پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 1125045
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
حج

مدیر کل حج و زیارت استان همدان گفت: ۴ کاروان در مرحله اول با ظرفیت ۹۰ نفر برای استان همدان درنظر گرفته شده است که نخستین پرواز ۱۱ دی از فرودگاه امام(ره) انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حمیدرضا واحدنژاد مدیر کل حج و زیارت استان همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعزام کاروان‌های حج عمره از تاریخ ۲۸ آذرماه سال جاری آغاز می‌شود و تا ۹ اسفند سال جاری در مرحله اول ادامه دارد که ماه‌های رجب و شعبان را شامل می‌شود و برای اعزام در ماه مبارک رمضان در حال پیگری هستیم تا زیرساخت‌های آن فراهم شود.

وی ادامه داد: اعزام حدود ۷۰ هزار نفر در قالب ۵۵۰ کاروان از طریق ۱۰ ایستگاه پروازی کشور انجام می‌شود و اولویت‌های اعزام از یک تا ۱۵۰ در کل کشور است.

واحدنژاد با بیان اینکه مدت زمان سفر عمره ۱۰ روزه است، گفت: متقاضیان دارای اولویت اعزام به عمره سال جاری از ساعت ۱۱ روز چهارشنبه ۲۲/۰۹/۱۴۰۲ می‌توانند با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir نسبت به تشکیل گروه اقدام و سپس از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۳/۹/۱۴۰۲ با مراجعه مجدد به سامانه فوق کاروان را انتخاب و ثبت‌نام خود را قطعی می‌کنند.

وی ابراز کرد: متقاضیان باید توجه کنند که مدت زمان مجاز واریز مابه‌التفاوت هزینه سفر پس از قطعی شدن ثبت‌نام، حداکثر ۴۸ ساعت بوده که در صورت عدم واریز هزینه سفر در این فرصت، متقاضی به‌طور خودکار (سیستمی) حذف و فرد جدید جایگزین وی خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت کاروان‌های عمره از ۹۰ نفر تا ۱۶۷ نفر است که متناسب با درصد جمعیتی استان‌ها تقسیم‌بندی صورت گرفته است.

مدیرکل حج و زیارت استان همدان تأکید کرد: هزینه سفر به عمره مفرده شامل مخارج ارزی و ریالی همچون بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، جلسات آموزشی و … است.

واحدنژاد با بیان اینکه نخستین پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: تا روز ۱۲ دی ماه روزانه دو پرواز انجام می‌شود و از ۱۳ دی ماه به ۴ پرواز ارتقا پیدا می‌کند خدمات پزشکی کلیه زائران توسط جمعیت هلال احمر ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت فراموشی اولویت اعزام، دارندگان کارت‌های ثبت‌نامی عمره می‌توانند با مراجعه به سامانه عمره و یا از طریق کد دستوری *۴*۶۴۵۱۱# از اولویت کارت ثبت‌نامی خویش مطلع شوند.

واحدنژاد ادامه داد: ایستگاه‌های پروازی شامل امام خمینی (ره)، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، ساری، اهواز، یزد، کرمان، زاهدان است.

وی درخصوص تعداد کاروان‌های اعزام استان همدان گفت: ۴ کاروان در مرحله اول با ظرفیت ۹۰ نفر برای استان همدان درنظر گرفته شده است که نخستین پرواز ۱۱ دی از فرودگاه امام، دومین ۱۵ دی، ۲۰ و ۳۰ دی ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان همدان با تأکید بر اینکه در صورت استقبال مردم استان به تعداد کاروان‌ها اضافه خواهد شد، گفت: فعال بودن دفاتر زیارتی از فردا به مدت دو روز به صورت تمام وقت از صبح تا عصر در کلیه شهرستان‌ها است که ما بر این امر نظارت مستمر خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha