چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمد قادری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: حفظ موضوعی قرآن کریم به‌عنوان مبنا گفتمان ساز مطرح شود و در کنار آن تجوید و مفاهیم هم داشته باشیم تا در آینده حفظ موضوعی به عنوان کتاب درسی طراحی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به ارائه گزارشی از روند توسعه و اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح استان پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این دیدار اظهار داشت: با حمایت‌های نماینده مقام معظم رهبری در استان، تعامل سازنده با فعالان قرآنی و مجاهدت همکاران در دارالقرآن اداره کل، بستر انجام فعالیت‌های قرآنی در سطح استان بوشهر فراهم و برش بیست ساله سند توسعه فعالیت‌های قرآنی، تهیه و تدوین شده که همین اقدام باعث شده پایتخت قرآنی برای استان بوشهر مصوب شود.

وی با تأکید بر حمایت‌های همه جانبه اداره کل در مباحث اجرای شاخص‌های قرآنی اداره امور قرآنی، یادآور شد: رویکرد اداره کل این است که تک به تک افراد قرآنی را مانند نخی که تمام دانه‌های تسبیح را به هم وصل می‌کند، به هم متصل کنیم.

حجت‌الاسلام قادری ادامه داد: همزمان با حفظ، تجوید و روان‌خوانی، مفاهیم را هم باید به قرآن‌آموزان آموزش داد و این امر باعث مداومت و همراهی همیشگی با قرآن کریم می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، با بیان اینکه حفظ قرآن کریم باید از زمان نونهالی شروع شود، گفت: راه مأنوس شدن با قرآن کریم، این است که قرآن همیشه همراه فرد باشد و همیشه فرد حامل قرآن باشد.

وی تصریح کرد: حفظ موضوعی قرآن کریم به‌عنوان مبنا گفتمان ساز مطرح شود و در کنار آن تجوید و مفاهیم هم داشته باشیم تا در آینده حفظ موضوعی به عنوان کتاب درسی طراحی شود.

حجت‌الاسلام قادری، اتصال مساجد استان به قرآن کریم را اتفاق خوبی عنوان کرد و یادآور شد: مساجد شاخص استان هفتگی کرسی تلاوت و در کنار آن تفسیر و تدبر هم دارند و دیگر مساجد نیز به این حرکت در حال پیوستن هستند، به‌عنوان مثال مسجد خاتم‌الانبیاء شهر بوشهر یکصد و پانزدهمین کرسی تلاوت تدبری را برگزار کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha