سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حاج قاسم

حوزه / «دوئل بوکمال» عنوان مستندی درباره عملیات «بادیه» است که در آن گوشه‌ای از درایت حاج قاسم تصویر می‌شود.

مرتضی شعبانی تهیه‌کننده «دوئل بوکمال» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه خبر داد: این مستند از خرداد ۹۶ هم‌زمان با آغاز عملیات «بادیه» جلوی دوربین رفت و تا آبان آن سال فیلم‌برداری آن ادامه داشت. در ادامه بنا به اتفاقی که رخ داد تا مدتی نمی‌شد درباره این عملیات حرف زد برای همین به ناچار روند ساخت متوقف شد.

وی افزود: بعد از چند سال محدودیت‌ها از بین رفت. برای همین مجدد کارهای پژوهشی آغاز شد و مستند جلوی دوربین رفت تا اینکه در سال ۱۴۰۰ فیلمبرداری پایان یافت. مراحل فنی این کار نیز سال ۱۴۰۱ به پایان رسید. این فیلم هم‌اکنون آماده نمایش در جشنواره سینما حقیقت است تا برای اولین بار در این رویداد شاهد پخش این کار باشیم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: این مستند در سوریه و مرز عراق جلوی دوربین رفته است. «دوئل بوکمال» در ۵۸ دقیقه تولیدشده است. این کار محصول مرکز مستند حقیقت و بنیاد حفظ آثار شهید سلیمانی است. نویسندگی و کارگردانی این مستند را محمدرضا ابوالحسنی بر عهده دارد و من نیز به عنوان تهیه‌کننده با کار همکاری دارم.

وی هدف از ساخت این مستند را چنین توصیف کرد: عملیات بادیه تقابل جبهه مقاومت با آمریکا و داعش را به تصویر می‌کشد. در این عملیات به مدد شجاعت جبهه مقاومت، شکست سنگینی بر آمریکا و داعش وارد ‌می‌شود. همچنین تلاش کردیم گوشه‌ای از درایت حاج قاسم را در این مجموعه تصویر کنیم تا نسل جوان بیشتر با قهرمان ملی خود آشنا شوند.

شعبانی در انتها تأکید کرد: در این مستند تصاویر بسیاری از شهید سلیمانی گرفته‌شده است که تابه‌حال فردی آنها را تماشا نکرده است. در «دوئل بوکمال» تمام تصاویر تولیدی بوده و از تصاویر آرشیوی استفاده‌نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha