یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024
مطالعات علوم قرآن

حوزه/ چهاردهمین شماره فصلنامه علمی ترویجی «مطالعات علوم قرآن» به همت اداره نشریات و پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، چهاردهمین شماره فصلنامه علمی ترویجی مطالعات علوم قرآن مربوط به زمستان ۱۴۰۱ منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه این نشریه به آدرس http://jqss.isca.ac.ir نمایه شد.

«دلالت همانندناپذیری قرآن بر صدق ادعای الهی‌بودن قرآن» نوشته محمدمهدی شاهمرادی فریدونی و سیده فرناز اتحاد؛ «روش‌شناسی فهم براساس آموزه‌های قرآنی» به قلم لیلا ابراهیمی، سیدمحمدعلی داعی‌نژاد و مهدی درستی؛ «وضعیت رجالی عاصم در منابع رجالی فریقین و نقد و بررسی یک شبهه درباره قرائت عاصم» اثر مشترک ساره تنافرد و علی‌اکبر کلانتری از جمله مقالات این شماره است.

همچنین «بررسی نظر فقیهان، مفسران و روایات اهل‌ بیت(ع) درباره آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» نوشته محمد قربانی‌مقدم، «بررسی تطبیقی اعتراف به ظلم در لسان پیامبران در قرآن کریم از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی و فخرالدین رازی» به قلم مجتبی نوروزی و محمد استیری، «تحلیل قرآنی و روایی علت تشریع سهم «تألیف قلوب» در اسلام» اثر احسان نظری و جواد ایروانی و «کارکرد «توحید اجتماعی» در فلسفه دانش تفسیر» نوشته محمد عرب صالحی و فریده پیشوایی از دیگر مطالبی است که در این شماره منتشر شده است.

فصلنامه مطالعات علوم قرآن در بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran.com)، پایگاه مجلات تخصصی نور (Noormags.ir)، پایگاه استنادی سیویلیکا (www.civilica.com)، مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID)، پرتال جامع علوم انسانی (ensani.ir) و پایگاه Google Scholar نمایه و در کتابخوان همراه‌پژوهان (pajoohaan.ir)، سامانه نشریه jqss.isca.ac.ir و پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی (http://journals.dte.ir) بارگذاری می‌شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha