شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حمایت از فلسطین

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

مکرون برای نجات اسرائیل وارد تل آویو شد

در ادامه حمایت سران کشورهای غربی از کشتار مردم غزه و اعلام «همبستگی و همدلی» با مقامات رژیم صهیونیستی، دقایقی پیش امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه وارد فلسطین اشغالی شد. ماکرون به تل‌آویو رفته تا «همبستگی کامل» پاریس با اسرائیل را نشان دهد. رئیس‌جمهور فرانسه در حالی برای ابراز همدلی و همبستگی با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شده که بنابر گزارش رسانه‌های فلسطینی شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه تا امروز سه‌شنبه به ۵ هزار و ۸۷ نفر، شامل ۲ هزار و ۵۵ کودک و هزار و ۱۱۹ زن رسید. ۱۵ هزار و ۲۷۳ نفر نیز مجروح شده‌اند. دیروز دوشنبه نیز سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، آلمان، و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به حملات مداوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند و کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه را «حق دفاع اسرائیل علیه تروریسم» توصیف کردند. آن‌گونه که در وب‌سایت دولت انگلیس آمده این بیانیه پس از گفت‌وگوی تلفنی ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا منتشر شده است. این ۶ کشور که خود را متعهد به کمک‌های سیاسی و ارسال کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی می‌دانند، در عین حال از ارتش رژیم صهیونیستی درخواست کردند که در بمباران و کشتار مردم غزه «به قوانین بین‌المللی و حفاظت از غیرنظامیان متعهد باشد.»

منبع: مهر

آخرین رمق ژنراتورهای غزه تمام شد

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز در گفت وگو با الجزیره از افزایش شمار شهدای غزه به بیش از ۵۵۰۰ نفر و شمار زخمی ها به حدود ۱۷ هزار نفر در ۱۸ روز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد. وی اضافه کرد: ژنراتورهای بیمارستان ها آخرین رمق خود می کشند. از سوی دیگر، مدیر بیمارستان‌های نوار غزه نیز به الجزیره گفت که از زمان آغاز جنگ ۸ بیمارستان از مجموع ۲۴ بیمارستان تعطیل شده و قادر به خدمات دهی نیستند. وزارت بهداشت فلسطین نیز به تازگی اعلام کرد که ۲۰۵۵ نفر از شهدا کودک و ۱۱۱۹ نفر زن هستند. بر اساس این گزارش، ۴۲ نفر هم از شب گذشته تاکنون در کرانه باختری بازداشت شده اند، با احتساب این آمار، نزدیک به ۹۰۰ نفر از آغاز عملیات طوفان الاقصی در این منطقه به دست نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند. ارتش رژیم صهیونسیتی نیز با اذعان به جنایت های خود علیه مردم غیرنظامی غزه صبح امروز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته به ۴۰۰ نقطه در این منطقه حمله کرده است. نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاهها نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

منبع: ایرنا

دولت مکلف به مقابله با جنگ نرم شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، دوم آبان ماه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ۱ ماده ۱۰۲ را تصویب کردند. بندالحاقی ۱- به منظور تقویت کمی و کیفی بسیج مستضعفین و اجرای فرمان اعتلای بسیج و نقش آفرینی بیشتر نیروهای مردمی در تمامی عرصه‌های گام دوم انقلاب اسلامی (از جمله امنیت، دفاع، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی) دولت مکلف است با تأمین منابع و پشتیبانی‌های لازم در طول اجرای برنامه نسبت به موارد ذیل اقدام نماید: ۱- جذب، آموزش، سازماندهی، حفظ انسجام و نقش آفرینی تا تحقق بسیج ده‌ها میلیونی۲- مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در فضای حقیقی و مجازی۳- ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و کمک به مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی با تأمین بسترهای لازم و ظرفیت‌های مردمی۴- ارتقای کمی و کیفی نقش و فعالیت‌های بسیج با تعامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط از بسیج اقشار و متخصصین و برنامه‌های امنیت مردمی محله‌محور، امداد و نجات، هسته‌های علمی، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان و تعمیق و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حفظ آثار آنان و گسترش اردوهای راهیان نور و پیشرفت کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا۵- توسعه و مشارکت بسیج سازندگی در کمک به دولت در امر محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال و سازندگی مناطق محروم و روستاهای کشور۶- ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای رده‌های مأموریتی بسیج

منبع: مهر

بستری رایگان می شود

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت طی ابلاغیه ای همه را مکلف کردند که هزینه بستری بیش از ۳۰ میلیون هموطن ایرانی رایگان باشد. سعید کریمی، با اشاره به برگزاری همایش دو روزه معاونین درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، هدف از برگزاری این همایش را ارتقای خدمات درمانی به عموم مردم عنوان کرد. وی، رویکرد وزارت بهداشت و معاونت درمان را، عدالت و تعالی نظام سلامت برشمرد و به موضوعات مطروحه و بحث شده در این همایش پرداخت. کریمی، جوانی جمعیت، درمان زوجین نابارور؛ ارائه تسهیلات به زوجین در این خصوص و راه اندازی مراکز ناباروری سطح ۲ و ۳ را از جمله موارد بحث شده در همایش معاونین درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آبان ماه آخرین مهلت برای راه اندازی مراکز ناباروری است دانشگاه‌ها به سرعت این مراکز را راه اندازی کردند و اکنون بالای ۵۰ مرکز سطح ۲ ناباروری راه اندازی شده و مراکز ناباروری سطح ۳ نیز در همه مراکز استان‌های کشور دایر است و در استان بوشهر نیز به زودی راه اندازی می‌شود. معاون درمان وزارت بهداشت، در مورد بسته‌های بیماران خاص و صعب العلاج نیز گفت: اعتبارات این صندوق از ۵ هزار میلیارد تومان به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش داشته و ۱۰۰ نوع بیماری را نیز پوشش می‌دهد و در این همایش درباره اینکه بیماران چگونه در سیستم اطلاعات بیمارستان ثبت درخواست کنند و پرداخت‌ها چگونه انجام شود، تبادل نظر صورت گرفت. وی، بسته حفاظت مالی را نیز از جمله محورهای بحث شده در نخستین روز از همایش معاونین درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی برشمرد و تصریح کرد: این بسته به منظور کاهش پرداخت از جیب بیماران است که وزیر طی ابلاغیه‌ای همه را مکلف کردند که هزینه بستری بیش از ۳۰ میلیون هموطن ایرانی رایگان باشد؛ البته طی این ابلاغیه بستری بیمارانی که در چهارچوب نظام ارجاع صورت می‌گیرد رایگان خواهد بود. کریمی با بیان اینکه بنا داریم تخت‌های توانبخشی را از ۸۰ به بیش از ۸۰۰ تخت افزایش دهیم، گفت: این موضوع در این همایش مورد بررسی و گفت و گو قرار گرفت. معاون درمان وزارت بهداشت، گردشگری سلامت را نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش برشمرد و خاطرنشان کرد: درآمد فعلی ما از گردشگری سلامت یک میلیارد دلار بوده که می‌توانیم این درآمد را به ۵ الی ۶ میلیارد دلار برسانیم و اکنون ۲۷۰ مرکز دارای گردشگری سلامت وجود دارد. کریمی ادامه داد: ارتقای خدمات اورژانس، نظارت بر مراکز درمانی، بسته مقیمی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز در این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: مهر

کمک های نقدی ایرانیان از ۲۶۳ میلیارد عبور کرد

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: میزان کمک‌های نقدی هموطنان ایرانی به زلزله‌زدگان افغانستان و مردم فلسطین از مرز ۲۶۳ میلیارد ریال عبور کرد.وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر در راستای وظایف بشردوستانه خود در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از زلزله ولایت هرات در افغانستان و نیز کمک به آوارگان جنگی به ویژه زنان و کودکان بی گناه غزه، از ۱۷ مهرماه اقدام به اعلام دو پویش بشردوستی و آفتاب مهربانی کرده است. سلیمی افزود: این دو پویش با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوع دوست کشورمان به دو کشور فلسطین و افغانستان از طریق اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر نزد بانک‌های مرکزی و ملی اجرا شده است. وی با اعلام مجدد پایان پویش آفتاب مهربانی و ادامه پویش بشردوستی با هدف کمک به مردم غزه، ادامه داد: از ابتدای فراخوان رسمی‌پویش ها در تاریخ ۱۷ مهرماه تا روز یکشنبه پایان مهرماه، افزون بر ۲۶۳ میلیارد ریال از سوی مردم کشورمان به شماره حساب‌های رسمی جمعیت هلال احمر واریز شده است. رییس سازمان داوطلبان تصریح کرد: از مجموع مبالغ واریزی، ۲۳۷ میلیارد ریال مربوط به پویش بشردوستی و کمک به مردم فلسطین و ۲۶ میلیارد ریال مربوط به پویش آفتاب مهربانی و کمک به زلزله‌زدگان افغانستان است. سلیمی ادامه داد: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم فلسطین را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی و یا به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

منبع: مهر

پرواز استانبول- تهران در تبریز نشست

هواپیمای A۳۰۰ شرکت هواپیمایی هما (شماره ۷۱۸ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) که در مسیر استانبول به فرودگاه امام (ره) در حال پرواز بود، به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه تبریز شد. هم‌اکنون مسافران این پرواز به داخل فرودگاه تبریز منتقل شده و کارشناسان فنی در حال بررسی هواپیمای مذکور هستند. گزارش‌ها حاکی از آن است که هنوز در خصوص وضعیت این پرواز اطلاع‌رسانی نشده است.

منبع: مهر

تاج و تخت ملکه تپانچه به ایرانی ها رسید

نشان طلا و نقره مسابقات پاراتیراندازی تپانچه ۱۰ متر بادی زنان به ۲ نماینده ایران رسید.در فینال مسابقات پارا تیراندازی تپانچه بادی زنان P۲ فائزه احمدی و ساره جوانمردی قهرمان و نایب قهرمان شدند. مسابقات فینال ماده تپانچه بادی ۱۰ متر Sh۱ با رقابت سه ورزشکار کشورمان با حریفانی از هند، کره‌جنوبی چین و ازبکستان برگزار شد که در پایان فائزه احمدی با کسب ۲۳۶.۲ امتیاز به مدال طلا رسید. ساره جوانمردی دارنده سه نشان طلای بازی‌های پارالمپیک نیز با ۲۳۳ امتیاز در جایگاه دوم قرار گفت و نقره گرفت نسرین شاهی یکی از امیدهای کاروان ایران برای رسیدن به نشان طلا هم عنوانی بهتر از چهارم را به دست نیاورد.

منبع: ایرنا

ایران برای جنایات اسرائیل تشکیل پرونده داد

دادستان کل کشور در نامه‌ای به دادستان تهران دستور تشکیل فوری پرونده برای آمران، مباشران و مرتکبان جنایات رژیم صهیونیستی را صادر کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی، دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به علی صالحی دادستان تهران دستور تشکیل فوری پرونده برای آمران، مباشران و مرتکبان این جنایات را صادر کرد در این نامه آمده است: حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به مردم بی دفاع و بی پناه غزه با اقداماتی از قبیل کشتار هدفمند غیر نظامیان، تخریب گسترده اموال غیر نظامی، استفاده از سلاح‌های ممنوعه، انتقال اجباری مردم فلسطین از سرزمین مادری خود، محاصره کامل، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن دینی و آموزشی که با هدف نابودسازی و کشتار وسیع به ویژه زنان، کودکان و افراد سالخورده صورت می‌گیرد، از مصادیق بارز جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل زدایی است و موجب تعهد کشورها به محاکمه آنان می‌شود. از این‌رو به منظور تعقیب و مجازات سران جنایتکار رژیم اشغالگر صهیونیستی بدلیل ارتکاب جرایم مزبور و در راستای اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه این رژیم علیه صلح و امنیت مصوب سال ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی و با بهره مندی از سایر ظرفیت‌های قانونی کشور و همچنین عهدنامه‌ها و مقررات بین المللی ذی‌ربط که مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند، ضروری است نسبت به تشکیل فوری پرونده برای آمران، مباشران و مرتکبان جنایات فوق اقدام لازم را مبذول نمائید مضافاً، تشکیل پرونده‌هایی برای رسیدگی جنایات جنایتکاران رژیم صهیونیستی علیه ملت شریف ایران، ازجمله ازطریق ترور دانشمندان و سایر اقدامات تروریستی و خرابکارانه، مورد انتظار جدی است. دادستانی کل کشور مستنداً به ماده ۲۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری و ماده ۱۱ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت پیگیری موضوع را وظیفه خود دانسته و از هر نوع مساعدت دریغ نخواهد کرد. خاطرنشان می‌سازد این اقدامات با هدف مقابله با بی کیفرمانی جنایتکاران رژیم کودک کش صهیونیستی و در چارچوب اصل مسئولیت کیفری فردی صورت می‌گیرد و به هیچ وجه به منزله شناسایی این رژیم متجاوز و اشغالگر تلقی نمی‌شود.

منبع: شبکه خبر

طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان آغاز شد

مدیر سلامت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان کم برخوردار در مدارس کشور آغاز شد.پزشکی نجف آبادی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه یک با اعلام اینکه طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان کم برخوردار کشور، به صورت نمادین امروز از شهرستان ورامین شروع شد، گفت: این طرح ابتدا در استان‌های کم برخوردار و سپس در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود. وی گفت: این طرح ملی در فرایندی دو ساله برای همه دانش آموزان مقطع دوم دبستان کشور اجرایی می‌شود. به گفته پزشکی نجف آبادی بهترین سن برای فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیری از پوسیدگی دندان هشت سالگی است و به همین علت دانش آموزان مقطع دوم دبستان به عنوان جامعه هدف این طرح انتخاب شده اند.

منبع: شبکه خبر

دختران نخستین مدال تاریخ را ضرب کردند

آروین نجفی توانست در مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا عنوان دوم و مدال نقره را به خود اختصاص دهد.مسابقات قهرمانی اسکیت آسیا ۲۰۲۳ چین که هم اکنون در شهر بیداهه در حال برگزاری است، آروین نجفی توانست در ماده ۱۰۰ متر سرعت و در رده سنی جوانان مدال نقره را از آن خود کند. همچنین محیا دست پاک و محمد سروش مهر دررده سنی بزرگسالان مدال برنز این دوره از مسابقات را از آن خود کردند. گفتنی است برای نخستین بار است که در ماده۱۰۰ متر جوانان پسر و ماده ۱۰۰ متر بزرگسالان دختر تیم ایران موفق به کسب مدال می‌شود.

منبع: شبکه خبر

تالاب هورالعظیم خاکستر شد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم گفت: قریب به۱۷۰۰ هکتار آتش‌سوزی از سمت عراق داشتیم که سبب آلودگی هوا در برخی از شهرهای استان خوزستان شد. داود میرشکار سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در استان خوزستان گفت: در ۶ ماه اول سال ۳۰ مورد آتش‌سوزی را داشتیم که متاسفانه ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های استان خوزستان آتش گرفته بودند. وی با اشاره به تامین ۶۷ درصدی تامین آب بخش ایرانی هورالعظیم گفت: امسال با تامین حق‌آبه ۶۷ درصدی تالاب هورالعظیم در بخش ایرانی هیچ آتش‌سوزی نداشتیم، ولی ۱۷۰۰ هکتار در هور الهویزه از سمت کشور عراق در آتش سوخت که اگر باد غالب از شمال غربی به سمت جنوب غربی باشد متاسفانه شهرهای دشت آزادگان، سوسنگرد، شوش و اهواز تا ماهشهر از آلودگی هوای ناشی از آن را متاثر خواهد کرد. سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان درباره رایزنی با طرف عراقی گفت: در دو سطح سطح ملی و استانی رایزنی و پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا این مشکل حل شود. او افزود: وجود منابع متحرک (مانند اتوبوس‌های شهری و بین شهری و خودروها)، منابع خانگی و تجاری، منابع صنعتی (آلاینده‌های ناشی از واحدهای صنعتی و نیروگاه‌ها و واحدهای نفتی)، گرد و غبار و منابع متفرقه مانند (آتش زدن مزارع نیشکر و اراضی کشاورزی، سوزاندن زباله‌های شهری و لاستیک‌ها و آتش‌سوزی ناشی از تالاب هورالعظیم) از جمله ۵ عامل موثر در آلودگی هوای استان خوزستان است. او می‌گوید: شرکت نیشکر بخشی از نیشکرها را از طریق برداشت سبز و بخش دیگر را سوزانده و جمع‌آوری می‌کند که باعث آلودگی شدید هوا می‌شود، طی بازدیدهای اخیر از این واحد نیشکر به آن واحدها اعلام کردیم تا طی یک برنامه زمان‌بندی میزان برداشت سبز را افزایش داده و حدالمکان از سوزاندن آن پرهیز کنند تا شاهد آلودگی هوای کمتری باشیم. میرشکار از فعالیت ۳۱ دستگاه پایش سنجش کیفی هوا در سطح استان خبر داد و گفت: مدیریت ۲۶ دستگاه را اداره حفاظت محیط زیست برعهده دارد و ۵ دستگاه سنجش آلودگی دیگر را صنایع مدیریت می‌کنند و داده‌های آن را برخط در اختیار محیط زیست قرار می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن ترمز زد

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه ترمز رشد قیمت‌ در بازار مسکن کشیده شد است، اظهار کرد: در پنج ماه منتهی به شهریور امسال کاهش ۴۶ واحد درصدی تورم مسکن را تجربه کردیم. میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در شهریورماه نسبت به ابتدای تیرماه پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد و تورم ماهانه این بخش در تیرماه ۲.۸ درصد، در مرداد ۰.۷ درصد و در شهریورماه ۱.۷ درصد بوده است. وی یادآور شد: مقایسه امسال با سال گذشته در حوزه تورم مسکن نشان می‌دهد تورم نقطه به نقطه در شهریورماه سال جاری به ۷۵.۲ درصد رسید که نسبت به شاخص نقطه به نقطه مردادماه، حدود ۹ واحد درصد کاهش را به ثبت رسانده است.‌ تورم نقطه به نقطه شهریورماه هم نسبت به قله قیمتی که در اردیبهشت امسال داشتیم‌ و این میزان را در اردیبهشت نسبت به سال قبل با ۱۲۱ درصد رشد مواجه کرد، به کاهش ۴۶ واحد درصدی رسانده است. خاندوزی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد روند قیمتی در این بازار مهم برای مردم و با اهمیت برای دولت، وارد سیکل کاهشی شده است. البته تورم یکساله منتهی به شهریورماه امسال به ۸۳.۹ درصد رسیده که نسبت به مرداد ۱.۹ واحد درصد رشد داشته است.سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه درخواست ما از مجلس این است که نهایی شدن قانون مالیات بر سوداگری را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: همواره بخشی از پیشران‌های افزایش قیمت در بخش دارایی‌ها به ویژه در حوزه مسکن، سوداگری‌های بازار مسکن بوده است. با توجه به تدابیر ماه‌های اخیر مبنی بر اینکه از ابزارهای تنظیمی برای تنظیم سوداگری‌ها و کاهش و تعدیل سفته‌بازی در بازار مسکن استفاده کنیم، وضعیت بهتر شده است. خاندوزی تاکید کرد: برخی بنگاه های معاملات ملکی که در افزایش قیمت نقش داشتند، تعطیل شدند و در عین حال همراهی دولت و مجلس برای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه منجر به کم رونق شدن سفته‌بازی‌ها در بازار مسکن شده است. وی ادامه داد: دولت به این دلیل بسیار مایل است که مجلس شورای اسلامی بلافاصله بعد از تعیین تکلیف لایحه برنامه هفتم، مصوبات مالیات بر سوداگری و دلالی را بررسی و تصویب کند تا بتوانیم به این بیماری طولانی و مزمن غلبه کنیم.

منبع: ایسنا

نشتی هسته زمین کشف شد

کاوش مستقیم هسته زمین غیرممکن است، بنابراین تنها راه برای شناخت بیشتر از منشاء سیاره میزبان ما این است که آنچه را که از آن بیرون می‌آید، به دقت بنگریم.پژوهشگران موسسه فناوری کالیفرنیا و موسسه اقیانوس شناسی وودز هول(WHOI) برای یافتن شواهد قانع کننده‌ای که نشان دهد از زمان شکل‌گیری زمین، هلیوم از هسته این سیاره نشت می‌کند، به سنگ‌های ۶۲ میلیون ساله قطب شمال روی آوردند. نزدیک به ۴.۶ میلیارد سال پیش، یک سحابی باعث پیدایش خورشید، زمین و سایر سیاره‌های اطراف ما شد. اعتقاد بر این است که هسته زمین در مراحل اولیه مقدار زیادی گاز هلیوم را نیز بلعیده است. از آنجایی که هلیوم یک گاز بی‌اثر و سبک در طبیعت است، به راحتی از طریق شکاف‌های گوشته زمین به سمت جو خارج می‌شود.

منبع: ایسنا

درمان سرطان پوست کشف شد

یک دانش‌آموز ۱۴ ساله از ویرجینیا، پس از ساخت صابونی که سرطان پوست را درمان می‌کند، مقام برترین دانشمند جوان آمریکا را به دست آورد و ۲۵ هزار دلار جایزه دریافت کرد.هیمن بکله(Heman Bekele) ۱۴ ساله به دلیل تولید صابون مقرون به صرفه‌ای که سرطان پوست را درمان می‌کند، به عنوان برترین دانشمند جوان آمریکا انتخاب شد. او دانش‌آموز کلاس نهم دبیرستان W.T. Woodson در آناندیل، ویرجینیا است که با ۹ فینالیست دیگر در چالش دانشمندان جوان ۳M سال ۲۰۲۳ رقابت کرد و جایزه بزرگ ۲۵ هزار دلاری را به خانه برد. بکله صابون مبارزه‌ کننده با سرطان را با ترکیب صابون دارویی با سه ماده تشکیل داد که سلول‌های دندریتیک را دوباره فعال کرده و پاسخ ایمنی برای مبارزه با سرطان ایجاد می‌کنند. او متوجه شد که صابون او نه تنها به مبارزه با سرطان پوست کمک می‌کند، بلکه که هر قطعه آن می‌تواند تنها ۰.۵۰ دلار قیمت داشته باشد در حالی که بیش از ۴۰ هزار دلار برای درمان‌های پزشکی فعلی مورد نیاز است. طی پنج سال آینده، بکله امیدوار است این نوآوری جدید را بهبود بخشد و یک سازمان غیرانتفاعی ایجاد کند تا این راه حل کم هزینه را در جوامع نیازمند توزیع کند. او به مدارس دولتی شهرستان فریفاکس گفت: سرطان پوست بیشتر در افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند دیده می‌شود. میانگین قیمت برای یک عمل ۴۰ هزار دلار است.

منبع: ایسنا

آلمان نقاشی غارت‌شده را پس داد

یک تابلو نقاشی که در جریان جنگ جهانی دوم غارت شده بود پس از گذشت چندین دهه به آلمان بازگردانده شد«کریستوفر مارینلو»، وکیل و موسس «بازیابی بین‌المللی آثار هنری» است که سال‌ها در زمینه استرداد آثار هنری مهمی که توسط نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم غارت شدند،‌ فعالیت کرده است، اما جدیدترین دستاورد او مربوط به استرداد تابلو نقاشی اثر یک هنرمند اتریشی است که توسط سربازان ارتش ایالات متحده آمریکا ربوده شده بود و اکنون پس از گذشت ۸۰ سال با کمک «اف. بی. آی» به آلمان بازگردانده شده است. این تابلو نقاشی که «منظره ایتالیایی» نام دارد توسط «جان فرانز لوترر»، نقاش اهل وین خلق شده است،‌ پس از جنگ به عنوان یک اثر هنری مسروقه از مجموعه نقاشی‌های ایالت بایرن گزارش شده بود و آخرین‌بار در سال ۱۹۴۵ میلادی دیده شده بود. تا اینکه در ماه دسامبر سازمان «بازیابی بین‌المللی»‌ گزارشی را از یک فرد ساکن شیکاگو دریافت کرد که مدعی بود دایی‌اش سرباز بوده و یک نقاشی ربوده یا غارت‌شده را با خود آورده است. در نهایت این سازمان با همکاری یک شرکت حقوقی آلمانی، عنوان و هنرمند این نقاشی را شناسایی کرد و «مجموعه نقاشی‌های ایالت بایرن» را به عنوان مالک حقیقی این اثر تشخیص داد. با توجه‌ به چالش‌های پیش‌رو برای بازگرداندن این نقاشی به آلمان، «اف. بی. آی»‌ برای نظارت بر روند استرداد این اثر هنری وارد عمل شد. پس از بازگشت این نقاشی به «مونیخ»‌، روند مرمت آن آغاز خواهد شد و سپس در موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع: ایسنا

سازمان بازرسی زنگ هشدار را زد

احمد اسدیان؛ معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در پی تأخیر مداوم پروازها، از عملکرد نامناسب شرکت‌های هواپیمایی در جابجایی مسافر انتقاد کرد و گفت: بررسی‌های میدانی سازمان بازرسی، گزارش‌ها و شکایات واصله به این دستگاه حکایت از نارضایتی مردم از تأخیر مداوم پروازها دارد. اسدیان با بیان اینکه متأسفانه برخی پروازها با تأخیر انجام می‌شود و این امر منجر به معطلی مردم در فرودگاه‌ها شده است، افزود: بر همین اساس سازمان بازرسی در راستای نظارت بیشتر بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و به منظور رعایت حقوق عامه و جلوگیری از تأخیرها به سازمان هواپیمایی کشوری هشدار داده است.معاون تولیدی سازمان بازرسی با اشاره به آمار تأخیر پروازها در شهریور ماه سال جاری؛ خاطرنشان کرد؛ شرکت‌های ایران ایر، کارون، وارش، آتا ایر، چابهار ایر، آسمان، اروان، کاسپین، زاگرس و قشم ایر به ترتیب بیشترین زمان تأخیر را در شهریورماه امسال داشته‌اند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha