شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
image.png

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی به تربیت حدود ۱۴۰۰ پژوهشگر قرآنی اشاره نمود و گفت: تاکنون بیش از ۳۰ کرسی نظریه‌پردازی و علمی‌ترویجی در موضوعات قرآنی و قریب ۱۵۰۰ نشست، همایش و کنگره قرآنی در کشورهای مختلف برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی، در اجلاس سوم مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی، به برخی از محورهای آماری اشاره نمود و با بیان اینکه جامعةالمصطفی ۴۶ محور فعالیتی را در حوزه قرآن و حدیث ترسیم کرده، اظهار داشت: جامعه المصطفی بالغ بر ۵۳۰ مرکز و دارالقرآن را در سراسر عالم تأسیس نموده است.

مدیرکل قران و حدیث جامعةالمصطفی گزارشی از فعالیت ۲۰ گروه علمی واحدهای داخل ایران ارائه و با بیان این که ۷ گروه علمی قرآنی نیز در خارج از کشور راه‌اندازی شده است. اظهار داشت: طراحی ۴۵ رشته و گرایش در حوزه دانشی قرآن و حدیث المصطفی از جمله دستاوردهایی است که هم اکنون نزدیک به ۲۰ گرایش آن در مجموعه‌های آموزشی جامعةالمصطفی اجرا می‌شوند.

وی با بیان این که حدود ۵ هزار نفر از المصطفائیان در رشته‌های قرانی مشغول تحصیل و حدود ۴ هزار نفر از المصطفائیان حافظان کل قرآن کریم هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۰ کرسی نظریه‌پردازی و علمی‌ترویجی در موضوعات قرآنی و قریب ۱۵۰۰ نشست، همایش و کنگره قرآنی در کشورهای مختلف برپا شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی به تربیت حدود ۱۴۰۰ پژوهشگر قرآنی و فعالیت ۱۲ انجمن قرآنی و حدیثی در نمایندگی‌های داخل کشور اشاره نمود و اذعان داشت: گستره برنامه‌های ترویجی جامعةالمصطفی در راستای ایجاد فرهنگ انس با قران و حدیث صورت می‌گیرد؛ برپایی ۲۴۰۰ محفل قرآنی، ۷۵ نمایشگاه قرآنی و برگزاری بیش از ۱۷۰۰ مسابقه قرآنی با مشارکت ۳۲ تشکل قرآنی بین‌المللی تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های قرانی جامعةالمصطفی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha