یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرحیم توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: بر مسئولان لازم است تا در کنار توجه به تمام جبهه های تقابل دشمن اعم از محورهای اقتصادی، علمی، نظامی و سیاسی، بر اصل تقابل فرهنگی توجه روز افزونی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسئله حجاب و مسائل فرهنگی را دشمن هرکجا پیاده نموده، پیروز میدان بوده و شدیدا به دنبال پیاده سازی آن در میان مردم ایران هست؛ بر مسئولان لازم است تا چشمان خود را به واقعیت های موجود جامعه باز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در نشست بررسی مسئله حجاب که در مسجد امام حسین(ع) قم برگزار شداظهار داشت: تحریم ها علیه امت اسلام سابقه ای به گستره تاسیس اسلام دارد و برای نخستین بار مسلمانان در شعب ابیطالب تحریم شدند.

وی با بیان این که در تحریم ها تدبیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب اوضاع را دگرگون ساخت، اظهار داشت: صبر و استقامت مردم، اثربخشی تحریم ها را از بین برد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که تحریمی که به دنبال کمرشکن کردن ملت ایران بود، تنها به اندازه سرماخوردگی ساده ضربه زد، اظهار داشت: محور بعدی هجمه های دشمن کار فرهنگی است، ایجاد شبهه در اذعان مردم و سست سازی اعتقادات از جمله اقدامات دشمن در عرصه های فرهنگی است.

وی یادآور شد: دشمن در ایجاد شبهه تمرکز خود را بر ولایت فقیه که رکن و محور انقلاب اسلامی است سوق داد و همه هجمه های خود را به این سمت معطوف ساخت، چرا که با تضعیف جایگاه رهبر، اتحاد ملت سست و کشور آسیب پذیر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در فتنه های اخیر نوک پیکان هجمه متمرکز بر رهبر معظم انقلاب بود، یادآور شد: دشمن با مشوش سازی اذهان و ایجاد شبهه به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه، سست سازی حاکمیت و تضعیف اتحاد امت بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به نقل میرزای شیرازی در رابطه با قدرت مرجعیت، ولایت فقیه را ستون خیمه انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: بزرگ سازی، ضعف و مخفی نمودن خدمات از دیگر رویکردهای فرهنگی دشمن بود.
حجت الاسلام والمسلمین توکل ضمن اشاره به مسئله مهم حجاب در کشور، خاطرنشان کرد: مقابله با بدحجابی ها و بی حجابی ها که به سمت برهنگی سوق پیدا می کند، باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به داستان عاشق شهادت و برای خدا به میدان جهاد رفتن را بزرگترین رمز پیروزی مسلمین در گستره تاریخ دانست و اذعان داشت: دشمن تمام تلاش خود را بر کاهش عشق به شهادت و غافل‌سازی امت از یاد خدا سوق داده، شهوت به عنوان مهمترین پایه دوری مسلمین از خدا و عشق به شهادت در دستور کار قرار گرفت.

عضو خبرگان رهبری ایجاد فحشا و فساد در امت اسلامی را مایه دلگرمی مسلمین به لذت های دنیا و دوری از انگیزه های الهی دانست و با بیان این که دشمنان اسلام در طول تاریخ بارها از این حربه برای شکست مسلمین استفاده نموده است، خاطرنشان کرد: دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی در عین توجه به اهمیت تمام ابعاد تقابل، تمرکز بالایی بر رویکردهای فرهنگی دارد.

سخنران این نشست با بیان این که بر مسئولان لازم است تا در کنار توجه به تمام جبهه های تقابل دشمن اعم از محورهای اقتصادی، علمی، نظامی و سیاسی، بر اصل تقابل فرهنگی توجه روز افزونی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسئله حجاب و مسائل فرهنگی را دشمن هرکجا پیاده نموده، پیروز میدان بوده و شدیدا به دنبال پیاده سازی آن در میان مردم ایران هست؛ بر مسئولان لازم است تا چشمان خود را به واقعیت های موجود جامعه باز کنند.

وی با بیان این که اگر سیل خطرناک فساد جولان دهد، تمام ملت را در برخواهد گرفت، یادآور شد: در هر کاری باید چشمان ما به منویات رهبر معظم انقلاب که ستون خیمه انقلاب و اتحاد ملت هستند باشد، در هر اقدامی افراط و تفریط اشتباه بوده، همواره باید به رضایت الهی و دستورات و منویات رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان که برخی از کسانی که گرفتار وادی بی‌حجابی شده اند، از روی عناد این رویه را انتخاب نکرده اند و عموما در محیط لاابالی بودند، خاطرنشان کرد: اما برخی از افراد به دنبال فتنه انگیزی بوده، بی حجابی را از روی عناد و دشمنی به اسلام و انقلاب دنبال می کنند.

وی با تأکید بر این که بدحجاب هایی که از روی عناد گرفتار بی حجابی نشده اند با ارشاد و امر به معروف برگشت پذیرند، اظهار داشت: برخورد با گروهی که از روی عناد با حجاب تقابل می کنند، وظیفه قوه قهریه است و باید با آن شدیدا برخورد نمود. اگر قوه قضائیه و نیروی انتظامی در برخورد با این نوع بدحجابی ها کم کاری کنند، غیر قابل پذیرش است.

حجت الاسلام والمسلمین توکل بر اهمیت پاسخگویی به شبهات در میان جوانان و نوجوانان تصریح نمود و با بیان این که اگر شبهه‌ای در میان جوان و نوجوان ما نهادینه شود او را گرفتار لاابالی و انحراف خواهد ساخت، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۸ درصد جوانان و دختران و پسران ما بچه های خوبی هستند و برخی تنها راه را گم کرده اند، بر همگان وظیفه داریم تا با برطرف سازی شبهات ایشان را از گرفتاری در شبهات ذهنی رها سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha