شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نوری همدانی

حوزه/ دشمن با بهره گیری از مشکلات اقتصادی موجود سعی در تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام اسلامی و القای ناکارآمدی آن دارد. این هجمه باید درهم شکسته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار دکتر داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و هیات همراه، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا «سلام الله علیها»، خاطر نشان کردند: در اسلام سه نوع وظیفه و مسئولیت معین شده است؛ اول خودسازی است، اینکه هر انسانی وظیفه دارد براساس موازین اسلامی و الهی خود را آنچنان که شایسته است بشناسد. دومین وظیفه، اجتماعی است. انسان ذاتا موجودی اجتماعی است و یک نفر به تنهایی قادر به تامین همه احتیاجات خود نمی باشد؛ اما باید توجه داشت که همچنان که از مواهب جامعه بهره مند هستیم، وظایفی نیز در برابر آن بر عهده داریم.

معظم له در ادامه به مسئولیت شغلی اشاره نمودند و افزودند: پیش از قبول هرگونه مسئولیتی باید از خود پرسید آیا شایسته آن هستم؟ آیا از عهده آنچه به من محول شده برخواهم آمد؟یا خیر. شغل ها مسئولیت آفرین هستند. ایشان در ادامه فرمودند: حضرت امیر المومنین علی «علیه السلام» در نامه ششم نهج البلاغه می فرمایند: شغل و مسئولیت شما وسیله امرارمعاش نیست بلکه امانتی است از جانب خدا که در فردای قیامت از شما درباره آن سوال خواهد شد، همه شما امانت دار هستید و مسئول.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات معیشتی، بر لزوم ریشه یابی و پیگیری رفع این مسائل تا حصول نتیجه لازم تاکید و خاطر نشان کردند: دشمن با بهره گیری از مشکلات اقتصادی موجود سعی در تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام اسلامی و القای ناکارآمدی آن دارد. این هجمه باید درهم شکسته شود؛ این مهم تنها با تحقیق، بکارگیری افراد متخصص و متعهد و تلاش انقلابی مسئولین محقق خواهد شد. معظم له افزودند: میزان و ترازوی عملکرد شما رضایت مردم است. مردم باید نتیجه تلاش های شما را در سفره های خود حس کنند. مردم ما بسیار صبور، قابل احترام و لایق بهترین ها هستند.

معظم له با اشاره به اخبار و اتفاقات اخیر پیرامون مسئله فلسطین و خصوصا غزه، بر لزوم ایجاد و حفظ اتحاد بین کشورهای اسلامی و همچنین کشورهای مستقل و ضد نظام امپریالیستی گفتند: امروز استکبار جهانی تمام قد در کنار رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل ایستاده است؛ هر چند محور مقاومت همچون همیشه با تمام قدرت در برابر نظام سلطه ایستاده است و پوزه آن را به خاک خواهد مالید اما استیصال و تعلل برخی کشورهای اسلامی در برابر این دشمن مشترک جهان اسلام و بشریت جای تاسف دارد.

لازم به ذکر است:در ابتدای این دیدار دکتر منظور ضمن بیان مبسوط اقدامات و پیشرفت های حاصله در دوران تصدی ایشان به تشریح برنامه های این سازمان در جهت بهبود فضای کسب و کار، اشتغال زایی، رفاه و خدمات اجتماعی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دکتر IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    باسلام خدمت حضرت آیت الله نوری همدانی دامه افاضاتوماکه صدای مان یه جایی نمی‌رسد توروبه سالهاعبادت قسم یه فکری به حال کارکنان شرکت مخابرات کن که داره زندگیشان ازهم میپاشه امروز دهم ماه است وازچندرغازحقوق کارگرخبری نیست خداخیرنده هرکس این بلا راسرماکارگران مخابرات اورد