شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام مهدی غروی امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: همه جهان به شکست رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی اذعان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان با اشاره به حدیثی از مولای متقیان امام علی (ع)، اظهار داشت: ایشان می‌فرمایند: «باید بهترین ذخیره‌ها در چشم تو ذخیره عمل صالح باشد»، لزومی ندارد که پول و امکانات مادی ذخیره کنی، البته نمی‌گویند ذخیره هم نکن؛ می‌گویند محبوب و موردعلاقه تو نباشد، بهترین ذخیره برای تو باید ذخیره عمل صالح باشد.

وی ادامه داد: حالا اگر بخواهیم برای مردم کار کنیم، لازمه‌اش این است که برخی از هوس‌ها و امیال نفسانی‌مان را مورد بی‌اعتنایی قرار بدهیم، طبیعی است که مسئولیت فشار دارد زحمت دارد لذا می‌فرماید: «فَامْلِکْ هَوَاکَ» مالک هوای نفس خودت بشو، هوای نفس را در اختیار بگیر زمام و افسار هوای نفس را در دست بگیر آنجایی که حلال است آنجایی که مفید است آنجایی که کمک به پیشرفت کار است این هوای نفس را انسان رها می‌کند ایرادی هم ندارد اما اگر هوای نفس که مثل اسب چموشی است رها بماند، آن وقت در منطقه ممنوعه سیر خواهد کرد و دیگر نفس انسان در جاده مستقیم و در صراط مستقیم حرکت نمی‌کند؛ لذا بایست این را مالک شد، باید در دست گرفت در مشت گرفت مراقب بود.

امام جمعه سلفچگان در ادامه با بیان این که نیروهای مسلح، دژ امنیت، عزت، و هویت ملی هستند، ابراز داشت: فعالیت در نیروهای مسلح افتخاری بزرگ و از حیاتی‌ترین مشاغل در اداره و مدیریت سرزمین عزیز ایران است. نیروهای مسلح دژ پولادین امنیت، عزت و هویت ملی است.

وی بیان داشت: امنیت ملی زیرساخت همه نرم‌افزارهای مهمی است که در پیشرفت کشور نقش دارند؛ به‌گونه‌ای که اگر امنیت نباشد، هیچ‌چیز نیست.

حجت‌الاسلام غروی گفت: محروم بودن هر کشور از قدرت دفاع و ایجاد امنیت ملی باعث وابستگی به بیگانگان و به گروگان گرفتن عزت ملی آن کشور می‌شود.به فضل الهی، نیروهای مسلح ما از میدان‌های مختلف سرافراز بیرون آمده‌اند که این‌ها مدال‌های زرین بر سینه ستبر نیروهای مسلح است.

وی با بیان این که نیروهای مسلح برکات عظیمی را داشته‌اند، تصریح کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله به‌معنای واقعی کلمه، ‌ جنگی جهانی بود. نیروهای مسلح در آن امتحان دشوار، از وجب به وجب خاک کشور و حاکمیت اسلام مقدس و عزیز دفاع و توطئه دسته‌جمعی مستکبران شرق و غرب را در دفاع از صدام متجاوز، باطل کردند، فتنه داعش آخرین میدان امتحان نیروهای مسلح تا امروز است. آمریکا در نقشه‌ای شرورانه، داعش را ایجاد کرد تا ثبات منطقه را به هم بزند؛ هدف نهایی این توطئه هم ایران اسلامی بود اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با همراهی نیروهای مسلح چند کشور دیگر، آن فتنه را هم ناکام گذاردند.

امام جمعه سلفچگان به حوادث فلسطین اشاره کرد و گفت: عامل این بلای بزرگ عملکرد خود صهیونیست‌ها است؛ چرا که وقتی شما درنده‌خویی و وحشی‌گری را از حد می‌گذرانید، باید منتظر «طوفان» باشید.

وی ادامه داد: این شکست از ابعاد نظامی و اطلاعاتی یک شکست غیرقابل ترمیم و یک زلزله ویرانگر است که بعید است رژیم غاصب با همه کمک‌های غربی‌ها بتواند ضربات عمیق این حادثه به سازه‌های حاکمیتی خود را ترمیم کند. رژیم صهیونیستی بعد از روز شنبه ۱۵ مهر، روز حماسه شجاعانه جوانان فلسطینی، دیگر رژیم صهیونیستی قبلی نیست.

حجت‌الاسلام غروی با بیا این که ضرورت دارد شاهد عکس‌العمل دنیای اسلام در مقابل جنایات صهیونیست‌ها باشیم، ابراز داشت: در این باره ما یاوه‌گویی‌های صهیونیست‌ها و حامیان آن درباره دست داشتن غیرفلسطینی‌ها از جمله ایران در حوادث اخیر را رد می کنیم البته ما پیشانی و بازوی جوانان فلسطینی و طراحان مدبر و هوشمند فلسطینی را می‌بوسیم و به آنها افتخار می‌کنیم اما این یاوه‌گویی‌ها اشتباه و این محاسبه غلط است و کسانی‌که می‌گویند ضربه اخیر فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است، ملت بزرگ فلسطین‌ را نشناخته‌اند و دست‌کم گرفته‌اند. این حماسه، کار طراحان هوشمند و جوانان و فعالانِ ازجان‌گذشته فلسطینی بود و ان‌شاءالله این حماسه شجاعانه گام بزرگی در راه نجات فلسطینی‌ها خواهد بود.

امام جمعه سلفچگان در پایان بیان داشت: چنانچه استحضار دارید در روز شنبه، زلزله مهیبی بخش‌هایی از کشور مسلمان و برادر افغانستان را لرزاند و منجر به کشته و زخمی‌شدن برادران و خواهران دینی‌مان و وارد شدن خسارات مالی فراوان در استان هرات، خصوصاً مناطق روستایی این منطقه شد، ضمن عرض تسلیت به مردم داغدیده و مظلوم افغانستان خصوصا برادران و خواهران مهاجرمان در ایران، همه مردم عزیز و ایثارگرمان را به اهدای کمک‌های نقدی و اقلام مورد نیاز عزیزان رنج‌دیده فرا می‌خوانیم.

وی گفت: استدعا داریم جمعیت هلال احمر بخش با استقرار پایگاه دریافت کمکهای مردمی در شهر و روستاهای بخش ادای وظیفه بنمایند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha