شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست پدافند غیرعامل؛ جنگ نرم

حوزه / دادستان ویژه روحانیت استان‌های گلستان و مازندران لازمه مبارزه با عقاید انحرافی را تسلط بر قرآن دانست و گفت: در غیر این‌صورت در مقابل دشمن خلع سلاح می‌شویم، از این روی باید با قرآن مأنوس شد تا با استفاده از آیات و تفسیر آیه به آیه، مردم را جذب کرد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام سید رضا سید حسینی صبح امروز در جمع معاونان مدارس علمیه خواهران استان گلستان پیرامون «پدافند غیرعامل، جنگ نرم»، با تشریح جنگ نرم و پدافند غیرعامل، اظهار داشت: در جنگ سخت، تجهیزات و حضور فیزیکی وجود دارد و در جنگ نرم، بیشتر مسائل فرهنگی و فضای مجازی مطرح است که باید در این زمینه قبل از ضربه دشمن، با تمام توان خود را آماده کنید.

دادستان ویژه روحانیت استان‌های گلستان و مازندران، با اشاره به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری در این زمینه و بیان آیاتی از قرآن، گفت: در هر زمان و هر جایی که دشمن تاکتیک داشت باید خود را آماده کنید، دشمن و طرح‌های او را بشناسید و سپس راه‌های مقابله با آن را بیابید.

حجت الاسلام سیدحسینی با بیان این‌که بحث بصیرت و دشمن شناسی مهم است که رهبری نیز برآن تأکید دارند، خاطرنشان کرد: حوزه‌ها باید به این امر توجه داشته باشند.

وی بر انس بیشتر با قرآن تأکید کرد و آن را بسیار مهم خواند و گفت: شناخت اصول و عقاید باید از طریق قرآن باشد و با آیات محکم و متشابه قرآن آشنا شویم تا بتوان تفسیر درست از آن ارائه داد، زیرا دشمن شبهات را از آیات قرآن بیان کرده و تفسیری جذاب اما تحریف شده ارائه می‌دهند.

دادستان ویژه روحانیت استان‌های گلستان و مازندران، لازمه مبارزه با عقاید انحرافی را تسلط بر قرآن دانست و توضیح داد: در غیر این‌صورت در مقابل دشمن خلع سلاح می‌شویم، از این روی باید با قرآن مأنوس شد تا با استفاده از آیات و تفسیر آیه به آیه، مردم را جذب کرد.

حجت الاسلام سیدحسینی اذعان کرد: آنچه عقیده را پابرجا می‌کند قرآن است و ما به عنوان طلبه باید قرآن را در حوزه‌های علمیه تقویت کنیم، در این زمینه، تفسیر المیزان به ما می‌آموزد که چطور آیات قرآن را کنار هم گذاشته و از آن استفاده کنیم و به‌مخاطب ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اهمیت مطالعه تفسیر المیزان، گفت: با استفاده از قرآن می‌توان در مقابل تمام عقاید انحرافی ایستاد، در مجامع عمومی استناد به آیات قرآن را فرهنگ سازی کنید که تمام فرقه‌های انحرافی شبهات خود را از آیات و روایاتی متشابه استفاده می‌کنند و شما باید برای پاسخ به آنها تسلط کلی به قرآن و نحوه استنباط به آیات و روایات داشته باشید و لذا باید این را در برنامه‌های خود قرار دهید.

دادستان ویژه روحانیت استان‌های گلستان و مازندران در بخش دیگر به شیوه‌های پیشگیری و درمان از شبهات اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال تغییر فرهنگ جوامع بزرگ و کوچک است که برای این کار نباید دنبال رفتار رفت بلکه باید تصویرها را درست کرد، مهمترین عاملی که رفتار را تغییر می‌دهد، انگاره است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که امروزه جنگ انگاره‌ها وجود دارد، یادآور شد: تصویری که از یک پدیده، رفتار و شیء ارائه می‌شود، در رفتار و عمل افراد تأثیر می‌گذارد، از این روی اگر از موضوعی برداشت اشتباهی داشتید، رفتار هم دچار اشتباه می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن در مسئله حجاب نمی‌گوید برهنگی خوب است بلکه از آن انگاره «حجاب اختیاری» را درست می‌کند، در حالی‌که حجاب و اختیار هر دو واژه مقدسی هستند اما نتیجه این انگاره را به برهنگی می‌کشانند.

دادستان ویژه روحانیت استان‌های گلستان و مازندران اظهار کرد: برای تغییر رفتار و اصلاح فرهنگ یک جامعه، باید تصویر افراد را نسبت به آن شیء درست کرد و در نحوه رفتار و مدیریت و زیردستان، تصور خوبی را ساخت که رفتارها به خودی خود درست می‌شود.

حجت الاسلام حسینی، تبلیغ چهره به چهره را در تغییر نگاه افراد بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: اسلام را همانگونه که هست به مردم نشان دهید که تصویرسازی در بین مردم مهم است، در غیر اینصورت دشمن از آن بهره‌برداری می‌کند.

وی اضافه کرد: گمان‌ها و شایعات در نوع نگاه و رفتار انسان تأثیر دارد، از این روی، مباحث اخلاقی را برای مردم به‌صورت کاربردی بیان کنید و در این‌باره رساله حقوق امام سجاد(ع) و قرآن را به دقت بخوانید.

دادستان ویژه روحانیت استان‌های گلستان و مازندران در ابراز کرد: همواره این نکته را اصل بدانیم که ما تکلیف داریم و دیگران حق، در اینصورت، حقوق یکدیگر را رعایت می‌کنیم.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه پژوهشگر تربیت کنند؛ طلبه‌ها به دنبال کسب علم باشند؛ امروز بسیاری از حرفه‌ها تبدیل به شغل شده‌اند، مثلاً پزشکی و قضاوت که یک حرفه بود، امروزه تبدیل به شغل و نوعی درآمدزایی شده است.

وی در پایان گفت: طلبگی نباید تبدیل به شغل شود بلکه ورود به حوزه باید برای تبلیغ دین باشد که تربیت مبلغان آگاه موجب حفظ جایگاه روحانیت می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha