جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
فلسطین

حوزه/ "فلسطین از منظر رهبر انقلاب اسلامی" کتابی است مشتمل بر بیانات مقام معظم رهبری در هشت بخش «کلیات»، «شکست‌ها و پیروزی‌ها»، «مسئولیّت‌ها»، «جنایات»، «راه‌ حل‌ها»، «قهرمانان»، «روشنگری» و «آینده روشن».

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ایام هفته کتاب و کتاب خوانی بی شک یکی از بهترین کارها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، معرفی آثار خوب و خواندنی در حوزه های مختلف است و در همین راستا در چنین ایامی که نگاه های رسانه ای به یار مهربان مشهودتر و برجسته تر از قبل است در حد وُسع خود تلاشی کرده ایم که امیدواریم مورد قبول و طبع شما مخاطبان عزیز و فرهیخته قرار گیرد.

با توجه به این که نه تنها کشور ما بلکه همه دنیا به نوعی متأثر از جنایات صهیونیست ها در غزه هستند، به معرفی کتابی پرداخته ایم در باره فلسطین.

"فلسطین از منظر رهبر انقلاب اسلامی" کتابی است مشتمل بر بیانات مقام معظم رهبری در هشت بخش «کلیات»، «شکست‌ها و پیروزی‌ها»، «مسئولیّت‌ها»، «جنایات»، «راه‌ حل‌ها»، «قهرمانان»، «روشنگری» و «آینده روشن» همچنین متن کامل بیانات معظم‌له در خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران در تاریخ ۱۷ مردادماه ۱۳۵۹ به‌عنوان دیباچه‌ مطالب، در فصلی مجزا با عنوان «یادی از دومین روز قدس» است.

بر هیچ‌کس پوشیده ‌نیست که انقلاب اسلامی ایران بر پایه‌ی مبانی دین مبین اسلام به ‌وجود آمده است. بر همین اساس حمایت از منافع جهان اسلام و بالخصوص ملتهای مظلوم مسلمان از اولین شعارهایی بود که توسط بنیانگذار مقدس جمهوری اسلامی قدّس‌سره مطرح ‌گردید.

این در حالی‌ بود که رژیم منحوس پهلوی جزو اولین دولتهای اسلامی بود که اسرائیل این دولت جعلی را به رسمیت شناخته بود.

آرمان امام‌ خمینی (ره) در این میان، جان تازه‌ای به پیکر انتفاضه دمید و ابتکار تعیین جمعه‌ی آخر ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» عامل ماندگاری مسأله‌ی فلسطین گردید.

پس از ارتحال آن حکیم الهی، عَلَم این آرمان‌خواهی بر دوش خلف صالح او یعنی آیت‌الله امام خامنه‌ای قرار گرفت. گستره‌ی اطلاعات معظّمٌ‌له و اشراف ایشان بر مبانی فقهی، تاریخی و سیاسی مسئله‌ی فلسطین، هر محقق و شیفته‌ی علم را به پای سخن ایشان می‌کشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha