چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام عدالت خو

حوزه/ کسی می تواند دیپلماسی را همراه میدان ببیند و عملیاتی کند که اولا میدان را خوب بشناسد و در مرحله ی بعد خواسته ها و اهداف نظام اسلامی و منافع ملی را همواره ترجیح دهد.

خبرگزاری حوزه | دانش ارتباط میان سیاست‌مداران و سران کشورهای جهان یا همان دیپلماسی یکی از مهم‌ترین ارکان هر دولتی است.

مسئله ی مهم آنست که این دیپلماسی را بتوان در راستای اهداف انقلاب و نظام اسلامی و منافع ملی بکار برد.

کسی می تواند دیپلماسی را همراه میدان ببیند و عملیاتی کند که اولا میدان را خوب بشناسد و در مرحله ی بعد خواسته ها و اهداف نظام اسلامی و منافع ملی راهمواره ترجیح دهد.

طبیعی‌ست که در مقام عمل اختلاف نظرها پدید آید، همانطور که در عرصه ی میدان، فرماندهان گاهی نظرات متفاوت و مخالف همدیگر بیان می کنند .

دیپلماتی در طراز انقلاب است و می‌تواند موفق باشد که اعتقاد کامل و راسخ به نظام و ایمان به نصرت الهی داشته و جسارت تصمیم های بزرگ که گاه مقدمات دشوار دارد را داشته باشد و عاقلانه میدان را بشناسد و تحلیل کند.

مطالعه مبانی امام راحل رحمه الله و رهبر معظم انقلاب حفظه الله، برای هر دیپلماتی بسیار لازم و ضروری است.

یکی از نقاط قوت دولت آقای رئیسی، دیپلماسی فعال و عاقلانه و همراه با میدان است. در مورد قضایای اخیر و مسئله ی فلسطین، علاوه بر حمایت از مردم فلسطین و سفر به کشورهای اسلامی و ملاقات های مختلف توسط وزیر محترم خارجه سایر جهات نیز در نظر گرفته شده از جمله منافع ملی و ابعاد بسیار پیچیده ای که نیاز به بررسی و دقت بیشتری دارد.

بنابراین کسانی که توقع دخالت سریع ایران را دارند، بدانند برای بهترین تصمیم باید تمام جهات مورد بررسی قرار بگیرد و لزوما دخالت مستقیم و عجولانه بهترین تصمیم نیست!

به قلم: حجت الاسلام عدالت‌خو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha