شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دیدارمدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال احمر کشور با مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / حجت الاسلام صفی خانی گفت: تربیت نیروهای امدادی در مدارس علمیه نیز حائز اهمیت است و آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر به صورت جدّی باید در این مجموعه تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام علاءالدین صفی‌خانی، معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قزوین امروز در نشست با مسئولین هلال احمر استان تهران و قزوین، اظهار داشت: نام داوطلبی ما را به یاد بسیجیان می‌اندازد که چگونه در دفاع از مردم و انقلاب قیام کردند و بالاتر از این امام راحل بود که داوطلبانه قیام کردند و ایستادند و انقلاب را شکل دادند.

حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: داوطلبین کسانی هستند که در روزهای سخت در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند، در حالی که خود آنها نیز درگیر با بحران هستند.

وی ادامه داد: هلال احمر همیشه در عرصه‌های مختلف در بحران‌ها خوش درخشیده و نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی به اهمیت نیروی آموزش دیده و مجرب در همه عرصه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تربیت نیروهای امدادی در مدارس علمیه نیز حائز اهمیت است و آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر به صورت جدی باید در این مجموعه تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام صفی‌خانی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر و داوطلبان این جمعیت در خدمت مردم هستند و این قشر در واقع یک ذخیره انسانی معنوی برای جامعه به‌ویژه برای حادثه دیدگان و نیازمندان محسوب می‌شود.

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: کمک داوطلبان جمعیت هلال احمر برای رضای خدا و با هدف کمک به خلق است و رسیدگی و کمک به نیازمندان یک توفیق است که نصیب جمعیت هلال احمر و قشر داوطلبان شده است.

وی ادامه داد: اصول و اهداف جمعیت هلال احمر مطابق با منویات مقام معظم رهبری و منطبق با تعالیم عالی اسلام است و بر پایه معارف قرآن و اهل بیت(ع) رشد و گسترش می‌یابد.

حجت الاسلام صفی‌خانی تصریح کرد: حضور روحانیت در هلال احمر برای ارتباط متقابل و مؤثر با مردم و مجامع دینی در زمان حوادث، موجب کاهش درد و رنج در زمان حوادث خواهد شد.

تربیت نیروهای امدادی در مدارس علمیه تداوم داشته باشد

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha