شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
المصطفی

حوزه/تفاهم‌نامه همکاری بین نمایندگی جامعه‌المصطفی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با حضور مدیران دو مجموعه به امضا رسید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان شنبه ۲۲ مهرماه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری طی سخنانی اظهارکرد: در دوره جدید نمایندگی خراسان شاهد تحرکات و فعالیت‌های عملیاتی بیشتری با حوزه علمیه خراسان هستیم و نمونه آن برگزاری نشست‌های متعدد، ارتباط‌های کاری و احیای ظرفیت‌های استفاده نشده است.

وی افزود: حوزه علمیه خراسان یکی از ذخیره‌های علمی و معنوی برجسته در سطح جهان اسلام است و همواره مرکز وجود مفاخر و علمای برجسته و حتی مراجع بنامی که در طول تاریخ تشییع در این حوزه‌ها بوجود آمدند و رشد و فعالیت داشتند. همچنین علمای حوزه علمیه خراسان در انقلاب و نهضت تاثیر ویژه ای داشتند، بویژه رهبر معظم انقلاب که درحوزه علمیه خراسان بودند و این بیانگر آن است که یک پیشینه مشعشع و درخشان از میراث کهن علمی تمدنی اسلامی قابل استفاده در اینجا است. لذا از اساتید برجسته‌ای که امروز نیز در حوزه‌های علمیه هستند و در قالب کتاب‌ها، مقالات، ترجمه‌ها و امثال اینها تولید اندیشه دینی می کنند می‌توان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام صالح ادامه داد: از طرفی ماهیت جامعه‌المصطفی هم ماهیت حوزوی منتهی در عرصه بین‌الملل با حفظ همان رویکرد های حوزوی و تحت اشرافیت عالیه و کامل مقام معظم رهبری است. همچنین افق‌ها و اهداف مشترک و برنامه ها و کارکردهای مشترکی که بین ما و حوزه علمیه خراسان هست شاید هیچ نهاد دیگری این اشتراکات را به این مقدار ندارد، لذا انعقاد این تفاهم نامه ان‌شاالله منجر به توسعه ارتباطات علمی فرهنگی آموزشی بشود و ما با تمام توان آمادگی داریم تا متناسب با ابعاد بین المللی و علمی به عنوان یک پل ارتباطی بین حوزه علمیه خراسان و نیاز های بین الملل با حوزه همکاری کنیم.

وی تصریح کرد: نسبت به اینکه امروز در جهان اسلام کشورهای مختلف چه نیازهای علمی پژوهشی نیاز دارد و برای توسعه موضوعات و موضوع یابی برای پژوهشگران داخلی، به نظر می رسد یک کار منسجم و مشترک باید انجام دهیم و موضوع یابی‌هایی انجام شده را برای تعریف پروژه های مشترکی با پژوهشگران در میان بگذاریم.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان خاطر نشان کرد: یکی از مباحث مهم در المصطفی، جامعه‌ اساتید جامعه‌المصطفی است که تماما برخاسته از حوزه و ما همواره به آخرین ارزیابی‌ها و دسته بندی‌های اساتید برای استفاده از ظرفیت نخبگان و ارتقا سطح اساتید نیازمندیم.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در سخنان اظهارکرد: تفاهم‌نامه همکاری با جامعه‌المصطفی به عنوان یک مرکز علمی حوزوی بین‌المللی با ظرفیت‌های فراوان، بستری را فراهم خواهد کرد که این دو ظرفیت بزرگ و مهم در کنار هم فعالیت‌های قوی‌تر و همکاری‌های مشترک و ارزشمندتری انجام دهند که چشم انداز روشن تری را برای حوزه علمیه خراسان و المصطفی رقم بزند.

گفتنی است، در این تفاهم نامه که در ۹ ماده ۵۲ بند و دو تبصره توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان و حجت‌الاسلام و المسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان به امضا رسید نسبت به توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی تربیتی، ارتباطات و امور بین‌الملل تفاهم شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha