جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام حسینی نژاد

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به این که انقلاب اسلامی دنیا را مبهوت و آمریکا را مجبور به مذاکره با ایران کرد، گفت: خون شهدا و ایثارگری جانبازان جامعه را برای همیشه بیمه کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اکبر حسینی‌نژاد، در نشست طلاب اهل‌سنت با مدیران آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات حرم مطهر برگزار شد، طلاب را حافظان مرزهای اسلامی معرفی کرد و گفت: طلاب در سنگر‌های مختلفی چون سنگر دفاع از مذهب و دین و نظام جمهوری اسلامی ایران به مرزبانی می‌پردازند.

مسئول حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به نقش مرز‌نشینان ایران اسلامی در دفاع مقدس، گفت: خون شهدا و ایثار و جانبازی آنها توانسته جامعه را برای همیشه بیمه کند.

وی با اشاره به این که پیامبران الهی در برابر رسالتی که بر دوش داشتند، اجر و مزدی از مردم درخواست نکردند، افزود: بر اساس آیه 23 سوره شورا، تنها پیامبری که در برابر رسالت خود پیامی از سوی خداوند برای مردم مطرح می‌کند، نبی مکرم اسلام(ص) است که "مودت ذوی القربی" را در میان مردم مطرح می‌نماید.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، با بیان این که خداوند به ما توفیق داده که در نظام اسلامی به این خاندان خدمت و محبت کنیم، تصریح کرد: یکی از محبت‌ها نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام احترام به مزار و بارگاه‌ نورانی آنهاست.

‌وی با اشاره به حضور حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، گفت: به برکت این مضجع شریف، محدثان بزرگی در این شهر رشد کردند که از جمله آنها می‌توان به میرزای قمی و شیخ عباس قمی اشاره کرد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد افزود: امروز بیش هزاران طلبه ایرانی و غیر ایرانی در این قم حضور دارند که همگی به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) و تشکیل حوزه علمیه در جوار بارگاه ملکوتی آن حضرت است.

وی تصریح کرد:‌ انقلاب اسلامی که دنیا را مبهوت کرده و آمریکا را مجبور به مذاکره با ایران کرده است،‌ از کنار مضجع نورانی این بانوی با کرامت شکل گرفت و مرجعیت تربیت یافته در حوزه علمیه قم، با همراهی مردم آن را به پیروزی رساند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه خاطرنشان کرد: رشد و نمو معنوی در جهان، به برکت وجود مبارک اهل‌بیت رسول‌الله(ص) بوده که همگان را نسبت به آموزه‌های معنوی اسلام علاقه‌مند کرده است.

وی با اشاره به دشمنی ها علیه شیعیان، گفت: دشمن امروز به نقش محبان اهل‌بیت(ع) در جهان پی برده است و از این رو نسبت به آنان حساسیت دارد.

مسئول حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با ضروری دانستن وحدت مسلمانان، گفت:‌ امروز در ادیانی چون مسیحیت، فرقه‌ها و مذاهب مختلفی وجود دارد، ولی زمانی که در برابر دیگران قرار می‌گیرند، در عین بسیاری از اختلافات و دشمنی های اساسی، با یکدیگر همراه می شوند،، ولی متأسفانه مسلمانان با توجه به مشترکات فراوان، در برابر دیگران به انحراف رفته و توجهی به نقش اتحاد و همدلی ندارند.

وی با اشاره به ضربه‌های خطرناک عدم اتحاد مسلمانان به اسلام، ابراز داشت: امروز برخی حتی حاضرند با دشمنان اسلام و بشریت کنار بیایند تا به برادران مسلمان خود ضربه بزنند؛ البته چنین رویکردی نتیجه کوته فکری آنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد در پایان، اتحاد مسلمانان در ایران را الگویی برای همگان معرفی کرد و گفت: اگر به تعالیم اسلام عمل نماییم و اتحادی که در ایران است، در میان مسلمانان به وجود آید، اسلام تقویت خواهد شد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha