شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم استقبال از پیکر شهید مدافع حرم شهید الیاس چگینی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: خانواده شهدا بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی عزیزان خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند، این شهدا قهرمانان و الگوهای راستین ما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به مراسم استقبال پرشور مردم از پیکر شهید مدافع حرم شهید الیاس چگینی، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم اثبات کردند راه شهادت بسته نیست و برای دفاع از کیان میهن اسلامی مان حاضرند حتی در بیرون از مرزهای کشور در مقابل دشمنان ایستادگی و از حقوق مظلومان دفاع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: همه ما به‌ویژه مسئولان باید در خدمت به مردم و نظام ادامه دهنده راه شهدای گرانقدری باشیم که جان خویش را فدای آرامش و امنیت کشور کردند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اگرچه از دست دادن هرکدام از این جوانان با ایمان و با اخلاص برای جامعه آسیب و صدمه است، اما خوشا به حال کسانی که به درجات و مقاماتی که خداوند حکیم به آنان وعده داده نائل می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: شهدای مدافع حرم دست گروه‌های تروریستی و تکفیری را از منطقه قطع کردند و این مسئله‌ای است که مردم باید نسبت به آن آگاه باشند و بدانند امنیت امروز آنها به سبب اهتمام و جانفشانی شهدای مدافع حرم است.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم، پاسداران حریم اسلام هستند که در مظلومیت، جانانه از ارزش‌ها دفاع کردند و به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: شهدای مدافع حرم علاوه بر پاسداری از حریم اهل بیت(ع)، از امنیت و اقتدار کشور نیز دفاع کردند و همه کسانی که دلسوز ایران و اسلام‌اند، قدردان این مجاهدت‌ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: خانواده شهدا بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی عزیزان خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند، این شهدا قهرمانان و الگوهای راستین ما هستند.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم، با دفاع از حریم ولایت، جان خود را با اخلاص در راه اسلام فدا کردند تا امنیت و آسایشی که به واسطه تلاش، ایثار و از خودگذشتگی تمامی ملت ایران از نخستین روزهای شکل گیری انقلاب اسلامی تا کنون به دست آمده، حفظ شود.

گفتنی است شهید الیاس چگینی در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۲ ازدواج کرد و دارای دو فرزند دختر و پسر بود و به عنوان رزمنده تیربارچی مدافع حرم از سوی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در جبهه دفاع از حرم در سوریه حضور یافت و در چهارم آذر ماه سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه و درگیری با گروهک داعش بر اثر برخورد با تله‌های انفجاری و جراحات وارده به شهادت رسید و پس از گذشت ۸ سال در عملیات تفحص شهدای مدافع حرم در سوریه کشف و هویت او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهدا قهرمانان و الگوهای راستین ما هستند 


انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha