شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه خوزستان با مدیران مدارس علمیه عرب زبان استان

حوزه/ نشست مسئول دفتر ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه خوزستان با مدیران مدارس علمیه دارای طلاب و مبلغین عرب زبان استان خوزستان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست مسئول دفتر ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه خوزستان با مدیران مدارس علمیه دارای طلاب و مبلغین عرب زبان خوزستان با موضوع تقویت و پیشبرد امور بین الملل حوزه استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین بلادیان روز گذشته در سالن جلسات مدیریت حوزه استان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین بلادیان بیان کرد: حوزه علمیه استان خوزستان درکنار حضور پر رنگ در مسائل، نیازها و ضرورت هایی که در استان وجود دارد، نیاز است که از امور بین الملل و کشورهای همسایه غافل نشده و برای آن ها برنامه ریزی دقیقی داشته باشد چرا که با توجه به خصوصیات، امتیازات و ویژگی های منحصر به فردی که در حوزه خوزستان در عرصه بین المللی وجود دارد غفلت از این امور یک غفلت نابخشودنی است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: متاسفانه بین الملل حوزه علمیه خوزستان با محدودیت ها و کمبود امکانات بسیاری مواجه بوده ولی ما وظیفه داریم با وجود تمامی کمبودها برنامه ریزی متقن و هدف‌گزاری دقیقی برای امور بین الملل انجام داده و کار را پیش ببریم.

وی در ادامه به بیان هدف از برگزاری این نشست پرداخت و گفت: در این نشست از مدیران مدارس علمیه ای که طلاب آن ها به زبان عربی مشغول تحصیل و تبلیغ هستند دعوت شده تا در کنار هم راهکارهای تقویت و پیشبرد عرصه بین الملل و راهکارهای رفع مشکلات و موانع موجود در این عرصه را مورد بررسی قرار دهیم.

وی در پایان گفت: مجموعه ی مدیریت حوزه علمیه خوزستان با تمام ظرفیت پای کار امور بین‌الملل بوده و در صورتی که مدیران مدارس طرح خوبی برای پیشبرد و تقویت بخش بین‌الملل داشته باشند از طرح ها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام علیزاده به بیان گزارشی از فعالیت های دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه علمیه خوزستان پرداخت که از جمله فعالیت ها می توان به برگزاری دوره تربیت استاد مکالمه ی عربی و اعزام مبلغ به کشورهای عربی اشاره کرد.

در این نشست با توجه به رسالتی که از طرف مدیر حوزه های علمیه کشور برای حوزه علمیه خوزستان تعریف شده (برنامه ریزی و اعزام مبلغ به مناطق حاشیه خلیج فارس) مصوب شد مدارس علمیه شهرستان های سوسنگرد، حمیدیه و هویزه، شهر العماره و مدارس علمیه شهرستان های آبادان و خرمشهر، شهر بصره عراق را از حیث برنامه های دینی و تبلیغی تحت پوشش قرار داده و مابقی مدارس در زمینه ی تربیت استاد مترجم عربی تلاش کنند.

همچنین مصوب شد این هم اندیشی به صورت مستمر ماهانه یکبار برگزار شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha