دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
یز

حوزه/استاد تمام انجمن خوشنویسان ایران در کاشان گفت: برگزاری رویداد شهید اردهال با زبان هنر در معرفی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) علاوه بر کاهش غربت آن حضرت منجر به شناسایی بین‌المللی این امامزاده واجب التعظیم می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از کاشان استاد احمد خوش حساب در حاشیه دومین روز برگزاری رویداد شهید اردهال در کاشان گفت: اقدام ارزشمند سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و حوزه هنری کاشان در برگزاری دومین رویداد شهید اردهال خروجی و دستاوردی در معرفی بین‌المللی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) خواهد داشت.

وی با تاکید بر حضور خوشنویسان و تایپو گرافیست‌های زُبده و متبحر در دومین رویداد شهید اردهال برای خلق آثاری از القاب حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) افزود: دستاورد شرکت‌ نخبه‌های برگزیده کشوری در این رویداد تولید آثار زیبا، ارزشمند و قابل تامل خواهد بود.

مدرس خوشنویسی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای سوریه و لبنان با تاکید بر استفاده از تمام خطوط اسلامی در هنر گرافیک اظهارداشت: خط‌های نسخ، ثلث و دیوانی عمده‌ترین خطوط اسلامی قابل استفاده برای طراحی پوستر، کتیبه و تایپوگرافی است.

استاد خوش حساب با تاکید بر اینکه حضرت سلطانعلی به‌عنوان نخستین سفیر ولایت در ایران و سند افتخار برای منطقه چهل حصاران یا کاشان امروزی است یادآور شد: انجام کارهای فرهنگی و مذهبی همت مضاعف مسئولان و متولیان امر با کاهش تبلیغات زاید و پرداختن به اصول زیربنایی را در انجام رسالت فرهنگی مذهبی آنها می‌طلبد.

وی تعامل و هم‌افزایی شرکت کننده ممتاز و نخبه در رویداد شهید اردهال با یکدیگر را خواستار شد و گفت: حضور جوانان هنرمند، مخلص و ولایی در این رویدادهای فرهنگی مذهبی با محوریت مفاهیم ارزشی و دینی نیازمند تقویت، پشتیبانی، قدرشناسی و ارج‌گذاری است.

ابداع کننده خط سلسله زلف شکسته، با انتقاد از عدم توجه کافی به هنرمندان جوان و ارزشی و عدم حمایت از آنها گفت: آثار هنری در کشورهای خارجی دارای قدر و قیمت بالایی است اما در کشور ما از هنرمندان جوانی که می‌توانستند در حوزه‌های غیر فرهنگی مذهبی مشغول و سرگرم باشند حمایت و قدرشناسی نمی‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha