شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ برگزاری همایش دانش آموزی استکبار ستیزی در اهواز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری گفت: برخی شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می دهند ولی وجود و فکرشان آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در همایش دانش آموزی استکبار ستیزی که امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد با اشاره به آیه ی ۳۴ سوره بقره «وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَیٰ وَاسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ»، اظهار داشت: بزرگترین مشکل بشریت چه در بعد فردی چه خانوادگی و چه دولتی استکبار بوده و همه ی گرفتاری های عالم بخاطر خودخواهی و خود بزرگ بینی یا همان استکبار است.

وی با اشاره به روایت «أَعْدَی عَدُوِّکَ نَفْسَکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْکَ» از پیغمبر اکرم(ص) بیان کرد: بزرگترین دشمن انسان نفس او و بزرگترین مشکل انسان خود بزرگ بینی است. اگر انسان خودش را بزرگ ببیند از هر مستکبری بدتر می شود.

کارشناس مذهبی ادامه داد: برخی از انسان ها شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می دهند ولی وجود و فکرشان آمریکایی است. باید بدانیم اگر من خود را از بقیه ی خواهرها و برادرهایم برتر ببینم همان آمریکا می شوم؛ اگر به خاطر وضعیت مالی و امکاناتی که دارم بخواهم همه ی موقعیت های مدرسه را به دست بگیرم من همان اسرائیل هستم؛ اگر می خواهم بین دو نفر اختلاف بیندازم تا خود بر آنها استیلاء و برتری پیدا کنم همان انگلیس هستم.

وی ادامه داد: ما امروز برای استکبار ستیزی دور هم جمع شده ایم ولی باید بدانیم که استکبار اول در وجود خودمان است و باید مراقب آن باشیم. علاوه بر گفتن مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس، مرگ بر نفس اماره ی خودمان را نیز بگوئیم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری گفت: انسان اگر خود را ندید پا روی نفس خود می گذارد و همین مسئله سبب می شود جهش و رشد کند.

وی با اشاره به آیه ی ۲ سوره بقره «ذَٰلِکَ الْکِتَابُ لَا رَیْبَ ۛ فِیهِ ۛ هُدًی لِلْمُتَّقِینَ»، خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بیت(ع) به ما یاد می دهند چگونه هم خود هدایت شویم و هم وسیله ی هدایت دیگران باشیم پس باید فکر کنیم چگونه می توانیم با این مسیریاب انس بگیریم و خود و دیگران را هدایت کنیم؟

وی در پایان گفت: طلبگی هم سبب می شود خود هدایت شویم و هم بتوانیم دیگران را هدایت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha