شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۱۴۴۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعال است که بیش از ۶۰۰ کانون دارای کتابخانه هستند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مرتضی شفیعی مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: هم اکنون ۱۴۴۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعال است که بیش از ۶۰۰ کانون دارای کتابخانه هستند.

وی با بیان اینکه تأسیس کانون ویژه دختران با شیوه‌نامه خاص خود در استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: قرار است تا پایان ماه جاری بیش از ۷۰ کانون دختران و بانوان نیز در مساجد استان فعال شوند که مأموریت‌های خاص امور بانوان در عرصه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و خانواده را پیگیری خواهند کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون دوره‌های مختلف آموزشی از قبیل مدیریت فرهنگی در مساجد، سواد رسانه‌ای، کار تشکیلاتی و شبکه‌سازی، جانشین‌پروری و تجربه‌نگاری فعالان فرهنگی به همت ستاد استانی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال تربیت نیروهای خلاق، به‌روز و البته فرهیخته علمی در سطح کانون‌های مساجد استان هستیم.

شفیعی با اشاره به اینکه استقبال کودکان و نوجوانان از طرح تابستانی ستاد فهما استان که با عنوان «مسجد، کانون نشاط» برگزار شد، قابل توجه بود، گفت: در خلال همین برنامه‌های بانشاط که گروه هدف کودکان و نوجوانان را دارد، در راستای جذب حداکثری به فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد در تلاش هستیم.

وی فعال شدن گروه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر، سرود، تولیدات چند رسانه‌ای، فیلم‌سازی، گرافیک، نقاشی دیجیتال، خوشنویسی، هنرهای تجسمی را از برکات برنامه‌های اخیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون عضویت فعالان فرهنگی مساجد در زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد در مقایسه با سال‌های گذشته چند برابر شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha