کشور زنده باشد چراکه یاد شهدا را نیروی محرک رشد و پیشرفت کشور می‌دانند. جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه منش شهدا باید جزو سیره زندگی ما باشد و باید نسل جوان را آگاه کنیم که چرا جنگ را دفاع مقدس می‌نامیم گفت: در فضای روحانی جبهه حرفی جز اخلاص و معنویت و اخلاق و یاد خدا نبود. وی با بیان اینکه تبیین اهداف و انگیزه و حرکت شهدا برای نسل امروز در یادواره‌ها و کنگره‌ها باید جزو اهداف اصلی قرار گیرد گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اجر و ثواب هر یک از این اقدامات از اجر شهدا کمتر نیست. الهامی با بیان اینکه آرمان‌های کشور و در راس آن انتظار ظهور امام زمان (عج) آرمان‌های مقدس ما هستند و هر آن چه این آرمان‌ها را تهدید کند باید دفاع جانانه و مقتدر صورت گیرد افزود: دستاوردهای دفاع مقدس را باید برای جامعه و نسل جوان بیان کرد. وی با اشاره به اینکه گفتمان دفاع مقدس ثابت کرد اصل صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید، خانواده شهدا را چشم و چراغ کشور دانست و با بیان اینکه مردم قدرشناس کشور به این موضوع اعتقاد دارند و و اجازه نمی‌دهند کسی به آن‌ها نگاه بدی داشته باشند گفت: این جوشش به مردم کشور بصیرت و دانایی و معرفتی عطا کرده که از دل آن شهدای مدافع حرم و امنیت ظهور و بروز می‌کند جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه باید دل نسل جوان را با دفاع مقدس و تاریخ ایران اسلامی پیوند زد تاکید کرد: روح بلند شهدا باعث شده ملت ایران در جایگاهی قرار بگیرد که در برابر سلطه مستکبر سر خم نکند و این امر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا را بیش از پیش می‌کند. وی در ادامه با بیان اینکه شهدای سوباشی صفحه زرین دیگری در کنار شهدای وطن در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط کردند افزود: پایگاه شهید نوژه در دفاع مقدس دژ محکم و آهنین علیه دشمن بود که با بیش از ۱۴ هزار سورت پرواز دشمن را زمین‌گیر کرد. الهامی با بیان اینکه شهدای نیروی دریایی راهبردی ارتش جهموری اسلامی ایران در خلیج فارس حماسه‌ای ماندگار را رقم زدند و نیروی دریایی دشمن را در همان روزهای اولیه جنگ زمین‌گیر کردند اظهار کرد: به برکت خون این شهدا امروز با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از کشور و آب‌های منطقه دفاع می‌کنیم. وی با اشاره به بیان چند دستاورد اخیر ارتش جمهور اسلامی ایران اظهار کرد: در رزمایش اخیر چند نقطه اقتدارآفرین و منحصر به فرد برای کشور حاصل شد که نتیجه خون شهدا بود. وی با بیان اینکه در همین رزمایش پهپادی مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران که اخیرا به وقوع پیوست چند نقطه اقتدارآفرین و منحصر به فرد برای کشور حاصل شد که نتیجه برکت خون شهدا و حرکت عظیمی است که شهدای ماندگار ایران اسلامی در نیروهای مسلح ایجاد کردند اظهار داشت: امروز دانشمندان نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی دست به اقداماتی می‌زنند که در دنیا منحصر به فرد است. الهامی با بیان اینکه عملیات رهگیری و درگیری هوایی مبتنی بر پهپاد با دانش صد درصد ایرانی، درگیری هوایی توسط موشک محمول بر پهپاد جت که امروز در اختیار حداکثر پنج کشور در دنیاست، توسط ارتش محقق شده است افزود: امروز فرزندان ملت ایران در پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با غیرت، تعصب و بهره‌گیری از برکت خون شهدا، این توفیق را برای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده و تقدیم ملت شریف ایران کردند. وی با بیان اینکه ارسال ماهواره نور که همزمان سه افتخار بزرگ چه در سکوی پرتاب، چه در موشک حامل و چه در ماهواره برای کشور و برای دنیا ماندگار بوده است، یکی دیگر از این افتخارات است تصریح کرد: امروز فرزندان ملت ایران در نیروی زمینی ارتش قهرمان، در نیروی هوایی، در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دانش روز دنیا برای تأمین سلاح‌ها و تجهیزاتی که یک دفاع منسجم را از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کند، به هیچ کشوری و به هیچ کمکی نیاز ندارند. وی گفت:‌این غیرت و تعصب و دانش و بازدارندگی فرزندان شما در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که امروز در اوج اقتدار به برکت خون شهدا و در لوای پرچم ولایت افتخار سربازی پیدا کرده‌ایم.

منبع: خبرنگاران جوان

رژیم صهیونیستی آب غزه را قطع کرد

منابع خبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به طور کامل آب صدها هزار فلسطینی در نوار غزه را قطع کرده است. منابع خبری شامگاه دوشنبه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به طور کامل آب فلسطینیان در نوار غزه را قطع کرده است. این اقدام رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل عصر امروز به تصمیم رژیم صهیونیستی برای محاصره کامل نوار غزه واکنش نشان داد. وی در سخنانی گفت: «محروم کردن نوار غزه از مواد غذایی و خدمات اساسی غیرقابل قبول است و خواستار وارد شدن کمک‌های انسانی به نوار غزه هستیم».پیشتر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دستور خود برای محاصره کامل منطقه غزه خبر داد و گفت که طبق دستور او نباید هیچ آب و برق و سوختی وارد این منطقه شود. از سوی دیگر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در خاور نزدیک (آنروا) در اطلاعیه‌ای گفت که تا آخرین ساعات روز گذشته (۱۶ مهر) بیش از ۱۲۳ هزار و ۵۳۸ نفر از ساکنان مجبور شده‌اند خانه‌های خود را در پی بمباران ترک کنند.

منبع: خبرنگاران جوان

فرابورس به آبی ها ضرب الاجل داد

مدیران باشگاه استقلال باید هر چه سریع‌تر اسناد این باشگاه را به فرابورس ارسال کنند. باشگاه استقلال با وجود پایان مهلت نقل و انتقالات تابستانی و همچنین عقد قرارداد با اسپانسر جدید خود، هنوز اسناد مربوط به این موارد را به‌صورت رسمی منتشر نکرده است، موضوعی که باعث شده تا سازمان فرابورس در این خصوص نامه‌ای رسمی به باشگاه استقلال ارسال کند و ضرب‌الاجلی چند روزه برای آبی‌پوشان جهت انتشار اسناد یادشده در نظر بگیرد. گفته می‌شود مهلت باشگاه استقلال برای اعلام اطلاعاتِ مربوط به قرارداد خود با اسپانسر جدیدش تا پایان امروز است.

منبع: خبرنگاران جوان

آمریکا دخالت ایران در طوفان الاقصی را رد کرد

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، ایران را به هم‌دستی با حماس در حمله به رژیم صهیونیستی متهم اما اذعان کرد که هیچ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم ایران در این عملیات وجود ندارد.کربی به شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: ایران مدت‌هاست که از حماس با منابع، توانایی‌ها و آموزش‌های خود حمایت می‌کند. وی در ادامه مدعی شد: به همین خاطر ایران مشخصا شریک جرم است اما از لحاظ اینکه آیا شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در این حملات داریم یا نه باید بگویم که چیزی دراختیار نداریم. صبح روز شنبه حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد. صبح شنبه حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داده و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجد الاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد. درگیری‌ها در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران ادامه یافت و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند. در پی حملات رژیم صهیونیستی، چندین غیرنظامی به شهادت رسیده و منازل و مساجد تخریب شده‌اند.

منبع: ایسنا

روابط دیپلماتیک ایران و سودان از سر گرفته شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ازسرگیری روابط ایران و سودان در صفحه شخصی خود در برنامه ایکس نوشت: پس از گفتگوی اخیرم با آقای علی صادق علی سرپرست وزارت خارجه سودان، در حاشیه اجلاس جنبش عدم تعهد در باکو، تصمیم به از سرگیری روابط دیپلماتیک سودان و ایران گرفتیم و امروز این روند تکمیل شد. وی همچنین نوشت: بزودی سفارتخانه‌های دو کشور در پایتخت‌ها بازگشایی خواهد شد. وزارت خارجه امروز دوشنبه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سودان، متعاقب تماس های صورت گرفته میان مقامات عالی دو طرف در ماه‌های اخیر، تصمیم گرفتند در راستای خدمت به منافع دو کشور، روابط دیپلماتیک خود را از سرگیری نمایند. طبق اعلام این وزارتخانه، دو دولت توافق کردند روابط دوستانه فی‌مابین را بر اساس احترام متقابل به حاکمیت، برابری، منافع مشترک و همزیستی مسالمت‌آمیز توسعه دهند. طبقه بیانیه وزارت امور خارجه ایران، دو طرف توافق نمودند همکاری خود را در زمینه‌های مختلفی که می‌تواند منافع ملت های دو کشور را محقق کند و امنیت و ثبات منطقه را تامین نماید، گسترش دهند. بر اساس این بیانیه، دو طرف توافق کردند اقدامات لازم را برای گشایش سفارتخانه‌های دو کشور در آینده نزدیک، انجام داده و هماهنگی‌های لازم را برای تبادل هیئت‌های رسمی برای بررسی راه‌های گسترش همکاری میان دو کشور انجام دهند. وزارت خارجه سودان نیز اعلام کرد که این کشور و ایران توافق کردند تا روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.

منبع: تسنیم

تعزیرات شرکت فولادی را میلیاردی جریمه کرد

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۵ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریالی یک شرکت برای عرضه خارج از شبکه فولاد در همدان خبر داد.شهرام محسنی اظهار داشت: پرونده شرکت ارابه نسیم هگمتانه (فولاد راد) برای عرضه خارج از شبکه ۴۱ هزار و ۴۰۰ تن میلگرد به ارزش ۲ هزار و ۹۱۲ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برای رسیدگی به شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی کبودرآهنگ ارجاع شد. مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، شرکت را به پرداخت پنج هزار و ۸۲۵ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش فروش کالا محکوم کرد. محسنی گفت: با اعتراض شاکی، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه دوم تجدیدنظر تعزیرات حکومتی همدان ارسال شد و شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک جدید و قابل قبول، رأی صادره را تأیید و قطعی کرد. مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پس از اینکه رأی در تعزیرات حکومتی قطعی و لازم الاجرا شد، متهم به رأی تعزیرات حکومتی در دیوان عدالت اداری شکایت کرد اما شعبه ۹ و همچنین شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در رسیدگی‌های جداگانه با توجه به مدارک موجود در پرونده، رأی سازمان تعزیرات را تأیید کردند. محسنی افزود: این گزارش را سازمان صمت و بازرسی کل کشور به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha