شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استغاثه برای رهایی مردم مظلوم غزه یزد

فعال فرهنگی در مراسم استغاثه برای رهایی مردم مظلوم غزه، دشمن شناسی و ولایت پذیری را از ویژگی های منتظر واقعی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم هاجر رفیعی روز گذشته در مراسم استغاثه برای رهایی مردم مظلوم غزه که با حضور طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد و عموم بانوان برگزار شد، گفت: در طول تاریخ خیلی ها غربال شدند، عده ای منتظر امام بودند اما میدان را خالی کردند و معنای واقعی انتظار و ولایت را نفهمیدند؛ دشمن شناس خوبی نبودند لذا نتوانستند به وصال امام برسند.

وی به تطبیق زمانه امام حسین(علیه السلام) با زمان فعلی پرداخت و افزود: کوفیان اهل تحلیل و تعقل نبودند، ولی شناس نبودند؛ اگر ولایت پذیر بودند و روحیه تسلیم پذیری داشتند این اتفاق ها نمی افتاد.

فعال فرهنگی به اهمیت معیت امام اشاره و بیان کرد: در دو قسمت از زیارت عاشورا معیت امام مطرح شده است" مع امام منصور" همه داریم محک زده می شویم. اگر از راه دور از انتظار یک منتظر حرفی می زنیم بدانیم غربال می شویم.

وی اظهار کرد: رزمنده فلسطینی که علیه ظلم می جنگد، نگاهش به ولایت است، بنابراین محکم به دل دشمن می زند همانطور که شهید حججی نگاهش به دهان ولی فقیه بود.

رفیعی به بیان جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: کافر حربی درنده خو وقتی آمد عقل و شرع می گوید شرش باید بخوابد؛ اگر ببینی به بهانه مسلمانی دارند کسی را کتک می زنند صدایت در می آید و همانطور که امام حسین(علیه السلام) فرمود اگر دین ندارید آزاده باشید.

وی در پایان تشخیص حق از باطل را از دیگر ویژگیهای منتظران برشمرد و با بیان نمونه هایی به توضیح این مطلب پرداخت.

در ادامه مراسم شرکت کنندگان به ذکر توسل و دعا و استغاثه برای رفع کامل ظلم از جهان پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha