پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر نشست علمی وپژوهشی با موضوع کتاب در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام علیها کنگان

حوزه/ به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نشست علمی و پژوهشی با موضوع کتاب، بالندگی و تعالی بنیان خانواده، با حضورفعال پژوهشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و نشست علمی و پژوهشی با موضوع کتاب، بالندگی و تعالی بنیان خانواده، با حضور فعال پژوهشی سرکار خانم فاطمه قاسمی و شرکت طلاب در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) کنگان برگزار شد.

خانم قاسمی گفت: زنان موثرترین افراد برای رشد و تعالی خانواده خود هستند.به فرموده رهبری اگر زن‌ها خوب باشند می‌توانند یک نسل را خوب کنند.

وی در ادامه افزود: زن برای کمک به رشد و تعالی خانواده خود نیاز دارد که ابتدا خود به یک نقطه مطلوب و رشد فردی رسیده باشد.رشد فردی بوسیله دو مولفه دانش و مهارت بدست می‌آید.

قاسمی بیان کرد: زن باید با مطالعه کتاب‌های متعدد در زمینه‌های مختلف دانش کسب کند تا هم خودش به رشد فردی برسد و هم کودکان با الگوگیری از او به خواندن کتاب عادت کنند. همان چیزی که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارند.

وی در ضمن این نکته حائز اهمیت شد: اگر مادر از همان کودکی فرزندش را به خواندن کتاب عادت بدهد،مسیر تربیت فرزند برای او بسیار هموار می‌گردد. چرا که کودکان معمولا از نصیحت و پند گریزان هستند ولی اگر مادر کودکش را به خواندن کتاب عادت دهد می‌تواند بطور غیر مستقیم مفاهیم مورد نظر را به او منتقل کند. همانطور که رهبر معظم انقلاب بخشی از تربیت فرزندان خود را مدیون کتاب «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha