شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم جامعه الزهرا

حوزه/ نخستین شب مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور عموم مردم استان قم در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نخستین شب مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور بیش از دو هزار و ۶۵۰ نفر از مردم استان قم از جمله آقایان، بانوان و کودکان در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

این مراسم به مدت سه شب از جمعه تا یکشنبه ۱۷ تا ۱۹ آذر ساعت ۱۹ تا ۲۱ در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برقرار است.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران این مراسم حضور دارد و به تبیین ویژگی‌های خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین دهباشی، حجت الاسلام و المسلمین احمدی و حجت الاسلام و المسلمین حسینی مداحان اهل بیت علیهم‌السلام در این سه شب به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

حضور راویان سیره شهدا، قرائت زیارت عاشورا و حدیث کساء از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

در حاشیه این مراسم، حسینیه کودک و نوجوان راه اندازی شده و پذیرای پسران ۴ تا ۷ سال و دختران ۴ تا ۱۱ سال است.

در این حسینیه، برنامه‌ها به سه موضوع مقاومت، دفاع از ولایت، عفاف و حجاب با محوریت فاطمیه اختصاص یافته و به کودکان ارائه می‌شود.

برنامه‌های متنوع شامل اجرای سرود دسته‌جمعی، پرده‌خوانی، دکلمه‌خوانی، نقاشی و رنگ‌آمیزی کاربرگ‌ها، مداحی متناسب با سن کودک و نوجوان، پذیرایی، اهدای جوایز و هدایا و سایر برنامه‌های آموزنده و متنوع از دیگر برنامه‌های حسینیه کودک و نوجوان است.

همچنین در حاشیه مراسم، غرفه‌های مختلف شامل غرفه خطاطی، میز محصولات عفاف و حجاب، مسابقه کتابخوانی «حقیقت عظیم»، غرفه عرضه کتاب با ۳۰ درصد تخفیف، برپایی میز کمک به ساخت صحن امام محمدباقر علیه‌السلام در کاظمین، غرفه تبلیغات پذیرش جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و غیره راه اندازی شده است.

راه اندازی نمایشگاه فاطمی و نمایشگاه‌های «غزه و مقاومت»، نمایشگاه جمعیت و عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های این مراسم بوده و پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha