شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید محمد الحیدری رئیس توجیه العقائدی حشدالشعبی در دیدار با مراجع و علما در قم

حوزه/ حضرت آیت الله نوری‌همدانی گفتند: در مقابل جنایات و ظلم‌های مستکبران نباید سکوت کنیم و سکوت در برابر اینها منجر به سقوط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری‌همدانی در دیدار رئیس توجیه العقائدی حشدالشعبی با بیان اینکه از لحاظ جهاد قوی هستیم، اظهار داشتند: امروز دشمن می‌کوشد تا ما را مجبور به تبعیت از خود نماید تا از هرگونه حرکت و قیام علیه منافع خود جلوگیری کند.

ایشان افزودند: هرچند این خیال باطلی است لیکن ما باید همیشه بیدار و هوشیار باشیم و توانمندی‌های خود را بیش از پیش ارتقا داده و نقاط ضعف را ترفیع نماییم.

این مرجع تقلید گفتند: عراق یک مرکز مهم و قابل توجهی است و حشدالشعبی اولین پشتوانه کشور عراق است که در دنیا بی‌نظیر می‌باشد.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با بیان اینکه قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه باید سرآمد باشند، ابراز داشتند: ما بایستی بر اساس قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و راهنمایی آنها گام برداریم و یقینا به پیروزی می‌رسیم.
معظم له با تصریح بر اینکه دنیا، دنیای آرامی نیست و دشمنان و مستکبران علیه اسلام قیام کرده‌اند، اذعان داشتند:ما با مقاومت کامل و نظریه قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می‌بایست در مقابل آنها بایستیم.

ایشان افزودند: باید در مقابل مستکبران و دشمنان مقاومت کرد و سکوت در برابر ظلم‌ها منجر به سقوط می‌شود.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با تصریح بر اینکه حشدالشعبی یک جمعیت بیدار، هوشیار و شجاع هستند، اظهار کردند: مشکل ما در مسئله استکبار و آمریکا مشترک است و باید با وحدت کنار یکدیگر باشیم.

معظم له خاطرنشان کردند: باید در مقابل دشمنان هوشیار و بیدار باشیم و امام رضوان الله به ما درس دادند که در مقابله با ظلم باید قیام و اقدام کنیم و نباید ساکت بمانیم.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه ما از مرجعیت غنی و مجهز هستیم، خاطرنشان کردند: راه روشن است و باید در راه خدا قیام و حرکت کنیم و در راه مقابله با دشمنان و استکباران با شما هستیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اهمیت و لزوم تبعیت از مرجعیت اذعان داشتند: مسئله تبعیت از مرجعیت بسیار حائز اهمیت است. از نکاتی که نباید از آن غافل بود، اشاعه و ترویج فرهنگ شهادت است.

معظم له افزودند: فرهنگ شهادت چشمه همیشه جوشان حقیقت و کمال است. منابع روایی و فقهی ما همواره بر این مسئله بسیار تاکید دارند، چنانکه حضرت امیرالمومنین علی(ع)در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند: از خدا خواسته ام تا مرگ من و تو را در شهادت قرار دهد و یا حضرت امام سجاد «علیه السلام» در صحیفه سجادیه شهادت به صیوف الاعداء را از خداوند آرزو می‌نماید.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به اخبار و اتفاقات اخیر پیرامون مسئله فلسطین و خصوصاً غزه تصریح کردند: اکنون که رژیم صهیونیستی به پشتوانه آمریکا و استکبارجهانی از هیچ جنایتی علیه مردم مظلوم غزه، زنان و کودکان بی‌دفاع آن فروگذار نیست و سازمان های بین المللی سیاست سکوت و حمایت از این رژیم سفاک را در پیش گرفته‌اند، لزوم وحدت بین دولت و ملل اسلامی، تشکیل جبهه واحد مقاومت و اتخاذ آرایش جنگی بیش از پیش احساس می‌شود.

معظم له با بیان اینکه آتش‌بس فرصتی مغتنم برای تامین نیازهای اساسی مردم مظلوم غزه بود، بیان داشتند: نباید از حیله و توطئه دشمن صهیونیستی غافل شویم چراکه آنها به هیچ اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیستند.
این مرجع تقلید با تصریح به اینکه رژیم صهیونیستی مرتب آتش بس را نقض می‌کنند، خاطرنشان کردند : اسرائیل با شهرک‌سازی سعی در ادامه اشغالگری دارد. رژیمی که زنان، کودکان، سالمندان، خودروهای امدادی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حتی خبرنگاران را به راحتی مورد هدف قرار می دهد، به هیچ وجه مشروع و قابل اعتماد نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha