شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله رجبی در دیدار جمعی از رؤسای دانشگاه‌های اندونزی

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: متزلزل ساختن اعتقادات دینی و بنیان‌های فکری و فرهنگی جوامع اسلامی‌؛ بی‌اعتقادی و بی‌توجهی به فرهنگ ملی و دینی و دلبستگی به فرهنگ غربی و بی‌هویت ساختن نسل جوان و ناامید کردن آنان از آینده کشورشان، سه خطر مهم از سوی غرب است که متوجه جوامع و ملت‌های اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله رجبی در دیدار جمعی از رؤسای دانشگاه‌های اندونزی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امروزه ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که همه دشمنان دین و فرهنگ‌های مستقل ملی ایستاده‌اند و می‌خواهند فرهنگ منحط غربی را به جوامع اسلامی تحمیل کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در این شرایط، وظیفه دانشمندان و مراکز علمی بیشتر از قبل است و ما هم وظیفه کلی ترویج فرهنگی دینی را داریم و هم ارتقای علمی و معرفتی ملت‌های مسلمان را و هم اینکه باید با تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام مقابله کنیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: به برکت شکل‌گیری انقلاب اسلامی و فعالیت‌هایی که در سطح جهان صورت گرفته همه ملت‌ها تشنه معارف دینی و شناخت اسلام و قرآن هستند و به‌همین دلیل نیز دشمنان به ایران هراسی و قرآن‌سوزی و تاسیس داعش اقدام کردند، این اقدامات همه برای این است که جلوی اقبال ملت‌ها و فهم درست اسلام گرفته شود.

آیت‌الله رجبی گفت: ما باید از این فرصتی که خدای متعال به ما داده است بهترین استفاده را نماییم و تعالیم اسلام را به جامعه جهانی معرفی کنیم همان‌گونه که حضرات معصومین(علیهم‌السلام) فرموده‌اند که اگر مردم جهان معارف اسلامی را آن‌گونه که هست دریافت کنند به آن رو آورده و از ما اهل‌بیت تبعیت خواهند کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: همه معارف اسلامی و بیانات پیامبر گرامی اسلام و اهل‌بیت آن حضرت زیبا، دلنشین و مطابق با فطرت انسان‌هاست و اگر به خوبی به جهانیان عرضه شود حتما پذیرا می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به تبیین اهمیت تولید علوم انسانی اسلامی پرداخت و گفت: غرب با ترویج علوم انسانی مبتنی بر الحاد و سکولاریسم در صدد بی‌هویت کردن ملت‌ها و جوامع اسلامی‌ست، ما باید به این قلمرو نیز توجه ویژه داشته باشیم.

آیت‌الله رجبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دشمنان اسلام با القاء و تعلیم علوم انسانی غربی و تحقیقات مبتنی بر آن هویت‌های ملی و دینی جوامع را تخریب می‌کنند کما اینکه تلاش دارند که فرهنگ اسلامی را در ذهن جوانان ما بی‌ارزش جلوه دهند.

وی به تبیین سه خطر مهم از سوی غرب که متوجه جوامع و ملت‌های اسلامی می‌شود پرداخت و گفت: اولین خطر متزلزل ساختن اعتقادات دینی و بنیان‌های فکری و فرهنگی جوامع اسلامی‌ست.

آیت‌الله رجبی افزود: بی‌اعتقادی و بی‌توجهی به فرهنگ ملی و دینی و دلبستگی به فرهنگ غربی دومین خطری‌ست که امروزه ملت‌ها را تهدید می‌کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) سومین خطر را بی‌هویت ساختن نسل جوان و ناامید کردن آنان از آینده کشورشان دانست و تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم که نسبت به بنیان‌های اعتقادی و فکری جامعه سرمایه گذاری ویژه کنیم چرا که امروزه رویه دشمنان اسلام و انقلاب تغییر کرده است و از جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امروزه در جمهوری اسلامی ایران ارتباطات علمی، فرهنگی، تجاری، سیاسی و… با سایر کشورها برقرار است اما در همه این ارتباطات ارزش‌های ملی و اسلامی و استقلال کشورحفظ می‌شود.

آیت‌الله رجبی به حوادث غزه و جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز اشاره کردند و ادامه داد: امروزه ما شاهدیم که در عملیات طوفان الاقصی ملتی که مورد ظلم و ستم واقع شده بودند توانستند دشمن پر ادعای صهیونیستی را شکست دهند و با همه جنایاتی که این رژیم در حق مردم غزه انجام داده بود به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسید و مجبور شد که با حماس مذاکره کرده و شروط آن را نیز بپذیرد که این خود یک شکست بزرگ‌تر برای او بود.

وی در پایان سخنان خود گفت: خدای متعال دلهای همه ملت‌ها را متوجه این مردم مظلوم فلسطین کرد و حتی در کشورهایی که مخالف و دشمن مقاومت بودند نیز مردم به حمایت از مقاومت فلسطین به خیابان‌ها آمدند و خواستار آزادی فلسطین شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha