شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه بویین زهرا

حوزه / امام جمعه شهرستان بویین زهرا به همراه مسئولین این شهر با حضور در منزل شهید مدافع حرم الیاس چگینی با خانواده این شهید والا مقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی امام جمعه بویین زهرا امروز در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم الیاس چگینی گفت: انقلاب اسلامی امروز به برکت خون مطهر شهدا و مجاهدت های رزمندگان و ایثارگران در اوج اقتدار و سربلندی است و ملت ایران با تاسی از شهدا با عزمی راسخ و استوار به سمت تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و تشکیل تمدن اسلامی حرکت می کنند

امام جمعه بویین زهرا خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم با چشم پوشی از زیبایی های زندگی دنیا و با احساس شوق به شهادت، به سوریه و عراق رفتند.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم با داشتن همسر، پدر، مادر، فرزند و زندگی راحت، جان خود را کف دست گرفتند و برای احساس تکلیف و وظیفه، آن را تقدیم اسلام کردند.

امام جمعه بویین زهرا عنوان کرد: همه شهدای ما بزرگوارند و حقی عظیم بر گردن یکایک ما دارند اما شهدای مدافع حرم اقدام بزرگی را رقم زدند و آن هم نابودی گروهی متوحش و جنایتکار داعش که به دنبال ایجاد هراس و وحشت در دل مردم دنیا از اسلام و مسلمانان بودند.

وی اظهار کرد: شهدای ما با جهاد فی سبیل الله در جوار رحمت حق قرار گرفته و مزد خود را گرفته اند اما ما مسئولان در قبال خانواده‌های شهدا وظیفه‌ای داریم که امیدواریم بتوانیم این وظیفه را به نحو احسن انجام داده و قدردان زحمات شهدا باشیم.

حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد: باید از شهدای مدافع حرم الگو بگیریم زیرا شهدای مدافع حرم ویژگی‌هایی داشتند؛ یکی از آنها این است که از رفتار و کلام آنان بوی شهادت می‌آمد و تمام شهدا این خصوصیت را داشته است.

یادآوری می شود شهید الیاس چگینی در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۲ ازدواج کرد و دارای دو فرزند دختر و پسر بود و به عنوان رزمنده تیربارچی مدافع حرم از سوی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در جبهه دفاع از حرم در سوریه حضور یافت و در چهارم آذر ماه سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه و درگیری با گروهک داعش بر اثر برخورد با تله‌های انفجاری و جراحات وارده به شهادت رسید و پس از گذشت ۸ سال در عملیات تفحص شهدای مدافع حرم در سوریه کشف و هویت او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

انتهای پیام /

دیدار امام جمعه بویین زهرا با خانواده شهید مدافع حرم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha