شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه رسیدگی و دیدار به خانواده‌های شهدا در طول سال باید به طور مداوم صورت بگیرد، گفت: خانواده شهدا سنگربانانی هستند که می توانند انقلاب اسلامی را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدا شهرستان بوشهر با بیان اینکه بزرگداشت شهدا یکی از تکالیف اصلی ما محسوب می شود، اظهار داشت: شهدا در دوران خاصی وارد میدان شدند و همین دوران خاص باعث شد نام این لاله‌ها جاودانه شود.

وی با بیان این که گاهی اوقات سؤال می شود چرا نام، راه و رسم شهدای صدر اسلام تا به امروز هم زنده و هم الگو است؟، گفت: مقدس بودن هدف شهدا یکی از موارد کلیدی است که باعث ماندگاری نامشان شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان‌ها در زندگی گاهی منفعت طلب و گاهی حقیقت گرا هستند، عنوان کرد: انسان ها منفعت طلب، منافع و اهدافی را که دنبال می کنند در همین دنیا به آن‌ها دست پیدا خواهند کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: انسان‌های حقیقت گرا انسان‌هایی هستند که علاوه بر جاودان شدن نامشان در دنیا از پاداش اخروی نیز بهره‌مند می شوند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر حادثه عاشورا ماندگار و از حافظه تاریخ فراموش نمی شود؛ به این دلیل است که حسین ابن علی هدفی متعال داشت.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولین ویژگی شهدا تعالی هدف بود، گفت: شهدا از مرزهای کشور و انقلاب اسلامی حراست و دفاع کردند و این لاله‌ها با شهادت در این مسیر جاودانه شدند.

وی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا(س) شهیده راه ولایت است، افزود: تمامی شهدای این سرزمین در یک شرایط خاص و سخت دست از آرامش زندگی خود بر داشتند و قدم به میدان گذاشتند. آن‌جایی که عده‌ای احساس تکلیف نمی کردند، شهدا احساس تکلیف نمودند و در شرایط سخت با تصمیم‌گیری بجا باعث شد تا همیشه نامشان بر تارک تاریخ جاودانه بماند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر نام حسین بن علی(ع) ماندگار گردید به این دلیل است که در یک مقطع تاریخی در برابر ظالمان ایستاد. رمز ماندگاری و جاودانگی شهدای عزیز ما در طول تاریخ اقدام به هنگام در شرایط خاص بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه داشتن بصیرت یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باعث ماندگاری نام انسان در تاریخ می شود، گفت: انسانی که اهل بصیرت و آگاهی است، می داند چگونه عمل کند. بصیرت و آگاهی امام(ره) باعث شد نام آن حضرت بدرخشد و انقلاب اسلامی بدون نامه امام(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه رسیدگی و دیدار با خانواده‌های شهدا در طول سال باید به طور مداوم صورت بگیرد، افزود: خانواده شهدا سنگربانانی هستند که می توانند انقلاب اسلامی را حفظ نمایند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرزندان شهدا باید برای دیگران سرمشق باشند، عنوان کرد: خانواده شهدا یک سپاه بزرگ می باشند که اگر هیچ سرمایه‌ای جز همین خانواده معظم شهدا نداشته باشیم، برای پای کار آمدن مردم در تمامی صحنه‌ها کافی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن برای تحت تاثیر قرار دادن خانواده و فرزندان شهدا برنامه دارد، تصریح کرد: حفظ و مراقبت از فرزندان شهدا یک ماموریت سنگین است، لذا بصیرت بخشی و آگاهی بخشی به فرزندان و خانواده شهدا امری مهم است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه تشکیل دبیرخانه دائمی یادواره شهدا بوشهر در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: پدران و مادران شهدا گوهرهای گران بهایی هستند و مسئولین با توجه به کهولت سن این عزیزان نسبت به تهیه فیلم، مستند و مصاحبه و جمع آوری خاطرات آنان اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha