چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت امام جمعه سابق خوی در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام حیدری زاد گفت: روحانیت در برابر خدمت به مردم هیچ وقت توقعی نداشته و ندارد و مرحوم شکوری نیز ۲۰ سال در مقام امامت جمعه در خطبه‌های اثربخشی که از فضل و علم و تقوای این عالم ربانی و اثرگذار نشأت گرفته بود، تأثیرات مثبتی بین مردم گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد حیدری زاد امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام شکوری امام جمعه سابق خوی که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: تمام دنیا می‌دانند که هوشمندترین، انقلابی‌ترین و موثرترین جریان اجتماعی که در تحولات تاریخ نقش دارد جریان شیعه است، آن هم نقشی است که عالمان راستین در این پدید، اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید، وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِی إِلَیْهِمْ فَاسْألُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ، و پیش از تو جز مردانی که بدیشان وحی می‌کردیم گسیل نداشتیم پس اگر نمی‌دانید از پژوهندگان کتاب‌های آسمانی جویا شوید، قرآن پیامبران را به‌عنوان مردان بزرگ تاریخ، قهرمانان و منادیان توحید که صاحبان جریان مبارکی هستند معرفی کرده و در کنار آن‌ها علمای راستین دین را به‌عنوان مردان بزرگی اسم می‌برد که کل حرکت تاریخ به علم و اندیشه و عمل آنها وابسته است.

امام جمعه موقت ارومیه خاطرنشان کرد: مردان بزرگ میدان و اهل صدق و وفا کسانی هستند که پیمان با خدا بستند و صادقانه بر آن پیمان استوار ماندند و در زندگیشان بر اساس صدق و پیمان الهی عمل کردند.

وی گفت: شخصیت‌هایی هم چون مرحوم حسنی امام جمعه سابق ارومیه و مرحوم شکوری امام جمعه سابق خوی از جمله مصادیق مردان بزرگ تاریخ هستند که در تقویت انقلاب اسلامی و تحرک بخشیدن به موتور انقلاب نقش اساسی داشتند و آنها مردان صادقی بودند و پیمانی که با خداوند بسته بودند صادقانه به آخر رساندند.

حجت الاسلام حیدری زاد تصریح کرد: مردان پاکی و طهارت بر اساس آیه " فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ" انسان‌های وارسته‌ای هستند که تهذیب نفس و طهارت باطن دارند و در دنیا، زندگی‌شان بر اساس طاعت حق و بندگی خالص خداوند و طهارت باطن و دوری از آلودگی‌های دنیا است.

وی گفت: مرحوم شکوری با موضع تقوا دل بندگان خدا را متحول کرد و افراد زیادی را با خداوند آشتی داد و آماده پذیرش حرف حق نمود.

مدیر اسبق حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی بیان کرد: مردان بزرگ کسانی هستند که هیچ وقت آنها را تجارت و بیع از یاد خداوند غافل نمی‌کند و همیشه به یاد خدا هستند، صبح و شام در تمام مسئولیت‌ها و در تمام احوالات زندگی یاد خداوند باعث حرکت آنهاست، یاد پروردگار آن‌ها را برای پذیرش مسئولیت و انجام مسئولیت مصمم می‌کند.

وی یادآور شد: علما همیشه موتور محرکه تاریخ و سبب هدایت مردم و ایجاد انقلاب‌های بزرگ علیه استکبار بودند و امروز که جریان الحادی و کفر و استکبار از قدرت رسانه‌ای برخوردار است و تمام ابزارهای تبلیغی در مسیر نشر اندیشه‌های آنهاست، روحانیت و علما هستند که از کیان اسلام و بشریت دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام حیدری زاد اظهار کرد: تلاش و تفکر عالمان در طول تاریخ در برابر زندیق‌ها و نااهلان و مهاجمان به ایمان و اندیشه‌های مومنان سپر شده و روحانیت زندگیشان را برای دفاع از ایمان مردم وقف کردند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت در برابر خدمت به مردم هیچ وقت توقعی نداشته و ندارد و مرحوم شکوری نیز ۲۰ سال در مقام امامت جمعه در خطبه‌های اثربخشی که از فضل و علم و تقوای این عالم ربانی و اثرگذار نشأت گرفته بود، تأثیرات مثبتی بین مردم گذاشت.

امام جمعه موقت ارومیه گفت: مرحوم شکوری همیشه با مطالعه در جلسات و برنامه‌ها حاضر می‌شد و بقیه نیز از وی درس می‌گرفتند و شاگردان او همچون شجره طیبه عطر اندیشه‌های توحیدی و اهل بیت را در جامعه نشر می‌دهند.

وی اظهار کرد: عالمی که از علم او جامعه بهره ببرد در نزد درگاه خداوند از هفتاد عابد افضل است، چرا که عالم با اندیشه خود جریان اجتماع، ملت و مجموعه‌ای از انسان‌ها را به سمت حق هدایت می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha