شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسه پاییزه بین‌المللی مجازی به زبان عربی

حوزه/ نخستین مدرسه پاییزه بین‌المللی مجازی به زبان عربی آشنایی با مذاهب فقهی هشتگانه اسلامی در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی از ۱۳ لغایت ۲۹ آبان برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، این دوره آموزشی با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی از هر یک از مذاهب هشتگانه در دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی در ۱۷ جلسه و در مجموع ۳۴ ساعت آموزش تخصصی برگزار خواهد شد.

این دانشگاه در راستای انجام وظایف ذاتی خود و در جهت گسترش فرهنگ همزیستی متمدنانه در میان ابنای امت اسلامی، در نظر دارد مدارس آموزشی تخصصی مختلف در سطح بین‌المللی، طی فصول سال را برگزار کند. این دوره آموزشی برگزار می‌شود.

در این مدرسه پاییزه فقهی، استادان هر یک از هشت مذهب فقهی در دو جلسه، به معرفی مذهب فقهی خود مطابق سرفصل‌های تاریخچه‌ای درباره زمینه‌های پیدایش هر یک از مذاهب و مدارس فقهی؛ آشنایی با امام مذهب، استادان و شاگردان او؛ ارائه تصویری از توسعه، تحول و انتشار مذاهب فقهی در گذر زمان؛ آشنایی با روش مذاهب فقهی (در استنباط احکام، اجتهاد، فتوا و مسائل مستحدثه)، وجوه تشابه و اختلاف مذاهب و مدارس فقهی با همدیگر؛ اصول فقه نزد هر یک از مذاهب فقهی، معرفی منابع و مراجع معتمد نزد هر کدام از مذاهب، اصطلاحات و الفاظ رایج نزد هر یک مذاهب، مباحثی درباره فقه مقارن می پردازند.

این دوره برای حوزویان و دانشگاهیان علاقه‌مند به مطالعات علوم اسلامی، پژوهشگران حوزه فقه و حقوق اسلامی، مطالعات مذاهب فقهی، فرق اسلامی، فقه مقارن و ...، طراحی شده است و شرکت در این دوره برای آنها فرصتی مغتنم خواهد بود. به شرکت‌کنندگان در این دوره تخصصی، مدرک معتبر سه‌زبانه (فارسی، انگلیسی و عربی) از سوی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی، به‌عنوان باسابقه‌ترین و تنها نهاد آموزشی آکادمیک فعال در عرصه تقریب بین مذاهب اسلامی، داده خواهد شد.

آخرین مهلت نام نویسی ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ و از درگاه ثبت‌نام https://kad.mazaheb.ac.ir/۵۳۵۴ مقدور است. همچنین علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی Virtual-courses@mazaheb.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha