شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دیدار صمیمانه نماینده ولی فقیه در استان قزوین با مدیر ومعاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین به تشریح عناصر موثر در پیشبرد برنامه‌های مدیریتی حوزه علمیه پرداخت و گفت: نخست درک شرایط و مقتضیات است که اگر به خوبی دریافت شود در مسیر مدیریت کمک کننده خواهد بود و دوم مسئولیت پذیری و داشتن روحیه جهادی است که بنا به فرموده امام علی(ع) فقط با جهاد و روحیه جهادی کار دین و دنیا اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین، به وظیفه خطیر مدیریت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: همه طلاب در جایگاه مدیریت و انجام وظیفه نیازمند راهبری و هدایت بزرگان به ویژه نماینده ولی فقیه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که جایگاه علمی و معنوی نماینده ولی فقیه مغتنم و تعیین کننده است، در نظر داریم تا از ظرفیت امام جمعه قزوین در سه سطح مدارس، و جلسات اساتید و مدیران استفاده نماییم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به دو اصل اساسی در برنامه‌های مدیران مدارس علمیه استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: از آنجایی که مدیران حوزه علمیه در مسیر برنامه‌ها مشترک هستند، بنابراین دو اصل سجایای اخلاقی و توانمندی و مهارت در میان آنها اصل مهمی است و از ویژگی‌های مدیریتی به شمار می‌رود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین، به تشریح عناصر موثر در پیشبرد برنامه‌های مدیریتی حوزه علمیه پرداخت و عنوان کرد: نخست درک شرایط و مقتضیات است که اگر به خوبی دریافت شود در مسیر مدیریت کمک کننده خواهد بود و دوم مسئولیت پذیری و داشتن روحیه جهادی است که بنا به فرموده امام علی(ع) فقط با جهاد و روحیه جهادی کار دین و دنیا اصلاح می‌شود.

وی ادامه داد: چهارمین عنصر در پیشبرد برنامه‌های مدیریتی حوزه علمیه، هنر تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است، تهدید به هر دلیل و زمینه‌ای اگر به فرصت تبدیل شود کار به نحو احسن و با شتاب بیشتری انجام خواهد گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امروز طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه در تمامی عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشگام هستند که نمونه اخیر آن را در دوران کرونا به خوبی با حضور طلاب حوزه علمیه استان قزوین در بیمارستان‌ها، تغسیل اموات کرونایی، ضد عفونی کردن معابر و توزیع بسته‌های معیشتی مشاهده کریم و این روزها نیز شاهدیم که بیش از ده هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه آمادگی خود را برای حضور در غزه و فلسطین اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha