شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: لازم است در مساجد نظام امت و امامت حفظ شود. باید به مساجد برویم، با دانش‌آموزان رفاقت کنیم، با نوجوان و جوانان مسجدی هم ارتباط بگیریم، از میان این‌ها می‌توان نوجوانان و جوانان خوبی را جذب طلبگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز با حضور در مدرسه علمیه سردارین با طلاب گفت‌وگو کرد و به سؤالات آنان پاسخ داد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین در پاسخ به پرسش یکی از طلاب در رابطه با اقدامات حوزه علمیه در راستای خودسازی به‌عنوان قدم اول در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: خوب است مدیران مدارس علمیه جمع شوند و خلاقیت‌ها و نوآوری‌های خود را در این حوزه بیان کنند، اعتقاد ما این است که باید کاری کنیم تا در حوزه علمیه دو مقوله به‌صورت برجسته دنبال شوند، یکی از این مقوله‌ها قرآن و دیگری اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: ما هر روز باید رزق از قرآن و اهل بیت (ع) داشته باشیم، خدای متعال در آیه ۱۰ سوره انبیاء می‌فرماید «لَقَدْ أَنْزَلْنَا إِلَیْکُمْ کِتَابًا فِیهِ ذِکْرُکُمْ أَفَلَا تَعْقِلُونَ»، یعنی (در حقیقت ما کتابی به سوی شما نازل کردیم که یاد شما در آن است آیا نمی‌اندیشید).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید نمی‌خواهید عقلتان را به کار بگیرید و ببینید که سهم شما از این کتاب چیست؟ خدا می‌گوید سفره بسیار گسترده و عمیقی برای شما پهن شده است، آیا شما قصد ندارید عقلتان را در این باره به کار بگیرید؟

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: مهم‌ترین مهندسی تربیتی ما این است که بدانیم پیامبر (ص) برای تربیت ما فرموده‌اند «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ اَلثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِی کِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی»، ما باید هر روز محاسبه کنیم چه رزقی از قرآن و چه رزقی از اهل بیت (ع) نصیب‌مان شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این ظرفیت را نداشته باشیم هر چقدر اساتید برای ما تدریس کنند، مانند کارهای مقطعی است یا برای مثال مانند ماهی دادن است و ماهیگیری را به ما یاد نمی‌دهد اما اگر پیوندمان را با قرآن و عترت محکم کنیم در این صورت قدر استاد و حرف‌هایش را هم بهتر می‌دانیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: تأکید کرد: باید خودمان را تشنه قرآن، عترت و معارف اهل بیت بدانیم، در این صورت همه چیز زیبا می‌شود، اگر این مهم را باور کردیم همه چیز سر جای خود قرار می‌گیرد و مطالبات ما هم اثرگذار خواهد شد.

امام جمعه قزوین در پاسخ به یکی دیگر از طلاب اظهار کرد: هم رفتار ما و هم تبلیغات درست ما می‌تواند طلبه‌پروری کرده و نوجوانان و جوانان را جذب طلبگی کند، لازم است در مساجد نظام امت و امامت حفظ شود. باید به مساجد برویم، با دانش‌آموزان مدارس رفاقت کنیم، با نوجوان و جوانان مسجدی هم ارتباط بگیریم، از میان این‌ها می‌توان نوجوانان و جوانان خوبی را جذب طلبگی کرد.

وی عنوان کرد: باید طلاب را در میان مساجد تقسیم کرد، یعنی در هر مسجد به اقتضای جمعیت آن چند طلبه را کنار امام جماعت بگذاریم، این‌ها جلساتی را با هم‌فکری یکدیگر راجع به مسجد، جذب مردم، محتوای فرهنگی و معنوی مسجد و انتخاب طلاب شایسته برای حوزه‌های علمیه برگزار کنند، خروجی این جلسات می تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.

با دانش‌آموزان رفاقت کنیم

با دانش‌آموزان رفاقت کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha