پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
هدی سادات چاوشی

حوزه/ یکی از فعالان رسانه‌ای استان قم گفت: در یک نمای کلی اگر برگزاری جشنواره‌ها را مقدمه‌ای برای شکوفایی و رشد و ارتقا بدانیم باید مراحل بعدی نیز طراحی شود و این مراحل مستلزم انسجام فکری و نیت هدفمند از سوی خودمان است.

هدی سادات چاوشی، فعال رسانه و برگزیده مسابقه دفاع مقدس بسیج رسانه استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تبیین فلسفه حضور و ضرورت برگزاری جشنواره‌ها اظهارکرد: جشنواره یعنی گردآمدن ایده‌ها و نگاه‌ها و به داوری گذاشتن این نگاه‌ها و آثار تا مشخص شود کدام اثر و ایده تازه‌تر و خلاق‌تر است.

وی افزود: برگزاری جشنواره در واقع دعوت است از اهل فکر و اهل هنر و اهل ادب و اهل قلم تا ایده‌های خود را به محک گذارند.

این فعال فرهنگی حوزه‌های اجتماعی ادامه داد: افرادی که به جشنواره می‌آیند در واقع کار، ایده، نگاه و اثر خود را به محک، قضاوت و نگاه نقادانه داوران می‌گذارند. و جایزه و جوایز فقط یک یادگار است.

خانم چاوشی در باره سطح و کیفیت جشنواره گفت: کیفیت هر جشنواره به نگاه و اهداف تیم برگزارکننده بستگی دارد و باید نتیجه آنها در یک بررسی دقیق علمی مورد دقت قرار گیرد؛ نمی‌شود با یک یا چند جمله یک روند چندهفته‌ای یا چندماهه را به قضاوت نشست.

وی بیان کرد: در یک نمای کلی اگر برگزاری جشنواره‌ها را مقدمه‌ای برای شکوفایی و رشد و ارتقا بدانیم باید مراحل بعدی نیز طراحی شود و این مراحل مستلزم انسجام فکری و نیت هدفمند از سوی خودمان است. به خودمان رجوع کنیم و ببینیم آیا با این عمل به خدا و خوبی‌ها نزدیک شده‌ایم. لذا ضروریست که خود را محدود و محصور در جشنواره ندانیم و مسیر رشد و ارتقا را ادامه دهیم. خصوصا در این گونه جشنواره‌های مزین به نام دفاع مقدس، مشارکت و حضور را نوعی علاقه به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار جامعه مهدوی بدانیم و بر اساس آن میزان تعهد، رفتار و اندیشه و مسیر زندگی را به خلعت استقامت و پایداری ملبس کنیم.

فعال رسانه‌ای استان قم اظهارکرد: همانطور که انسان از نخستین روزی که بواسطه مراقبین خویش پا به عرصه حیات می‌گذارد و می‌تواند سالیان سال رشد کند و از زمان تولد تا مرگ اتفاقات بسیاری در ابعاد و جنبه‌های گوناگون جسمانی، عاطفی، شناختی و اجتماعی بپذیرد، جشنواره‌ها هم می‌توانند در بهترعمل کردن، بهتر دیدن، فراهم آوردن فرهنگ الهی و ظهور انسان مؤمن و پاک در جامعه انقلابی و اسلامی و ایرانی ما موثر باشند، همانطور که تاکنون سعی خودشان را کرده‌اند.

وی افزود: به هر حال در این مقوله ما با اراده‌ها، تفکرات و درک‌های گوناگون زندگی در افراد مختلف مواجهیم؛ اما آنچه مهم است توجه فرد به راه و روش و سیره عملی و اخلاقی خود است. همانکه خداوند متعال حتی در آیات قرآن خطاب به رسول خدا می‌فرمایند: «لا أَنْسابَ بَیْنَهُمْ ...یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِیهِ ...» ان‌شاءالله که برسیم به آن نقطه عملیاتی ساختن آیات قرآن و آنچه مورد پسند حضرت صاحب‌الامر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف است.

خانم چاوشی در پایان تأکید کرد: کاری که رنگ و عطر الهی و تعلق به امام ارواحنافداه ندارد فاقد ارزش است. لذا حضرت حق سبحانه و تعالی می‌فرمایند: قیام‌هایتان «لله» باشد و از همین روی پیروان رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و مؤمنین تا سر حد رفتن یا مرگ همچون اصحاب بدر، آب حیات را به هم تعارف می‌کردند. سعادتمندان همان افرادی بودند و هستند که در زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با منش پیروی از امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در راه خدمت به امام حی خویش مصداق آیه "لاٰ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لاٰ هُمْ یَحْزَنُونَ" شدند. آنان تصویری از «عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِینَ» را به منصه ظهور رساندند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha