شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ چاپ پنجم کتاب «حجاب و عفاف» اثر فاطمه عزلتی مقدم در ۸۰ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «حجاب و عفاف» اثر فاطمه عزلتی مقدم در ۸۰ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ پنجم رسید.

عفاف، حاصلِ «حجاب» و فروبستن دیدگان از نگاه حرام است. این مروارید ارزشمند و سرمایه بی‌بدیل، هیچ گاه نباید خدشه‌دار شود، زیرا برای فرد و اجتماع، خسارت بار است.

راه‌های چگونگی حفظ حجاب و عفاف؛ آفات آن و عوامل بدحجابی، از موضوعاتی است که اثر حاضر به آن پرداخته است.

ساختار اثر

این کتاب در شش بخش تألیف شده است؛ بخش اول با عنوان «فلسفه حجاب و عفاف» به بررسی حجاب از نظر روانی، حجاب از جهت معنوی و سلامت و استواری اجتماع و اقتصاد پرداخته و ارزش واقعی زن، حفظ حرمت و کرامت انسانی او و پرورش استعدادها و قابلیت‌های زن را مورد تاکید قرار داده است.

در بخش دوم با عنوان «خرده‌گیری‌های مخالفان به حجاب و عفاف» به پرسش‌هایی همچون آیا حجاب سبب منزوی شدن زن است؟، آیا حجاب باعث حریص شدن مردان خواهد شد؟ و آیا بدحجابی نتیجه فقر است؟ پاسخ داده شده و بهانه‌های بدحجابی و بی‌حجابی تشریح شده است.

«فلسفه و راز حجاب زن در نماز» عنوان بخش سوم و «حجاب و عفاف مردان» عنوان بخش چهارم از کتاب حاضر است که در آن حد و مرزهای حجاب و عفاف به رشته تحریر درآمده است.

نویسنده در بخش پنجم با عنوان «چگونگی حجاب و عفاف» ضمن بررسی پوشش کامل از دیدگاه اسلام، چادر کامل‌ترین حجاب اسلامی و امتیازهای چادر نسبت به سایر حجاب‌ها را تبیین کرده است.

ششمین و آخرین بخش از کتاب مذکور با عنوان «علل و عوامل گرایش به بدحجابی» علل فردی (ناآشنایی با تأثیرات عمیق و شگرف حجاب و بدحجابی، تفاوت قائل نشدن بین حجاب و لباس، خودباختگی فرهنگی و تأخیر در ازدواج) و علل خانوادگی(خلأ تربیت صحیح و کار بیرون از خانه مادران و آسیب‌های تربیتی) را به نگارش درآورده و عوامل اجتماعی (سیاست‌های کلان فرهنگی، اجتماعی، تهاجم فرهنگی غرب و رسانه‌های جمعی)، راهکارهای ارتقای حجاب و عفاف و راهکارهای ارتقای حجاب و عفاف دانش آموزان در مدارس را به رشته تحریر درآورده است.

برشی از اثر

* آیا بدحجابی نتیجه فقر است؟

بهانه گیران می‌گویند: مفاسد اجتماعی و بدحجابی نتیجه فقر است. اگر فقر برطرف شود، این گونه اعمال و حرکات از کسی سر نمی‌زند!

پاسخ این است که می‌پذیریم فقر در بعضی از مردم باعث انحراف می‌شود و اسلام هم برای از بین بردن فقر تأکید کرده است، ولی ریشه اصلی مفاسد و شیوع گناهان فقر نیست، بلکه فقر فرهنگی و فقر ایمان به مبدأ و معاد منشأ مفاسد است. اگر ثروت و زندگی راحت جلوی فساد را می‌گرفت، باید همه کشورهای ثروتمند جهان و فرزندانشان از همه متدین‌تر و پاک‌تر باشند، در حالی که اکثر مفاسد و جنایت‌ها از همین‌هاست.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha