شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ ابراهیمی با تأکید بر لزوم الگوگیری طلاب از نبی مکرم اسلام، گفت: نبی مکرم اسلام بر اساس آیات و روایات اقیانوس بی‌کران فضائل اخلاقی بودند و این را می‌توان با مطالعه زندگی ایشان فهمید و خودشان بیان کردند که برای تکمیل مکارم اخلاق انسانی مبعوث شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، فاطمه ابراهیمی امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: بی‌شک تأسی به سیره و سنت نبی مکرم اسلام براساس آیه کریمه «لَقَدْ کٰانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللّٰهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» برای ما طلاب لازم و ضروری است و عمل به سیره وحیانی حضرت راهگشای مشکلات مبتلابه جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام بر اساس آیات و روایات، اقیانوس بی‌کران فضائل اخلاقی بودند و این را می‌توان با مطالعه زندگی ایشان فهمید و خودشان نیز فرمودندبرای تکمیل مکارم اخلاق انسانی مبعوث شده‌اند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، رعایت عدالت را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اخلاقی نبی مکرم اسلام عنوان کرد و گفت: رفتار کریمانه‌ پیامبر اعظم گویای بزرگی روح ایشان است و خشم و خشنودی شان تنها به خاطر رضایت پروردگار بود و در مجلس با نهایت ادب می‌نشستند و در سکوتشان نیز حکمت و حیای آن حضرت قابل توصیف نبود.

وی افزود: زهد پیامبر با احدی قابل مقایسه نیست، فقیر و غنی در منظر ایشان هیچ تفاوتی با هم ندارند، جز به تقوای الهی، همیشه حق بر زبانشان جاری بود و متواضع‌ترین مردم بودند و آن قدر مهربان و نازک دل بودند که همه مردم مشتاق زیارت ایشان بودند.

ابراهیمی، امانت داری، راستگویی، زیبایی صورت و سیرت، وفای به عهد، عفت کلام را از دیگر فضائل اخلاقی پیامبر اعظم(ص) دانست و اظهار کرد: همه رفتارهای نبی اکرم الگوی حسنه‌ای برای ما انسان‌ها خصوصا طلاب است و ما که ادعای پیمودن مسیر حضرت را داریم باید بیش از دیگران به رفتارهای اخلاقی نبی مکرم اسلام متخلق باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha