دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام مهدی دُری

حوزه / حجت الاسلام مهدی دُری گفت: فعال شدن جبهه مقاومت با فداکاری ها و جانفشانی شهید حاج قاسم سلیمانی است که براستی شهید القدس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام مهدی دُری امام جمعه حاجی آباد امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه اظهار کرد : طبق روایات ما هر کسی که قدمی برای حضور در نماز جمعه بردارد خداوند آتش دوزخ را بر بدنش حرام می‌سازد.

وی با توجه به فرارسیدن یوم الله نهم دی ماه و روز بصیرت و آگاهی به چهار راهکار برای نجات از فتنه ها اشاره کرد و افزود: راهکار اول استعاذه به یعنی پناه بردن از فتنه های گمراه کننده به خداوند متعال است و دوم علم و آگاهی که یکی از راهکارهای نجات از فتنه علم و آگاهی است که انسان را نجات می دهد و سومین راهکار تقوا است که حضرت علی (ع) می‌فرمایند کسانی که اهل تقوا باشند از فتنه ها نجات پیدا می کنند راهکار چهارم استقرار ذیل ولایت الله که کسی در کشتی اهل بیت قرار گرفت نجات پیدا می کند.

امام جمعه حاجی آباد در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: بصیرت باعث قدرت تشخیص حق از باطل می‌شود و باید حافظه تاریخی را تقویت کنیم که دچار تکرار اشتباه نشویم.

حجت الاسلام دُری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضرت زهرا(س) گفت: عظمت حضرت زهرا (س) فقط با خاندان رسالت مقایسه می شود و بانوان باید سعی کنند به دنبال فاطمه زهرا (س) حرکت کنند و هم در امر خانه داری و هم در امر فعالیت اجتماعی و سیاسی و در حکمت و علم آموزی پیرو این بانوی بزرگوار باشند.

وی تاکید کرد : مقام معظم رهبری در بیانات خود شاره فرمود که غرب برای زن هیچ ارزشی غیر از سود جویی و لذت جویی قائل نیست و این اسلام بود که برای زن ارزش و جایگاه قائل شد و در این برهه زمانی اینکه زنان، مردان را تشویق کنند برای انتخاب دقیق و حضور فعال در انتخابات اهمیت ویژه ای دارد و باید خیلی دقت کنیم که ترفند های دشمن برای کاهش مشارکت حداکثری را خنثی کنیم.

امام جمعه حاجی آباد گفت :اسماعیل هنیه حاج قاسم را «شهید القدس» خواند و هم اکنون اگر جبهه مقاومت فعال هست، همه و همه مدیون حضور حاج قاسم و مدیریتش در آن منطقه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دُری با ضمن تسلیت شهادت هم رزم حاج قاسم سرباز ولایت شهید سید رضی موسوی گفت: اسرائیل با شهادت این عزیز می‌خواهد جبهه جنگ را تغییر بدهد اما به لطف الهی موفق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: میزهای خدمت که در حاشیه نماز جمعه و یا هر جای دیگری برگزار می شود باید خروجی مناسب داشته باشد و مردم از آنها آگاه باشند و برای حل مشکلات به آن مراجعه کنند و مشکلاتشان نیز برطرف شود و ما نیز مشکلات مردم روستاها، شهرها و بخش های مختلف شهرستان را از تریبون نماز جمعه بیان خواهیم کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha