شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معاون فرهنگی  اجتماعی سازمان اوقاف کشور

حوزه / معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور گفت: برای کودک کار کردن  صرفا ساده حرف زدن نیست، بلکه آنچه مرحوم راستگو برای کودکان کار کرد به نوعی بعد از این همه سال برای کودکان بازهم دارای جذابیت است و چه بسا خوشایند بزرگسالان نیز هست، لذا کار برای کودک باید محتوا داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور شب گذشته در همایش سفیران راستگو با هدف تجلیل و بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین راستگو در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی فرهنگی امامت، اظهار داشت: این نشست پیرامون کودک و تقدیر از کسانی است که به‌نوعی به کار کودک پرداخته‌اند، به‌خصوص شخصیتی که بخش عمده‌ای از کودکی ما با قصه‌هایی که تعریف کرده، گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به‌موضوع کار برای کودک، شادی آور است ولی در شرایط فعلی که شاهد کشتار کودکان بی‌گناه غزه هستیم نمی‌توانیم شاد باشیم، افزود: کودکانی در گوشه‌ای از جهان این روزها خانه و کاشانه شان خراب شده، خیلی از آنها به‌شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امروز هیمنه پوشالی رژیم غاصب کودک کش بی‌پشتوانه شده است، خاطرنشان کرد: کشورهای عربی که فکر می‌کردند این قدرت می‌تواند پشتوانه امنیت آنها باشد، برای ایجاد دیوار حائل میلیاردها دلار خرج کرده‌اند که حافظ امنیت او باشد، اما امروز خیلی راحت توسط گروهای جهادی با تسلیحات ساده این قدرت پوشالی شکست می‌خورد، لذا با حمله و بمباران خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس در غزه می‌خواهد شکست خود را جبران کند.

حجت الاسلام عادل در ادامه با اشاره به شخصیت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین راستگو که با قصه‌های خود، راستگویی را به کودکان آموزش داد و خاطرات زیادی را برای ما ساخت، اظهار کرد: مرحوم راستگو در شرایط سختی، کار برای کودک را آغاز کرد که روحیات خاصی کودکان داشتند، به عنوان مثال پدر آنها از دنیا رفته بود ولی در عین حال با برنامه‌ای شاد و مفرح برای کودکان اجرا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم در تبیین مسائل تبلیغی گفت‌وگو به زبان همان قوم اشاره کرده است، گفت: برای کودک کار کردن صرفا ساده حرف زدن نیست، بلکه آنچه مرحوم راستگو برای کودکان کار کرد به نوعی بعد از این همه سال برای کودکان بازهم دارای جذابیت است و چه بسا خوشایند بزرگسالان نیز هست، لذا کار برای کودک باید محتوا داشته باشد.

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: در کار تبلیغی کودک باید در آن مطلبی برای فرد منتقل شود و کودک برداشت مفیدی بتواند از آن داشته باشد، کار برای کودک باید به خوبی تبیین و اهمیت و ضرورت آن نیز به درستی بیان شود.

وی با تأکید بر اینکه برای کارهای مخصوص کودک و نوجوان وقف ایجاد شود، یادآور شد: همان طور که برای روضه خوانی و اسکان زائر وقف وجود دارد برای کودک نیز باید وقف ایجاد کنند، بعد از شهادت شهید فخری زاده یک فرد شالی کار شمالی زمین زراعی‌اش که ارزش میلیاردی داشت را برای توسعه فعالیت‌های علمی وقف کرد، بنابراین امروز نیاز به وقف و سرمایه گذار برای کودک و نوجوان داریم.

وی ادامه داد: امروز باید بازی‌های فکری، استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی، فضای مجازی، تولید نرم افزار و افزایش سواد رسانه با هم فکری و تعامل کار برای کودک را توسعه داد.

حجت الاسلام احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان نیز در این نشست گفت: سبکی که مرحوم راستگو در قصه گویی برای کودکان ابداع کرد، سبکی بی‌نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم راستگو از نوجوانی به قصه گویی برای کودکان مشغول بود و در دوران طلبگی نیز برنامه‌های تبلیغی را با محوریت کودک و قصه گویی برای این نسل در پیش گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم با حضور در مساجد، معارف اسلامی را برای کودکان در مساجد بیان می‌کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان، ادامه داد: یکی از برنامه‌های جذاب صدا و سیما برنامه‌های قصه گویی مرحوم راستگو بود که بعدها نیز برای مربیان آموزش‌های قصه گویی را برگزار کرد.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم اسرائیل و کودک کشی که در غزه به راه انداخته است، اظهار کرد: این همایش بزرگداشت و نکوداشت فردی است که تمام عمر خود را برای یادگیری و آموزش و بازی برای کودکان و نوجوان با سبکی نو برای انتقال معارف دینی گذاشته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha