شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: جایگاه شورای فرهنگ عمومی ویژه است و باید اتاق فکر داشته باشیم و مسائل جامعه را آسیب شناسی و احصا و در راستای رفع آنها تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیّر با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، اظهار داشت: ملت ما امسال با توجه به جنایات آمریکایی ها در غزه، در روز ۱۳ آبان حضور باشکوه تری داشتند و استکبارستیزی خود را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه مسئول اصلی جنایات غزه آمریکا است، به سخنان دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد و افزود: ایشان آمریکا را میدان دار اصلی جنگ در غزه و رژیم صهیونیستی را ابزار دست آنها دانست و این گونه رژیم صهیونیستی را تحقیر کرد و همزمان این پیام را به جبهه مقاومت و همه مسلمانان داد که باید هدف حمله شان آمریکا و منافع او باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیّر با اشاره به موضع گیری خوب دبیرکل حزب الله لینان درباره مشروعیت بخشیدن به عملیات طوفان الاقصی، بیان کرد: برای مظلومین فلسطین و غزه دعا می کنیم و امیدواریم به برکت بیداری و هوشیاری در جهان اسلام و بیداری مردم سراسر جهان شاهد نابودی ستمگران به ویژه آمریکای جنایت کار باشیم.

وی با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ یک مسئله مهم، اساسی و زیربنایی است و اساس همه مسائل یک مملکت از جمله اقتصاد، سیاست و فرهنگ است و اگر فرهنگ یک ملت بالنده و متعالی باشد در دیگر ابعاد شاهد تعالی کشور خواهیم بود اما اگر خدای نکرده فرهنگ یک ملت دستخوش انحراف شده باشد در ابعاد مختلف هم این انحراف صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: فرهنگ عمومی مربوط به قشر خاصی نیست و مربوط به عامه مردم و در میان مردم تسری پیدا کرده است، اگر بخواهیم در جامعه مسئله ای را دنبال و مطرح کنیم باید آن را به یک گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی عنوان کرد: در شورای فرهنگ عمومی باید در جهت تقویت ارزش هایی که به فرهنگ عمومی تبدیل شده مانند عشق به اهل بیت عصمت و طهارت، دفاع از مظلوم و ملت فلسطین و غزه و مقابله با ظالم، کمک به نیازمندان حرکت کنیم.

امام جمعه دیّر افزود: گاهی اوقات بعضی از مسائلی که نباید به فرهنگ عمومی تبدیل می شود بین مردم رواج پیدا کرده است مانند اسراف و تجمل گرایی در ازدواج ها و عروسی ها که باید آنها را اصلاح کنیم و نگذاریم به فرهنگ عامه مردم تبدیل شود.

وی ابراز کرد: بعضی از مسائل هم مانند عفو و گذشت و صلح و سازش، اقتصاد مقاومتی، رعایت قانون و مقررات را باید به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مردم ما همیشه در انتخابات حضور فعال دارند، گفت: گاهی اوقات ممکن است با تبلیغات دشمن مشارکت مردم در انتخابات کم شود که باید احساس مسئولیت همگانی در قبال جامعه و نظام اسلامی را در بین مردم تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: جایگاه شورای فرهنگ عمومی ویژه است و باید اتاق فکر داشته باشیم و مسائل جامعه را آسیب شناسی و احصا کنیم و ببینیم در چه بخش های نیاز به فرهنگ سازی و کجاها نیاز به تقویت و کجاها باید اصلاح کنیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه نمازجمعه به عنوان یک فریضه عبادی و سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز واقعا در بزنگاه های خاص و حساس نقش آفرین بوده است، خاطرنشان کرد: نمازجمعه مظهر وحدت وانسجام جامعه اسلامی و پیوند دیانت و سیاست و امام و امت و مکانی برای روشنگری است.

امام جمعه دیّر با تأکید بر تلاش برای تعالی و بالندگی جایگاه نمازجمعه و افزایش نمازگزاران و برگزاری باشکوه نمازجمعه، بیان داشت: ستاد برگزاری نمازجمعه، بازوی امام جمعه است و در کنار امام جمعه نقش آفرینی و برنامه ریزی می کند.

وی ادامه داد: باید با ایجاد جاذبه و امکانات رفاهی برای نمازگزاران و اجرای برنامه های فرهنگی و مهم تر از آن برنامه ریزی زمینه حضور نسل جوان در نمازجمعه فراهم کنیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: ستاد نمازجمعه باید بلافاصله بعد از نمازجمعه جلسه گرفته و نقاط قوت و ضعف را بررسی و برای نمازجمعه بعدی برنامه ریزی کند.

وی با تقدیر از تلاش های ارزنده عیسی فولادی رئیس قبلی ستاد نمازجمعه دیّر، گفت: حسین عاشوری رئیس جدید ستاد نمازجمعه جوانی مومن، متدین، پای کار، دارای روحیه جهادی و بهره مند از تجربیات ارزشمند در زمینه کارهای فرهنگی است.

امام جمعه دیّر یادآور شد: امیدواریم رئیس جدید ستاد نمازجمعه دیّر با استفاده از تجارب پیشکسوتان ستاد نمازجمعه و تعامل سازنده با دیگر نهادها و بخش های مختلف شهر گام های بلندی در راستای تقویت این جایگاه مقدس بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha