شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف  در جمع رؤسای مجامع استانی مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در حال حاضر ۷۰ پروژه بیمارستانی در کل کشور از سوی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه در حال ساخت است که ان شاءالله به پایان خواهد رسید. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در جمع رؤسای مجامع استانی که در ساختمان مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد، جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین را محکوم کرد و اظهار داشت: اسرائیل از گذشته تا به امروز با اقدامات وحشیانه خود تا به امروز بیش از ۵۳۰ شهر و روستای فلسطین را تخریب کرده و بیش از ۷۰۰ هزار نفر از آنان را آواره نموده و بیش از ۱۵۰ هزار نفر به قتل رسیده اند که بخش قابل توجهی از آن با شلیک مستقیم بوده و ۳۳ هزار نفر آنان را کودکان و نوجوانان تشکیل داده اند.
وی ابراز داشت: در همین چند روز گذشته قریب به دو هزار نفر در غزه به شهادت رسیده اند و از مراجع عظام تقلید که با جدیت وارد این موضوع شده و اجازه داده اند که بخشی از سهم امام برای مردم مظلوم فلسطین صرف شود، تقدیر و تشکر می کنیم.
رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگر از سخنان به فعالیت های این مرکز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رسیدگی به فقرا، نیازمندان و گرفتاران بخشی از فعالیت مرکز امور خیریه سازمان است که در دو سال اخیر، ۶۷۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است؛ همچنین ۱۶۹ میلیارد تومان نیز برای دارو و درمان نیازمندان از موقوفات پرداخت کرده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی بیان داشت: یک هزار و ۱۲۶ مرکز درمانی در کشور وجود دارد که موقوفه و خیریه بوده که ۳۰ درصد مراکز درمانی کل کشور را تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: بحمدالله خیرین پشتوانه بسیار خوبی برای پروژه های بزرگ کشور هستند که به عنوان مثال، یکی از این پروژه ها، بیمارستان ۱۱۰۰ تخت‌خوابی در تهران است که جدیدا افتتاح شده است.

اسرائیل از گذشته تا به امروز بیش از ۵۳۰ شهر و روستای فلسطین را تخریب کرده است/ ساخت ۷۰ پروژه بیمارستانی از سوی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف


رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت: در حال حاضر ۷۰ پروژه بیمارستانی در کل کشور از سوی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه در حال ساخت است که ان شاءالله به پایان خواهد رسید.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی خاطرنشان ساخت: شورای خیریه در هر استان راه اندازی شده که فقط در یکی از استان ها، بیش از یک هزار جهیزیه برای عروس و داماد تهیه و تحویل شده است.
رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان به بیان مطالبی پیرامون مباحث معیشتی طلاب و فضلا پرداخت و به سوالات نمایندگان طلاب پاسخ داد.

اسرائیل از گذشته تا به امروز بیش از ۵۳۰ شهر و روستای فلسطین را تخریب کرده است/ ساخت ۷۰ پروژه بیمارستانی از سوی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: امام صادق علیه السلام در روایتی فرموده است: «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس/ آن کس که به زمان خویش دانا و آشنا باشد، شبهات به او هجوم نمی آورند».
وی اظهار داشت: اگر فعالیت های روحانیت، ترکیبی از مباحث علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، ارتباطات آنان نیز باید ترکیبی باشد و یک روحانی اگر نتواند ارتباط مردمی داشته باشد، نمی تواند از محتوا و میراث اهل بیت (ع) بهره برده و آن را به آحاد جامعه برساند.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب در بخش دیگر از سخنان خود به حملات وحشیانه به مردم غزه اشاره کرد و ابراز داشت: ما برای حمایت از مردم غزه و کودکان فلسطین این آمادگی را داریم که کمک های مردمی را به دفتر فلسطین در تهران رسانده و از آنجا به مردم غزه تحویل گردد.

اسرائیل از گذشته تا به امروز بیش از ۵۳۰ شهر و روستای فلسطین را تخریب کرده است/ ساخت ۷۰ پروژه بیمارستانی از سوی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف


حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان ساخت: اتفاقات امروز غزه، غم سنگینی بر قلب مسلمانان جهان است و همه باید کمک کنند تا حصر غزه شکسته شود.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان بیان داشت: دولت هایی که با کمک ها و سخنان خود بر حصر مردم غزه می افزایند، خائن هستند و مردم جهان و مسلمانان این خیانت را فراموش نخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha