شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: توجه به زیر ساخت ها خصوصا در مناطق محروم و دورافتاده، ساماندهی فضای مجازی و شناخت آسیب های آن و همچنین وضعیت معیشت جامعه معلمین از مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی امروز در دیدار با دکتر رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، بر پیگیری مشکلات فرهنگیان تاکید کردند.

معظم له با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در سلامت جامعه و پیشرفت کشور گفتند: براساس آیات و روایات یکی از مهمترین وظایف انسان، تعلیم و تربیت می باشد. امام «رضوان‌الله‌علیه» می فرمایند:«معلّمی شغل انبیا است» که بر گرفته از آیه ۲ سوره مبارکه جمعه «وَ یُعَـلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَة» می باشد؛ بدانید که شغل شما شریف ترین شغل هاست.

ایشان با اشاره به نامه پنجم مولا امیر المومنین علی «علیه السلام» در نهج البلاغه با مضمون " وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ " افزودند: شغل، به خودی خود مسئولیت آفرین است، خصوصا شغل معلمی که هویت نسل جدید را می سازد؛ باید توجه داشت دانش آموزان بعنوان امانتی مهم به دست شما سپرده شده اند؛ فلذا انتظار آن است که افرادی شایسته در این جایگاه قرار بگیرند که خود مستلزم تربیت افرادی متخصص، متعهد و متدین است.

این مرجع تقلید با اشاره به تفاوت افراد در فطرت، ذوق، ادراک، استعداد و ... خاطر نشان کردند: یکی از مهمترین و اساسی ترین وظائف معلمین باید شناخت استعداد ها و فطرت متعلمین باشد، که این موضوع، نیازمند برنامه ریزی در فضای فرهنگی و تربیتی کشور، تربیت افراد متخصص و کادرسازی است؛ مولا امیرالمومنین علی «علیه السلام» در این رابطه می فرمایند: «مَن نَصَبَ نَفسَهُ للنّاسِ إماما فلیَبدأ بتَعلیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِهِ ، و لیَکُن تأدیبُهُ بسِیرَتِهِ قَبلَ تأدیبِهِ بلِسانِهِ ، و مُعَلِّمُ نَفسِهِ و مُؤدِّبُها أحَقُّ بالإجلالِ من مُعَلِّمِ النّاسِ و مُؤدِّبِهِم؛ هر که خود را در مقام پیشوایی مردم قرار دهد باید پیش از تعلیم دیگران، به تعلیم خود بپردازد و پیش از آنکه به زبانش تربیت کند، با رفتار خود تربیت نماید و کسی که آموزگار و مربّی خود باشد بیشتر سزاوار بزرگداشت است تا آن که آموزگار و مربی دیگران است».

معظم له در ادامه بر نظارت و توجه هر چه بیشتر بر مدارس ابتدایی تاکید نموده و تصریح کردند: مدارس پایه های ابتدایی نقش به نسبت مهمتری نسبت به پایه های متوسطه و دانشگاه ها در تربیت نسل آینده دارند. توجه به زیر ساخت ها خصوصا در مناطق محروم و دورافتاده، ساماندهی فضای مجازی و شناخت آسیب های آن و همچنین وضعیت معیشت جامعه معلمین از دیگر مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت.

لازم به ذکر است:در ابتدای این دیدار دکتر رضامراد صحرایی به بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته سازمان آموزش و پرورش در دوران تصدی ایشان و همچنین تشریح برنامه های پیش رو پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha