شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دیدار  رئیس سازمان بسیج مستضعفین با آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ آیت الله جناب آقای حاج سید عبدالکریم اردبیلی پدید آرنده آثار ماندگار است که پیوسته جامعه از آن بهره می‌گیرند. چه آن موقع که در حوزه علمیه از مدرسین عالی مقدم بود و یا آنگاه که بنا به درخواست علمای اردبیل به زادگاه خویش بازگشت و برای مستمندان کارهای تولیدی ترتیب داد یا آنگاه که مصدر قضاوت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سبحانی پیامی به هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با عنوان «آیت الله اردبیلی و آثار ماندگار» که امروز در دانشگاه مفید برگزار شد، صادر کردند که متن آن به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«آیت الله اردبیلی و آثار ماندگار»

قال الله تعالی: {إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا‎}.

مضمون آیه‌ای است که بین عمل صالح و علاقه مردم به پدید آرندگان آنها حتمی است. یعنی کسانیکه از روی ایمان، عمل صالح را انجام دهند اراده خلاق متعال بر این تعلّق گرفته است که مهر و محبت آنان را در دل مردم پدید آورند.

تاریخ نیز بهترین گواه بر این وحی الهی است. در میان میلیاردها بشر، پیامبران الهی مورد تکریم جامعه انسانی است. رسول گرامی و فرزندان معصوم :که صمیمی‌ترین اعمال صالح را انجام داده‌اند مورد علاقه پیروان آنها است. به دور نرویم، سازنده مسجد گوهر شاد یک بانوی غیر ایرانی است ولی مورد علاقه همگان است چون در کنار مرقد امام علی بن موسی الرضا :مسجدی ساخته است که زائران مرقد حضرت در آنجا نماز می‌گزارند. شاهد و گواه بر این ملازمه بیش از آن است که در اینجا بیان شود.

آیت الله جناب آقای حاج سید عبدالکریم اردبیلی پدید آرنده آثار ماندگار است که پیوسته جامعه از آن بهره می‌گیرند. چه آن موقع که در حوزه علمیه از مدرسین عالی مقدم بود و یا آنگاه که بنا به درخواست علمای اردبیل به زادگاه خویش بازگشت و برای مستمندان کارهای تولیدی ترتیب داد یا آنگاه که مصدر قضاوت قرار گرفت. علاوه بر مشاغل اداری آثار فقهی خوبی نظیر «فقه القضاء» به یادگار نهاد و دیگر آثار علمی ارزشمندی که برای همگان مفید و سودمند است.

امروز تکریم این عالم بزرگوار تکریم از علم و ارزش‌ها است. خداوند منان همگان را در این راه موفق بفرماید و بر حاضران در مجلس و پدید آرندگان این همایش سپاس مضاعف دارم.

جعفر سبحانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    __ بسمه تعالی __ با سلام و درود بر مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی جناب آقای سبحانی دامت برکاته وتشکر از معظم له ، عرض می کنم : سخنانی گرانتر از دراست __ بهر هر عاقلی که یک حراست __ بس مفیداست برای هر مجمع __ چون بفهمند نیک و بی مطمع __ بخردانه بکار برند شادان __ در حیات و شوند از رادان __ قدر دانی کنند از آیات __حافظان دیانت و رایات __