شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست علمی و دیدار آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست با طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و مؤسسه آموزش عالی الزهرا (س) گرگان

آیین رونمایی از کتاب «نظام معاش» با حضور آیت الله علیدوست، در سالن جلسات مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله ابوالقاسم علیدوست پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «نظام معاش» که در سالن جلسات مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: قطعاً در این مرکز انگیزه‌ای جز رفع شبهه و رسیدگی به مسائل دینی و مذهبی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شبهات از گذشته و از زمان اهل بیت(ع) وجود داشته است، مطرح کرد: در زمانی زندگی می‌کنیم که شبهات درحال فراگیری است و در این زمانه پاسخ‌گویی به شبهات بسیار ارزشمند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پاسخ‌گویی به شبهات یک هنر است که اهل بیت(ع) نیز به آن کمک می‌کنند، عنوان کرد: نحوه پاسخ‌گویی به شبهات از اهمیت بسیاری برخوردار است که خوشبختانه مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه به آن توجه دارد.

آیت الله علیدوست با اشاره به اینکه در شبهات بیشتر باید بر اثبات تاکید کرد، افزود: اهل بیت(ع) نیز به ما فرموده‌اند که معارف ما را بیان کنید، مردم به سمت ما می‌آیند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در بیان معارف نیز باید بیش‌تر به گزاره‌های انسانی بپردازیم، تصریح کرد: بخش اعظمی از قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به گزاره‌های انسانی توجه دارند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد باید به گلوگاه‌ها توجه داشته باشیم و پاسخ‌گویی به شبهات باید اثباتی، انسان پایه و براساس شریعت باشد، یادآور شد: بسیاری از پاسخ‌های به شبهات باید بر اساس شریعت داده شود چراکه دفاع از شریعت راحت‌تر از دفاع از فقه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha