شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دانشگاه ادیان و جامعه المصطفی

حوزه/ رئیس و مدیران دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور در جامعه المصطفی از نزدیک با فعالیت‌های بین‌المللی این مجموعه آشنا و با رئیس و معاونین آن دیدار و گفتگو کردند.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه در دیدار با رئیس و مدیران دانشگاه ادیان و مذاهب طی سخنانی به معرفی المصطفی پرداخت و ویژگی‌ها و دستاوردهای این مرکز علمی بین‌المللی را تشریح کرد.

وی با اشاره به عضویت جامعه المصطفی در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، اظهار کرد: مدارک علمی المصطفی در ۱۷۰ رشته، گرایش و مقطع از سوی وزارت علوم صادر می‌شود و البته در کنار آن، نظام سطوح حوزوی نیز در المصطفی برای علاقه‌مندان ارائه می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به تنوع کم‌نظیر ملیتی جامعه المصطفی، افزود: در کنار بخش حضوری، دانشگاه مجازی المصطفی پذیرای دانشجویان غیرحضوری از سراسر جهان است و سالانه دو هزار نفر فراگیر در دوره‌های موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی حضور می‌یابند.

وی با اشاره به تحصیل پیروان مذاهب مختلف اسلامی در مراکز داخل و خارج از کشور جامعه المصطفی، ابراز کرد: یکی از خدمات قابل توجه و مؤثر جامعه المصطفی آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان است که به اذعان دست‌اندرکاران این عرصه، نقش بی‌بدلیلی در توسعه زبان فارسی در سراسر جهان ایفا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان جامعه المصطفی و نزدیک به سیصد مرکز علمی و دانشگاهی در ایران و سراسر جهان، تصریح کرد: در گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان المصطفی و دانشگاه ادیان و مذاهب به امضا رسید که امیدواریم با به‌روزرسانی آن، عرصه‌های جدیدی برای همکاری میان دو دانشگاه گشوده شود.

آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب برای توسعه همکاری‌ها

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب از آمادگی این دانشگاه برای گسترش همکاری‌ها با جامعه المصطفی خبر داد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر اهمیت دیپلماسی علمی و دانشگاهی، گسترش پذیرش فراگیران و دانشجویان بین‌المللی را یکی از الزامات دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور عنوان کرد.

گفتنی است: در ادامه این نشست صمیمی که با حضور معاونان و مدیران ارشد جامعه المصطفی و دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، دو طرف به بررسی راهکارهای همکاری‌های دوجانبه پرداختند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha