چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
زوال اسرائیل

حوزه/ تاکنون بحث بر سر خرید کالاهای تولید اسرائیل بوده و هست اما باید در آینده نزدیک جهان اسلام به این سمت برود که حتی اگر کالایی با چند واسطه با این رژیم غاصب مرتبط است یا از آن سود می‌برد هم تحریم و ممنوع شود.

خبرگزاری حوزه | اگرچه مسئله تحریم کالاهای رژیم اشغالگر صهیونیستی تاریخچه‌ای چند ده ساله دارد اما پس از عملیات طوفان الاقصی و بعد از آن به واسطه جنایات خونین و ظالمانه این رژیم غاصب بار دیگر موجی از این اقدام مهم آغاز شده است.

در این زمینه چند نکته قابل توجه است:

۱. مراجع معظم تقلید بارها و به مناسبت‌های مختلف در قالب بیانیه یا پاسخ استفتاء اعلام کرده‌اند خرید کالاهای اسرائیلی حرام است. چند روز قبل نیز مقام معظم رهبری به مسئله قطع شریان اقتصادی این رژیم اشاره کردند. مدیر حوزه‌های علمیه هم در بیانیه‌ای بر تبعیت از این امر تاکید کرد.

۲. مسئله‌ای که اکنون قابل توجه و اهمیت است فرهنگ‌سازی در این راستا است. باید خرید کالای اسرائیلی در دنیا یک امر قبیح و مصداق رسمی کمک به ظلم و ظالم تلقی شود. رسانه‌ها و مردان دین در این زمینه نقش جدی و اثرگذار دارند.

۳. علاوه بر این باید قانون تحریم و ممنوعیت خرید کالاهای اسرائیلی در همه کشورهای اسلامی تصویب شود. در ایران این قانون در سال ۱۳۷۱ تصویب و در آن تصریح شد: ورود و مبادله و تجارت هر گونه کالا و محصولات و نیز اسکناس و سایر داراییهای قابل انتقال اسراییل در جمهوری اسلامی ایران ممنوع‌ می‌باشد. (۱) نگارنده در مقام بررسی میزان موفقیت این قانون نیست اما باید به طور جدی و کامل در ایران و همه کشورهای اسلامی پیگیری و اجرا شود تا نتیجه دهد.

۴. تاکنون بحث بر سر خرید کالاهای تولید اسرائیل بوده و هست اما باید در آینده نزدیک جهان اسلام به این سمت برود که حتی اگر کالایی با چند واسطه با این رژیم غاصب مرتبط است یا از آن سود می‌برد هم تحریم و ممنوع شود. قطع شریان اقتصادی رژیم صهیونسیتی با اراده و همت ملتها و دولتهای مسلمان شدنی است. هنوز صدای امام به گوش می‌رسد که " اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد " (۲)

کاظم محمدی طلبه حوزه

۱. قانون واحده در مورد تحریم اسراییل/ تاریخ تصویب: ۱۳۷۱/۰۶/۲۹

۲. بیست و چهارم مرداد ماه سال ۵۸ در دیدار با هیاتی از مقامات کشور سوریه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha