دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مصلح

حوزه/ حجت الاسلام مصلح گفت: بنابر روایاتی که از پیامبر اعظم (ص) و امامان معصوم (ع) رسیده بر همه لازم است در راه به‌ دست آوردن درآمد حلال تلاش کنند و از بیکاری و تنبلی و حرام‌خواری جدّاً بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، کارگاه آموزشی آداب و احکام کسب حلال صبح امروز با سخنرانی حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در محل سالن اتاق اصناف شهرستان دشتستان برگزار شد.

حجت الاسلام حسن مصلح در این کارگاه گفت: بنابر روایاتی که از پیامبر اعظم (ص) و امامان معصوم (ع) رسیده، بر همه لازم است در راه به‌ دست آوردن درآمد حلال تلاش کنند و از بیکاری و تنبلی و حرام‌خواری جدّاً بپرهیزند.

وی در ادامه افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید: «طَلَبَ الحَلالِ فَریضَةٌ عَلی کُلِّ مُسلِمٍ وَ مُسِْلِمَةٍُ؛ به دنبال روزی حلال رفتن، بر هر مرد و زن مسلمان لازم است.» و نیز از وی روایت شده که «خدا دوست می‌دارد که بنده‌اش را در راه کسب حلال در رنج و زحمت ببیند.» و نیز می‌فرماید: «اَلکادُّ لِعِیالِهِ کَالْمُجاهدِ فی سَبیلِ الله؛ کسی که برای اداره زندگی خانواده‌اش تلاش می‌کند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند».

امام جمعه برازجان ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند «انَّ اللهَ یُبْغِضُ الشّابَّ الفارِغ؛ جوان بیکار، مورد خشم خداوند است.» و «انسان سالم و بیکاری که نه مشغول کارهای دنیایی و نه مشغول کارهای آخرتی باشد، مورد خشم پروردگار است.» و در روایت دیگری نیز حضرت می‌فرمایند «هر کسی شب هنگام بر اثر جستجوی حلال، خسته به خواب رود، آمرزیده خفته است».

وی با اشاره به روایت دیگری از امام صادق (علیه‌السّلام) که به جستجوی روزی حلال امر می‌فرمایند و آن را کمک و پشتیبان دین معرفی می‌کنند، گفت: ابن‌عبّاس می‌گوید، هرگاه پیامبر(ص) از شخصی خوشش می‌آمد، از شغل او می‌پرسید. اگر می‌گفتند او شغلی ندارد، می‌فرمود: از چشم من افتاد. وقتی از آن حضرت، علت آن را می‌پرسیدند، می‌فرمود: مؤمن اگر دارای شغلی نباشد، با دین‌فروشی زندگی خودش را اداره می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha